Anotace:
Úvod hodiny je zásadní časovou investicí, která se nám vrátí v podobě navázání spolupráce s žáky, jejich aktivizace, motivace a prohloubení jejich zájmu. Reflexe na konci hodiny je zase významným nástrojem sebehodnocení u žáků a rozvíjí jejich motivaci učit se. Účastníci se seznámí s více než desítkou kreativních nápadů pro úvodní aktivizaci i závěrečnou reflexi, které mohou do výuky zařadit i s minimální časovou investicí. Budou tak moci zefektivnit své pedagogické úsilí a posilovat odpovědnost žáků za jejich učení.
Nabyté znalosti a dovednosti:
Cílem kurzu je seznámit účastníky s:
přínosy aktivizace žáků na začátku hodiny a reflexe na konci hodiny,
praktickými návody, jak v žácích na začátku hodiny probudit zájem, aktivizovat je a zmapovat jejich předchozí znalosti,
praktickými návody, jak vést žáky k sebehodnocení a reflexi,
výhodami i nevýhodami jednotlivých technik tak, aby je mohli flexibilně a užitečně používat v praxi.