Individuální přístup ke klientovi – práce se životním příběhem klienta (seniora)

Popis kurzu:
Školení si klade za cíl seznámit jeho účastníky s konceptem práce se životním příběhem klienta tak, aby byli nejen obeznámeni s jeho hlavními přínosy a limity, ale aby také získali povědomí o využitelnosti individuálního přístupu k uživateli sociální služby v praxi. V první části kurzu se účastníci seznámí s důležitostí potřeb v lidském životě a se specifickými způsoby naplňování potřeb ve stáří. Pro zajištění individuální péče je důležité, aby pracovníci nejen znali problematiku potřeb, ale také aby měli nástroje, jak tyto potřeby u svých klientů identifikovat. Účastníci se proto seznámí s praktickými postupy, jak v rámci sociálních služeb potřeby zjišťovat. Speciální pozornost bude věnována technikám, které lze využít při zjišťování potřeb u klientů, kteří nejsou schopni verbální komunikace. Ve druhé části kurzu se účastníci seznámí s konceptem životního příběhu klienta. S pomocí modelování rozhovorů si vyzkouší, jak citlivě a efektivně komunikovat nejen s klientem při zjišťování jeho životního příběhu, ale i s jeho rodinnými příslušníky a ostatními členy týmu. Poukázáno bude také na souvislosti praktického využití tohoto přístupu při vytváření individuálního plánu klienta  

Nabyté znalosti a dovednosti:
Účastníci semináře se seznámí s hlavními specifiky stáří, obsahem tohoto pojmu a dalších s ním spjatých (potřeba, individuální přístup, životní příběh, …). Představeny budou metody vedoucí ke zjištění potřeb klientů a jejich využití v praxi (u verbálně i neverbálně komunikujících klientů). Důraz bude kladen na ozřejmění přínosů i limitů využití životního příběhu při individuální práci s klientem.  

Individuální přístup ke klientovi – práce se životním příběhem klienta (seniora)
24.11.2021
ONLINE - webinář
Online
objednat Cena
1 390 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš

SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Práce s klientem

Motivace klienta ke změně v životě
Tento akreditovaný wokrshop je určen pracovníkům, kteří se věnují přímé poradenské práci se svými klienty, a to především dlouhodobějšího charakteru. Je inspirován modelem spolupráce s klientem nazývaným "motivační rozhovory", který je orientovaný…
6.12.2021 - 7.12.2021
Diecézní charita Brno
Verbální a neverbální komunikace v sociálních službách
Tento akreditovaný workshop je zaměřen na rozvíjení komunikačních kompetencí. V průběhu kurzu se pracovníci budou podrobně a sebezkušenostní formou zabývat jednotlivými složkami komunikace - verbální, neverbální a paraverbální, a budou se učit, jak…
Na dotaz
Diecézní charita Brno
Kvalifikační kurz pro pracovníky v sociálních službách
Kvalifikační (rekvalifikační) kurz pro pracovníky v sociálních službách je akreditovaný v souladu se zákonem č. 108/2006 Sb. a dle vyhlášky č. 505/2006 Sb. Absolvent kurzu může být zaměstnán jako pracovník v sociálních službách a vykonávat přímou…
1.10.2021 - 12.11.2021
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Právo v sociálních službách

Sebemotivace, motivace, prokrastinace - jak překonat brzdy a…
Umění motivace je důležitá životní dovednost nutná jak v oblasti vnitřního rozvoje pracovníků směrem k vyšší profesionalitě a pracovní spokojenosti, tak i směrem k druhým lidem a podpoře jejich růstu. Na úrovni sebemotivace závisí schopnost…
8.11.2021
Zřetel, s.r.o.
Pravidla a normy chování v pracovním kolektivu
Kurz Pravidla a normy chování v pracovním kolektivu je určen všem pracovníkům v celé oblasti sociální práce, kteří se každodenně profesně setkávají v pracovních a také osobních vztazích. Obsahem vzdělávacího programu je seznámení s pravidly a…
13.12.2021 - 14.12.2021
Zřetel, s.r.o.
Úvod do efektivní komunikace s romskými klienty
Seminář je zaměřen na osvětlení základních témat a způsobů komunikace s osobami romského etnika s důrazem na specifika komunikace mezi pracovníkem a uživatelem služby. Obsahem školení je vymezení sociální komunikace s její verbální a neverbální…
9.12.2021
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Rozvoj kompetencí pečovatele

Úvod do efektivní komunikace s romskými klienty
Seminář je zaměřen na osvětlení základních témat a způsobů komunikace s osobami romského etnika s důrazem na specifika komunikace mezi pracovníkem a uživatelem služby. Obsahem školení je vymezení sociální komunikace s její verbální a neverbální…
9.12.2021
Zřetel, s.r.o.
Možnosti podpory funkce ruky u uživatelů sociálních služeb
Seminář je zaměřen na problematiku podpory správného fungování ruky u uživatelů sociálních služeb – seniorů a osob se zdravotním postižením. V teoretické části získají účastníci základní informace o funkcích rukou a také o negativních dopadech v…
22.11.2021
Zřetel, s.r.o.
Podpora změny a motivace u klientů
Seminář je určen pro pracovníky, kteří se potkávají při své práci s nemotivovanými klienty a s klienty, kteří odmítají změnu ve svém životě (klienti s tělesným a smyslovým postižením, lidé ohrožení sociálním vyloučením a v sociální krizi, klienti…
9.11.2021
Zřetel, s.r.o.