„ŠABLONA“ – Asistent pedagoga jako součást pedagogického týmu a jeho role v pedagogickém procesu

Popis kurzu:
Legislativní ukotvení asistenta pedagoga, školní asistent, osobní asistent, chůva, spolupráce asistenta pedagoga s pedagogickými pracovníky školy (třídním učitelem, školním poradenským pracovištěm a dalšími pedagogy a vedením školy), s externími subjekty, s žákem, spolupráce se zákonnými zástupci žáka, kompetence asistenta pedagoga, postavení asistenta pedagoga v rámci školy, třídy, rizika působení asistenta pedagoga ve škole, třídě, konkrétní činnosti asistenta pedagoga dle speciálních vzdělávacích potřeb žáků, řešení modelových situací, řízená diskuze, vyhodnocení přínosů semináře.  

Nabyté znalosti a dovednosti:
Účastníci se seznámí s legislativním ukotvením výkonu funkce asistentka pedagoga (školský zákon a zákon o pedagogických pracovnících, příslušné vyhlášky), dozví se, jaké jsou rozdíly mezi asistentem pedagoga, školním asistentem, osobním asistentem a chůvou, dozví se vhodné formy spolupráce asistenta pedagoga s dalšími pedagogy školy, s dítětem, které má v péči, jeho zákonnými zástupci a externími subjekty (např. orgán péče o dítě, policie apod.), dozví se, jaké jsou kompetence asistenta pedagoga, jeho postavení v rámci školy a třídy, kde působí, na konkrétních typech podpůrných opatření se naučí možnosti práce s žákem, naučí se reagovat v obtížných situacích díky využití modelových situací. V rámci řízené diskuze bude docházet k předávání příkladů dobré praxe a odpovědím na konkrétní dotazy. Budou rozvíjeny kompetence jako je základní orientace v roli asistenta v odborné rovině, orientace v systému organizace škol, schopnost orientace v obecných zásadách pedagogické práce a v základních pedagogických pojmech. V rámci semináře bude rozvíjena schopnost spolupracovat s ostatními pedagogickými pracovníky v souladu s podmínkami školní práce, schopnost spolupracovat s učiteli při výchovně-vzdělávací práci ve třídě a podpora žáků při zvládání požadavků školy schopnost k smírčímu dojednávání v případě konfliktů a nedorozumění mezi školou, dítětem, rodinou, případně a dalšími institucemi. V rámci semináře bude rozvíjena schopnost cíleného pozorování zaměřeného na potřeby dítěte, pedagogicky pracovat s dětmi ze sociokulturně znevýhodněného prostředí v podmínkách školy, pedagogicky pracovat s dětmi se zdravotním postižením, reagovat na běžné vzdělávací a výchovné problémy.  

„ŠABLONA“ – Asistent pedagoga jako součást pedagogického týmu a jeho role v pedagogickém procesu
30.11.2021
Olomouc
Prezenční
objednat Cena
1 540 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš

SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Vzdělávání » Asistent pedagoga

"ŠABLONA" - Osobnostně sociální rozvoj pedagogů - syndrom…
Vzdělávací program je rozdělen do třech hlavních částí: řešení problémů, prevence syndromu vyhoření a týmová spolupráce. Pedagogové proberou formou testů a aktivit mechanismy působení stresu, syndromu vyhoření, zásady psychohygieny i zdroje klidu.…
4.11.2021
Zřetel, s.r.o.
"ŠABLONA" - Právní rámec inkluze – aktuální předpisy
Seminář přinese hlavní okruhy právních problémů, které jsou spojeny s poskytováním vzdělávání a služeb žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Představeny budou hlavní související předpisy a jejich novely a důraz bude kladen na praktické…
9.12.2021
Zřetel, s.r.o.
„ŠABLONA“ – Motivace a motivátory ve školním prostředí
Základem úspěchu je, aby učení žáky bavilo. Pokud se budou nové věci dozvídat rádi a na hodinu se budou těšit, máte z velké části vyhráno. Každé učení by mělo být poutavé a smysly podněcující. Existuje přímé spojení mezi tím, jak se děti cítí a…
23.11.2021
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Vzdělávání » Další vzdělávání učitelů

"ŠABLONA" - Osobnostně sociální rozvoj pedagogů - sebepoznání,…
Vzdělávací program je rozdělen na 3 hlavní částí: sebereflexe, kooperace, komunikační dovednosti.   Reflektována budou témata: -  Sebepoznání, sebehodnocení, sebereflexe - Spolupráce, asertivita - Komunikační dovednosti, aktivní naslouchání …
18.1.2022
Zřetel, s.r.o.
Kreativní přístup v kariérovém poradenství a práce s kariérními…
Kurz Kreativní přístup v kariérovém poradenství a práce s kariérními kartami využívá k podpoře poradenského procesu při práci s jednotlivcem, rodinou či skupinou kreativní prvky - práci s tělem, představivostí, modelování, kresbu a koučovací karty.…
25.11.2021
Škola manažerského rozvoje s.r.o.
„ŠABLONA“ – Asertivita v životě pedagoga
Asertivita jako filozofie jednání - Základní charakteristiky asertivity. Zákonitosti a základní pravidla asertivní komunikace. Výhody a rizika využití v pedagogické praxi. Postoje pedagogů, žáků/studentů. Komunikace na základě respektu, hranice…
14.10.2021
Zřetel, s.r.o.