Adaptace seniora při nástupu do instituce

Popis kurzu:
Seminář představí účastníků informace o procesu adaptace tak, aby po jeho absolvování znali nejen základní psychologické poznatky o lidské adaptabilitě, ale uměli také rozpoznat a adekvátně reagovat na potřeby klientů v průběhu adaptace v jejich zařízení. První část školení bude věnována základním změnám ve stáří a vymezení pojmu zátěž, včetně jejích důsledků na lidský život. Pomocí sebereflexe si účastníci ujasní, jak se lidské chování a prožívání v těchto situacích mění. Účastníci kurzu se dále naučí rozlišovat, které chování je přirozenou reakcí na změnu a které již vyžaduje další odbornou péči. V dalších částech semináře budou účastníci seznámeni s jednotlivými fázemi procesu adaptace. Pozornost bude věnována rozhodnutí k nástupu do domova, přípravě na nástup do zařízení, prvním dnům po nástupu a postupnému začleňování do instituce. Účastníci si osvojí praktické návody, jak v rámci sociálních služeb úspěšně zvládnout adaptaci klienta a zabránit možným projevům maladaptace. V navazující praktické části se účastníci na základě kazuistik naučí, jak sestavit efektivní a funkční individuální adaptační plán klienta.  

Nabyté znalosti a dovednosti:
Cílem semináře je uvést pracovníky sociálních služeb do problematiky adaptace a zátěže s ní spojené. Důraz je kladen na chápání nástupu klienta jako konkrétní zátěže v jeho osobním životě. Při doprovázení procesem adaptace je nezbytné, aby pracovníci nejen znali potřeby nastoupivších klientů a jednotlivé fáze adaptačního procesu, ale také aby měli nástroje, které tento proces klientům usnadňují. Proto budou obeznámeni s praktickými návody, jak v rámci sociálních služeb úspěšně zvládnout adaptaci klienta a zabránit možným projevům maladaptace, včetně sestavení vhodného sestavit individuálního adaptačního plánu.  

Adaptace seniora při nástupu do instituce
22.10.2021
ONLINE - webinář
Online
objednat Cena
1 390 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš

SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Práce s klientem

Interkulturní komunikace
Popis kurzu Tento akreditovaný workshop je určen pro zájemce, kteří komunikují s lidmi pocházejícími z odlišného kulturního prostředí, kteří se potřebují s druhou stranou domluvit tak, aby nikoho neurazili. Co naše kulturní prostředí považuje za…
Na dotaz
Diecézní charita Brno
Emoční inteligence, pozornost a pozorování v sociální praxi
Seminář nahlíží na emoční inteligenci jako na podstatnou pracovní kompetenci sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách. Navazuje na skutečnost, že právě EI je kvalitativní rovina, díky níž je možné navázat proaktivní komunikaci s…
18.11.2021
Zřetel, s.r.o.
Vedení podpůrného rozhovoru a efektivní komunikace v sociálních…
Seminář představuje možnosti jak mapovat komunikační pole mezi klientem a pracovníkem a jak navyšovat emoční inteligenci pracovníků v sociálních službách. Účastníci získají základní orientaci v komunikačních strategiích, které mohou uplatnit ve…
13.10.2021 - 14.10.2021
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Právo v sociálních službách

Podpora změny a motivace u klientů
Seminář je určen pro pracovníky, kteří se potkávají při své práci s nemotivovanými klienty a s klienty, kteří odmítají změnu ve svém životě (klienti s tělesným a smyslovým postižením, lidé ohrožení sociálním vyloučením a v sociální krizi, klienti…
18.11.2021
Zřetel, s.r.o.
Komunikace s klientem se specifickým chováním
Vzdělávací program je určen pro pracovníky v celé sociální oblasti, kteří se v každodenní práci s uživateli sociálních služeb dostávají do složitých a stresových situací. Vzdělávací program je svým praktickým obsahem zaměřen na rozvoj konkrétních…
8.11.2021 - 9.11.2021
Zřetel, s.r.o.
Právní minimum: Rozvod manželství a bytová problematika– vstup…
Pomáháte klientům řešit životní situaci při rozvodu manželství? Doplňte si znalosti na kurzu, kterého cílem je, poskytnout účastníkům vhled do problematiky rozvodu manželství, rodičovské odpovědnosti, vypořádání společného jmění manželů a práv a…
Na dotaz
Persefona, z. s.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Rozvoj kompetencí pečovatele

Kurz Krizové intervence II s lektorkou Ivou Součkovou (Velkovou)
Cílem vzdělávacího programu je převážně prohloubení a zdokonalení zkušeností a nácviku základních strategií a praktických postupů v krizových situacích u klientů sociálních služeb. Vedle praktických nácviků se program zaměřuje na rozpoznání typu…
Na dotaz
Společnost Podané ruce o.p.s.
Základy ergoterapie v prostředí sociálních služeb II
Kurz bude zaměřen více prakticky do oblasti využití hlíny jako materiálu pro práci s klienty, dále do oblasti prožitkové ergoterapie, která zahrnuje kreativní techniky jako terapeutický prostředek pro rozvoj tvůrčího potenciálu klientů a na techniky…
Na dotaz
Diecézní charita Brno
Podpora klíčových pracovníků při individuální práci s klienty
Seminář je věnován problematice podpory klíčových pracovníků při individuální práci s klienty, je postavený na příkladech dobré praxe. Pozornost bude věnována procesům individuálních přístupů ke klientům, jejich smyslu a umění praktického využití…
16.12.2021
Zřetel, s.r.o.