Právní vztahy k dřevinám rostoucím mimo les v praxi. Zákon o ochraně přírody a krajiny i další předpisy – aktuální legislativní vývoj

Popis kurzu:
1. Principy právní ochrany dřevin rostoucích mimo les v zákoně č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny. Princip ochrany, princip péče, princip povolování kácení; Aktualizovaná metodická instrukce MŽP k aplikaci § 8 a § 9 zákona (Věstník 1/2020), další metodické materiály MŽP. 2. Změna § 8 zákona o ochraně přírody a krajiny spojená s novelou zákona o drahách (účinná od 1. 4. 2017) a novela § 10 zákona o drahách účinná od 15. 1. 2020, změny § 8 spojené s novelou stavebního zákona č. 225/2017 Sb. (účinnost od 1. 1. 2018), novela § 7 zákona o vodovodech a kanalizacích (účinnost od 1. 2. 2021): vzdah provozovatel - vlastník pozemku s dřevinami. Dosavadní zkušenosti se závaznými stanovisky OOP ke kácení pro účely stavebního záměru podle § 8 odst. 6 zákona č. 114/1992 Sb. Fikce souhlasného závazného stanoviska dotčeného orgánu zaváděná od 1.1.2021 novelou stavebního zákona (zákon č. 403/2020 Sb.) - vztah k § 8 odst. 6 ZOPK. 3. Vyhláška č. 189/2013 Sb., o ochraně dřevin a povolování jejich kácení, ve znění vyhlášky č. 222/2014 Sb. a č. 86/2019 Sb. - novela účinná od 1. 4. 2019: výjimky z požadavku doložení souhlasu vlastníka (účely vyvlastnění), ochrana náhradních výsadeb a další dílčí změny. Ovocné dřeviny v zahradách, zapojené porosty dřevin, stromořadí, Metodické doporučení MŽP k vyhlášce. 4. Ochrana dřevin před poškozováním a ničením. Kdy se o nedovolené zásahy nejedná (§ 2 odst. 2 vyhlášky č. 189/2013 Sb. ve znění vyhlášky č. 222/2014 Sb.), pokuty za poškození ořezem aj., přesazování a jiné nestandardní zásahy do dřevin z pohledu práva. 5. Povinnost vlastníků pečovat o dřeviny, její vymahatelnost, právní následky neplnění; spory o vlastnictví dřevin. „Poškození dřevin zanedbáním péče“ z pohledu zákona č. 114/1992 Sb.; vztah k občanskoprávní odpovědnosti za škodu a trestněprávní odpovědnosti. 6. Povolování kácení dřevin a ukládání náhradní výsadby, otázka jiných kompenzačních opatření (ošetření) a odvodů za kácené dřeviny. Požadavky na správní řízení a rozhodnutí o povolení ke kácení vyplývající ze zákona č. 114/1992 Sb., vyhlášky č. 189/2013 Sb. a správního řádu, účast občanských sdružení (spolků) (omezení novelou § 70 odst. 3 zákona č. 114/1992 Sb. účinnou od 1. 1. 2018); závazné stanovisko namísto rozhodnutí o povolení kácení pro účely stavebního záměru povolovaného v řízeních podle stavebního zákona (novela zákonem č. 225/2017 Sb.). 7. Výjimky z povolovacího principu - jiné režimy kácení. Kácení na předchozí písemné oznámení, kácení dřevin „se stanovenou velikostí, popř. jinou charakteristikou“, kácení v tzv. krajní nouzi. 8. Kompetence – výkon státní správy v ochraně dřevin rostoucích mimo les. Problematika „podjatosti“ při povolování kácení dřevin na obecních pozemcích; kontroly výkonu státní správy dřevin Českou inspekcí životního prostředí. 9. Prevence a odpovědnost na úseku dřevin rostoucích mimo les. Omezení a zákaz kácení, deliktní odpovědnost a odpovědnost za ekologickou újmu. 10. Zásahy do dřevin z pohledu jiných právních předpisů včetně občanského zákoníku. Vodní zákon, energetický zákon, zákon o drahách, zákon o pozemních komunikacích, zákon o státní památkové péči; dřeviny z pohledu soukromého práva („nový“ občanský zákoník: podrosty a převisy, obtěžování nadměrným stíněním atd., stromy v těsné blízkosti společné hranice pozemků, stromy společné, odpovědnost za škodu).
Právní vztahy k dřevinám rostoucím mimo les v praxi. Zákon o ochraně přírody a krajiny i další předpisy – aktuální legislativní vývoj
18.11.2021
Olomouc
Prezenční
objednat Cena
1 950 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš

SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Administrativní pracovník/Asistentka

Řešení stížností - písemně i telefonicky, s nadhledem
Poskytujete skvělé služby, děláte pro klienty první poslední, ale vždy se najde někdo, kdo není spokojený? Jste to Vy, kdo je ve firmě hromosvodem, po kterém padají všechny negativní emoce nespokojených zákazníků, a je toho na Vás někdy moc? Kazí…
Na dotaz
Santia, spol. s r.o.
Time management – manažerem svého času
Cílové skupiny analyzují svoji situaci a pracovní postupy a hledají možnosti, jak mohou zefektivnit využívání času.
9.12.2021
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
Chemie v týmu - kdo si s kým rozumí a jak fungují týmové role
Není jedno, s kým spolupracujeme. Hlavou zeď neprorazíš, je dobré si vybrat do týmu takové hráče, kteří nám pomohou v dosahování našich cílů.
Na dotaz
Santia, spol. s r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Legislativa a zákony

Odpady v praxi včetně nových odpadových zákonů
Účastníci semináře budou komplexně seznámeni s problematikou nakládání s odpady. Prezentovány budou základní instituty a hlavní povinnosti vyplývající ze zákona o odpadech (č. 185/2001 Sb.) a jeho prováděcích vyhlášek, a to se zaměřením na praxi.…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Zadávání veřejných zakázek - jak na otevřené a zjednodušené…
Účastníci budou seznámeni s právní úpravou dvou nejčastějších druhů zadávacích řízení – otevřené a zjednodušené podlimitní řízení. Účastníci semináře získají veškeré potřebné znalosti pro úspěšné zadávání veřejných zakázek a schopnost správné…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Projektová dokumentace, související činnosti a vazba na novelu…
Program semináře: Vyhl. č. 146/2008 Sb., projektová dokumentace dopravních staveb Vyhl. č. 405/2017 Sb., o dokumentaci staveb Vyhl. č. 169/2016 Sb., rozsah dokumentace pro veřejné zakázky Druhy dokumentace Vyhl. č. 499/2006 Sb.,…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Ostatní

Záznamy a písemnosti z kontroly příspěvkových organizací, roční…
I. Právní úprava II. Písemnosti zpracovávané při výkonu veřejnosprávní kontroly (dle zákona o kontrole) Přípravná fáze – plán kontrol, sdělení záměru provést kontrolu. V průběhu kontroly – pověření ke kontrole, podjatost, žádost o informace…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Zadávání veřejných zakázek - jak na otevřené a zjednodušené…
Účastníci budou seznámeni s právní úpravou dvou nejčastějších druhů zadávacích řízení – otevřené a zjednodušené podlimitní řízení. Účastníci semináře získají veškeré potřebné znalosti pro úspěšné zadávání veřejných zakázek a schopnost správné…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Kontrola, terénní šetření a navazující správní řízení o ukládání…
1. Kontrola x terénní šetření, vztah k "navazujícím" správním řízením. Kontrola, (správní, státní) dozor, inspekce x místní (terénní) šetření (ohledání), monitorování, zjišťování stavu věci na místě; ujasnění pojmů a vhodnosti jednotlivých postupů…
11.11.2021
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…