„ŠABLONA“ – Asertivita v životě pedagoga

Popis kurzu:
Asertivita jako filozofie jednání - Základní charakteristiky asertivity. Zákonitosti a základní pravidla asertivní komunikace. Výhody a rizika využití v pedagogické praxi. Postoje pedagogů, žáků/studentů. Komunikace na základě respektu, hranice sebeúcty. Názor vs. pravda. Asertivní práva a povinnosti a jejich aplikace v prostředí školy. Asertivní chování a asertivní techniky - Empatie a aktivní naslouchání (pedagog – pedagog, pedagog – žák/student, pedagog – rodič). Asertivita – alternativa pasivity, agrese i manipulace u pedagogů, žáků/studentů. Negativní dotazování, negativní aserce, kritika a reakce na ně. Umění kompromisu, jednání formou win-win. Asertivní techniky (asertivní NE – odmítání bez výčitek, poškozená gramofonová deska, otevřené dveře aj.). Asertivní komunikace v prostředí školy, best-practices - Analýza vlastních předností a rezerv v asertivním přístupu. Asertivita a typické situace pro její použití. Zdravé sebeprosazování - dosahování cílů přiměřeným a přijatelným způsobem. Asertivita jako prevence zbytečných střetů a konfliktů.  

Nabyté znalosti a dovednosti:
Cílem vzdělávacího programu je posílit komunikační dovednosti pedagogických pracovníků využíváním asertivního jednání ve školním prostředí. Pedagogičtí pracovníci se v rámci vzdělávacího programu seznámí s podstatou asertivity, jejími výhodami, riziky a praktickými zásadami, zmapují a zvládnou zdokonalení svého vlastního asertivního stylu jednání, naučí se používat asertivní techniky v konkrétních situacích při své pedagogické praxi, osvojí si vhodné způsoby obrany proti pasivitě, agresi a manipulaci, zdokonalí schopnost lépe hájit a prosazovat své zájmy a dosahovat cílů přiměřeným a přijatelným způsobem. Po absolvování vzdělávacího programu budou pedagogičtí pracovníci schopni úspěšně a efektivně aplikovat nástroje asertivního jednání při jednání s žáky/studenty, rodiči, kolegy i vedením školy, aby se dokázali sebeprosazovat na základě respektu k sobě i druhým, snížili tak pravděpodobnost vzniku konfliktů, nedorozumění a účinněji se bránili manipulaci.  

„ŠABLONA“ – Asertivita v životě pedagoga
27.10.2021
Pardubice
Prezenční
objednat Cena
1 540 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš

SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Vzdělávání » Asistent pedagoga

ASISTENT PEDAGOGA - PRAHA [1. 10. - 20. 11. 2021]
Celý název: Studium pedagogiky pro asistenty pedagoga podle § 3, odst. 2, písm. b) vyhlášky č.317/2005 Sb. – pro získání odborné kvalifikace k výkonu činnosti asistenta pedagoga (přímá pedagogická činnost). Studium slouží k získání kvalifikace…
1.10.2021 - 20.11.2021
JABOK - Vyšší odborná škola sociálně…
„ŠABLONA“ – Psychohygiena pedagoga jako prevence syndromu…
 Příčiny vzniku, vývoj a příznaky syndromu vyho??ení u pedagogů - Pojem „burn-out syndrom“ neboli syndrom vyhoření. Detekce možných příčin syndromu vyhoření u pedagogů. Vztah mezi stresem a syndromem vyhoření. Diagnostika příznaků syndromu…
9.12.2021
Zřetel, s.r.o.
"ŠABLONA" - Právní rámec inkluze – aktuální předpisy
Seminář přinese hlavní okruhy právních problémů, které jsou spojeny s poskytováním vzdělávání a služeb žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Představeny budou hlavní související předpisy a jejich novely a důraz bude kladen na praktické…
18.11.2021
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Vzdělávání » Další vzdělávání učitelů

„ŠABLONA“ – Rozvoj kreativity a kreativního myšlení pedagoga
Témata vzdělávacího programu jsou směřována k praktické využitelnosti ve výuce na všech typech a stupních škol. Pedagogičtí pracovníci se v rámci vzdělávacího programu seznámí nejen s důvody, proč rozvíjet kreativitu, ale i způsoby, jak kreativní…
8.12.2021
Zřetel, s.r.o.
Práce se skupinou, příprava a vedení skupinových programů
Praktický kurz, při kterém se pedagog seznámí s různými přístupy v práci se skupinou, vyzkouší si zvládání různě naladěné skupiny žáků tak, aby ji byl schopen provést připraveným programem a dovést ji ke smysluplným výstupům programu. Dále si…
Na dotaz
JABOK - Vyšší odborná škola sociálně…
„ŠABLONA“ – Kreativně ve školním prostředí
Obsahem semináře je seznámit pedagogy s metodami kreativních technik a prostřednictvím prožitku si je vyzkoušet. Kromě samotných aktivit budou pedagogové metodicky a didakticky vedeni k užití těchto metod, vycházejících z pedagogické praxe.…
11.11.2021
Zřetel, s.r.o.