Pohybové hry pro děti školního věku

Název vzdělavatele:
Podkategorie:
Popis kurzu:
Obsahem vzdělávacího programu je nastínění možností jak zpracovat a využít pohybové hry k rozvíjení nejrůznějších schopností a dovedností dětí, převážně motorických a psychomotorických. Náměty tvoří soubor her a činností, které můžeme nabídnout dětem odpoledne ve školní družině v rámci přípravy na vyučování, během zájmových činností nebo jako aktivity ke zpestření výuky.   Blok č. 1 – Honičky Jsou to hry mezi dětmi většinou oblíbené, avšak náročné na prostor a zajištění jejich bezpečnosti. Vždy je třeba přihlédnout k prostorovým podmínkám a počtu dětí, proto je dobré hrát je venku nebo v tělocvičně. Jedná se o hry s vysokým podílem intenzivního spontánního pohybu a s různými variantami. Může se jednat například o jednoduché honičky, vhodné zejména pro velmi malé děti a menší skupinu, aby měla hra spád a děti si stačily osvojit pravidlo. Následují honičky skupinové i se zapojením celé skupiny (honím i zároveň jsem honěn) a náročnějšími pravidly. Honičky podporují pohybový rozvoj (běh), orientaci v prostoru (běh jedním nebo více směry, vyhýbání), sociální vztahy a komunikaci, včetně slovního vyjadřování (rychlá výměna rolí, preference toho, koho dítě honí), samostatnost (ve hře je každý sám za sebe), rozhodování (koho bude dítě honit), rozumové schopnosti (pochopit pravidla a dodržovat je), včetně logického myšlení a mnoha dalších aspektů dětské osobnosti.   Blok č. 2 – Hry ve skupinách V těchto pohybových hrách jde oproti honičkám ještě i o vzájemnou sounáležitost se skupinou a mnohdy o verbální nebo neverbální komunikaci. Hry ve skupinách podporují kladné vzájemné vztahy mezi dětmi, komunikaci, sounáležitost, smysl pro fair play, mnohdy jednoduché strategie, spolupráci.   Blok č. 3 – Běžecké a štafetové hry Pohybově a soutěžně laděné pohybové hry. Rozvíjí přirozenou soupeřivost dětí, učí je vítězit, ale také prohrávat. Hry často bývají napodobivé (zvířata a věci kolem nás). Rozvíjí rychlost, pohyblivost a obratnost, ale také mohou rozvíjet vzájemnou spolupráci mezi dětmi.   Blok č. 4 – Míčové hry Pohybové hry s využitím míčů a míčků (molitanové, volejbalové, nafukovací, tenisové, pingpongové). Rozvíjí jemnou motoriku a obratnost, nácvik hodů a orientaci v prostoru.   Blok č. 5 – Kontaktní a úpolové hry Kontaktní a úpolové hry jsou pohybové hry, které využívají, ale zároveň učí usměrňovat agresivitu a nadměrnou aktivitu a výbušnost dětí, hry se vzájemným kontaktem, silové i obratnostní hry či hravé prvky. Rozvíjí obratnost, silové schopnosti, koordinaci.  

Nabyté znalosti a dovednosti:

  • vyzkoušet si netradiční formy a metody při výuce;
  • rozvíjet a prohlubovat individuální schopnosti;
  • motivovat k pestré a námětově bohaté činnosti;
  • podněcovat k rozšiřování slovní zásoby, rozvíjení vyjadřovacích schopností;
  • podněcovat k organizování a plánování práce, vlastního učení, zábavy a hry;
  • rozvíjet myšlení, tvořivost, fantazii;
  • zaměřovat se na odpovědnost za kvalitu vlastní práce;
  • zvládnout herní situace, využit volný čas efektivním způsobem.
  Cílem semináře je formou prožitkové pedagogiky seznámit pedagogy a pracovníky ze školních družin a školních klubů, ale i pracovníky a spolupracovníky domů dětí a mládeže a středisek volného času s metodikou přípravy her, jejich pravidly, bezpečnostními aspekty. Vlastní hry začínají prožitkem účastníka, pak důkladnou zpětnou vazbou, rozborem možných modifikací pravidel a formou „tvůrčí dílny“ se účastníci snaží nalézt nové alternativy dané hry.  

Pohybové hry pro děti školního věku
19.1.2022
Brno
Prezenční
objednat Cena
1 540 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš

SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Vzdělávání » Další vzdělávání učitelů

Rozvoj čtenářské gramotnosti v kostce pro učitele 2. stupně ZŠ …
Na semináři budou představeny konkrétní výukové metody a výchovné strategie na podporu čtení a čtenářské gramotnosti. Pedagogové budou seznámeni s postupy, jimiž se dá čtení a rozvoj čtenářství ovlivnit a sami si konkrétní představované aktivity…
14.12.2021 - 15.12.2021
Zřetel, s.r.o.
Školská komunikace - jak efektivně vést komunikaci s rodiči
Kurz je určen pro pedagogy mateřských, základních a středních škol a pedagogické pracovníky poradenských zařízení. Kurz je akreditován v rámci DVPP u MŠMT ČR (č. akreditace 15624/2019-1-589). Obsah: Uvedení do problematiky: Jak efektivně vést…
Na dotaz
Mendelova univerzita v Brně, Institut…
Žák s ADHD v kolektivu třídy
Budeme se zabývat projevy spojenými s ADHD, které ovlivňují školní práci dítěte i jeho vztahy s vrstevníky. Vysvětlíme si procesy, které probíhají v třídním kolektivu, kde je dítě s ADHD (či jiný žák se speciálními vzdělávacími potřebami). Účastníci…
5.11.2021
Centrum pro rodinu a sociální péči