Výtvarné techniky při práci s klienty sociálních služeb

Popis kurzu:
Pro pracovníka je výtvarná činnost jedním ze způsobů, jak navázat s klientem spolupracující vztah a zapojit jej do sociálních vazeb ve svém okolí. Klientovi umožní získat pocit, že je činnosti aktivně účasten, zvládá ji, může ji případně dále rozvíjet nebo prezentovat. Při výtvarné práci akcentujeme spojení relaxačních činností se znalostními, motorickými a zážitkovými. Účastníci získají náhled, jak jejich postoje ovlivňují kreativitu a postoje klienta a získají  návod na jednoduché výtvarné techniky, které pak mohou dále rozvíjet a kombinovat. Účastníci budou také seznámeni se základy archivace a prezentace výtvarných prací tak, aby se získané zkušenosti z práce s klientem mohly stát dlouhodobým zdrojem informací a obrazového materiálu pro např. vzpomínkový kufřík, životní kroniku, nebo prezentace práce klientů veřejnosti. Seminář je zaměřen na jednoduché a dostupné výtvarné techniky (muchláž, frotáž a koláž) uplatnitelné v přímé práci s klientem sociálních služeb.  

Nabyté znalosti a dovednosti:
Účastníci získají praktickou zkušenost,  jak jejich přístupy a postoje ve  vedení klienta mohou ovlivňovat jeho rozvoj. Důraz je kladen na rozvoj kreativity klienta a přiléhavý popis jeho práce v součinnosti s podporujícím okolím. Účastníci získají základní vhled do jednoduchých výtvarných činností, které jsou materiálově dostupné, finančně nenáročné a uplatnitelné při práci s klienty soc. služeb. Naučí se, jak vybírat vhodné výtvarné cíle a pracovní postupy a jak cíleně pracovat na výtvarně-relaxačním rozvoji svých klientů. Účastník bude schopen výtvarné práce svých klientů vhodným způsobem prezentovat a přispívat tak k osvětě ve vztahu k široké veřejnosti.  

Výtvarné techniky při práci s klienty sociálních služeb
26.10.2021
Tábor
Prezenční
objednat Cena
1 390 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš

SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Práce s klientem

Využití písku jako aktivizačního prvku v sociálních službách
Písek je přírodní materiál a při práci s ním se člověk stává tvůrcem. Můžeme prožít to, co nám běžný život nenabízí. Zmíněný přínos je velmi důležitý u osob různým způsobem handicapovaných. Pískoviště je zvláštní prostředí, ve kterém se dá pokaždé…
14.12.2021
Zřetel, s.r.o.
Úvod do efektivní komunikace s romskými klienty
Seminář je zaměřen na osvětlení základních témat a způsobů komunikace s osobami romského etnika s důrazem na specifika komunikace mezi pracovníkem a uživatelem služby. Obsahem školení je vymezení sociální komunikace s její verbální a neverbální…
1.12.2021
Zřetel, s.r.o.
Podpora změny a motivace u klientů
Seminář je určen pro pracovníky, kteří se potkávají při své práci s nemotivovanými klienty a s klienty, kteří odmítají změnu ve svém životě (klienti s tělesným a smyslovým postižením, lidé ohrožení sociálním vyloučením a v sociální krizi, klienti…
2.12.2021
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Právo v sociálních službách

Právní minimum: Jak psát právní podání a zvládnout soudní stání…
Cílem kurzu je, poskytnout účastníkům vhled do oblasti civilního práva procesního, tak aby získali základní přehled a osvojili si základní principy a znalosti z této oblasti. Kurz absolventům poskytne takové znalosti, že budou schopni sami sepsat…
Na dotaz
Persefona, z. s.
Sexuální násilí – základní rámec problematiky z pohledu…
Sexuální násilí je stále velice tabuizovaným tématem v naší společnosti, ačkoliv z posledních výzkumů vyplývá, že se s nežádoucími dotyky, objetím a polibky setkal každý 11. občan naší republiky. K účinnému řešení jeho důsledků, ale i prevenci…
Na dotaz
Persefona, z. s.
V pasti dluhů - jak pomoci klientovi v dluzích
Cílem kurzu je získání či navýšení finanční gramotnosti u pracovníků v pomáhajících profesích tak, aby byli schopni předcházet nevhodnému zadlužení i řešit předluženost u svých klientů. Absolventi kurzu získají přehled o finančních pojmech,…
Na dotaz
Společnost Podané ruce o.p.s.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Rozvoj kompetencí pečovatele

Individuální přístup ke klientovi – práce se životním příběhem…
Školení si klade za cíl seznámit jeho účastníky s konceptem práce se životním příběhem klienta tak, aby byli nejen obeznámeni s jeho hlavními přínosy a limity, ale aby také získali povědomí o využitelnosti individuálního přístupu k uživateli…
24.11.2021
Zřetel, s.r.o.
Sociálně-právní minimum
Absolvent kurzu získá základní orientaci v právních předpisech vztahujících se k právu sociálního zabezpečení a základní znalosti potřebné k poskytování sociálně-právního poradenství klientům. Kurz je určen především začínajícím sociálním…
2.11.2021 - 3.11.2021
Zřetel, s.r.o.
Specifika komunikace s lidmi se syndromem demence
Seminář si klade za cíl seznámit účastníky s problematikou syndromu demence tak, aby po jeho absolvování nejen uměli rozpoznat a adekvátně reagovat na potřeby klientů s demencí, ale aby také získali komunikační dovednosti využitelné při péči o…
7.12.2021
Zřetel, s.r.o.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace