Paliativní péče v sociálních službách

Popis kurzu:
Seminář si klade za cíl seznámit jeho účastníky s problematikou smrti a umírání tak, aby po jeho absolvování získali základní schopnosti rozpoznat a adekvátně reagovat na potřeby umírajícího klienta a jeho rodiny. Současně pomůže účastníkům získat základní komunikační dovednosti využitelné při provázení umírajících uživatelů sociální služby. První část je věnována osobnímu postoji účastníku ke smrti a umírání. Účastníci semináře budou vedeni k tomu, aby si byli vědomi svých vlastních pocitů ohledně umírání a smrti, a současně se seznámí s kulturními, historickými a antropologickým souvislostmi tohoto tématu. V dalších částech školení se seznámí s konceptem paliativní péče u nás a s potřebami umírajících klientů. Při doprovázení umírajících je nezbytné, aby pracovníci nejen znali potřeby umírajících a jednotlivé fáze procesu umírání, ale také aby měli nástroje, které tento proces klientům usnadňují. Proto budou představeny i praktické příklady, jak v rámci sociálních služeb vytvořit důstojné prostředí pro poslední fázi života. V navazující praktické části si účastníci pomocí modelování rozhovorů vyzkouší, jak dobře komunikovat s umírajícím klientem, s doprovázejícími osobami, s pozůstalými i s ostatními členy týmu.  

Nabyté znalosti a dovednosti:
Školení poskytne účastníkům prostor pro vyjasnění jejich vlastních pocitů a postojů souvisejících s tématikou smrti a umírání. Zaměří se na předání základních informací týkajících se rozpoznávání potřeb umírajících i doprovázejících, připravenost adekvátních reakcí a efektivní komunikace s umírajícím člověkem, s doprovázejícími osobami i s pozůstalými. Nastíněny budou také způsoby jak vytvářet důstojné prostředí pro umírající uživatele sociálních služeb.  

Paliativní péče v sociálních službách
27.10.2021
ONLINE - webinář
Online
objednat Cena
1 390 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš

SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Práce s klientem

Využití písku jako aktivizačního prvku v sociálních službách
Písek je přírodní materiál a při práci s ním se člověk stává tvůrcem. Můžeme prožít to, co nám běžný život nenabízí. Zmíněný přínos je velmi důležitý u osob různým způsobem handicapovaných. Pískoviště je zvláštní prostředí, ve kterém se dá pokaždé…
14.12.2021
Zřetel, s.r.o.
Žena a pomáhající profese
Interaktivní seminář se věnuje mimo jiné vývoji postavení žen v naší společnosti a očekáváním, která jsou na ženy pracující v pomáhajících profesích kladena. Každý tematický blok je zahájen nebo ukončen praktickým cvičením k probíranému tématu a…
30.9.2021
Zřetel, s.r.o.
Motivace klienta ke změně v životě
Tento akreditovaný wokrshop je určen pracovníkům, kteří se věnují přímé poradenské práci se svými klienty, a to především dlouhodobějšího charakteru. Je inspirován modelem spolupráce s klientem nazývaným "motivační rozhovory", který je orientovaný…
6.12.2021 - 7.12.2021
Diecézní charita Brno

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Právo v sociálních službách

Vedení podpůrného rozhovoru a efektivní komunikace v sociálních…
Seminář představuje možnosti jak mapovat komunikační pole mezi klientem a pracovníkem a jak navyšovat emoční inteligenci pracovníků v sociálních službách. Účastníci získají základní orientaci v komunikačních strategiích, které mohou uplatnit ve…
10.12.2021
Zřetel, s.r.o.
Úvod do problematiky nevhodného zacházení a jednání se seniory a…
Nevhodné zacházení se seniory a jedinci s handicapem je velmi často skrytý problém, který je ovšem velmi závažného charakteru. Tímto programem chceme vzdělávat a zkvalitnit práci zaměstnanců v sociální oblasti. Naučit je vhodnému zacházení a…
11.10.2021 - 12.10.2021
Zřetel, s.r.o.
Slovní sebeobrana
Vzdělávací program Slovní sebeobrana je určen všem pracovníkům v celé oblasti sociální práce. Obsah je zaměřen na maximum praktických příkladů, cvičení pro situace, ve kterých se pracovníci sociálních služeb setkávají s uživateli, s rodinou…
4.11.2021
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Rozvoj kompetencí pečovatele

Slovní sebeobrana
Vzdělávací program Slovní sebeobrana je určen všem pracovníkům v celé oblasti sociální práce. Obsah je zaměřen na maximum praktických příkladů, cvičení pro situace, ve kterých se pracovníci sociálních služeb setkávají s uživateli, s rodinou…
4.11.2021
Zřetel, s.r.o.
Praktická asertivita v sociálních službách
Kurz Praktická asertivita v sociálních službách je určen všem pracovníkům v celé oblasti sociální práce. Obsah je zaměřen na maximum praktických příkladů, cvičení pro situace, ve kterých se pracovníci sociálních služeb setkávají s uživateli, s…
1.11.2021 - 2.11.2021
Zřetel, s.r.o.
Podpora změny a motivace u klientů
Seminář je určen pro pracovníky, kteří se potkávají při své práci s nemotivovanými klienty a s klienty, kteří odmítají změnu ve svém životě (klienti s tělesným a smyslovým postižením, lidé ohrožení sociálním vyloučením a v sociální krizi, klienti…
24.11.2021 - 25.11.2021
Zřetel, s.r.o.