INTRASTAT - vykazování vnitrounijního obchodu se zbožím a jeho provázanost s uplatňováním DPH

Pořadatel kurzu:
Marek REINOHA

Popis kurzu:

Pracovní seminář k problematice sdělování údajů o obchodu mezi Českou republikou a ostatními členskými státy Evropského společenství se zaměřením na změny 2024/2025.

Cílem semináře je přinést účastníkům:

- přehled základních pravidel vykazování statistiky pohybu zboží v rámci EU – INTRASTAT při realizaci různých obchodních transakcí
- definici jednotlivých vykazovných údajů
- informace o provázanosti vykazování na uplatňování DPH
Určeno: Pracovníkům výrobních a obchodních společností, kteří se zabývají vykazováním údajů pro statistiku vnitrounijního pohybu zboží, případně zástupcům těchto společností, kteří potřebují získat základní či prohloubit si dosavadní informace v dané problematice.

Seminář je zaměřen na prezentaci pravidel vykazování statistiky pohybu zboží v rámci EU – INTRASTAT definovaných Nařízení vlády č. 333/2021 Sb. k provedení některých ustanovení celního zákona v oblasti statistiky, které s účinnosti od 1. 1. 2022 nahrazuje Nařízení vlády č. 244/2016 Sb., v návaznosti na předpisy Evropské unie.

Na semináři budou prezentována pravidla vykazování při provádění různých druhů obchodních operací, postupy při vykazování zvláštních druhů a zvláštních pohybů zboží, pravidla provádění oprav chybných a nepřesných údajů ve výkazech pro INTRASTAT a další aspekty vykazování včetně jejich provázanosti na uplatňování DPH.

Program semináře:

1. Definice vnitrounijního ochodu se zbožím a základních pravidel jeho provádění.
2. Základní předpisy upravující vykazování statistiky pohybu zboží v rámci EU – INTRASTAT, základní pojmy.
3. Nová definice referenčního období.
4. Definice předmětu vykazování, tzn. vykazování při provádění různých obchodních operací v rámci vnitrounijního ochodu se zbožím (nákup, prodej, zušlechťovací operace, vícestranné obchody apod.).
5. Pravidla vykazování, tzn. pravidla pro uvádění údajů do výkazů pro INTRASTAT včetně definice nových údajů uváděných do výkazů INTRASTAT při vykazování odesílání zboží.
6. Nový seznam kódů povahy transakce 
7. Postupy při vykazování zvláštních druhů a zvláštních pohybů zboží.
8. Zjednodušené vykazování při nepřekročení prahu 20.000.000 Kč.
9. Pravidla provádění následných oprav chybných a nepřesných údajů ve výkazech pro INTRASTAT.
10. Definice zboží vyňatého z povinnosti uvádět o něm informace do výkazu pro INTRASTAT.
11. Praktické příklady vykazování vybraných obchodních operací.
12. Příklady provázanosti vykazování s uplatňováním DPH.
13. Diskuse a odpovědi na dotazy účastníků.
Pro účastníky semináře je připraven písemný materiál, který obsahuje stručné shrnutí témat, která jsou předmětem semináře.
INTRASTAT - vykazování vnitrounijního obchodu se zbožím a jeho provázanost s uplatňováním DPH
30.9.2025
Prezenční
Cena
2 700 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Kurzy účetnictví

Účetnictví pro ÚSC a jimi zřizované příspěvkové organizace
Program semináře: Legislativa platná pro vedení účetnictví obecně, speciální legislativy pro účetní jednotky – obce, kraje, DSO a p.o., výklady a stanoviska - aktuálně pro rok 2025 Základní informace o ostatních právních předpisech, jejichž…
6.11.2025
Ing. Hana JURÁŇOVÁ
Účetnictví (podvojné) - rekvalifikační kurz akreditovaný MŠMT ve…
Pro koho je kurz určen: Pro začátečníky, kteří se chtějí uplatnit na trhu práce nebo zvýšit svoji kvalifikaci. Zájemcům, kteří se chtějí zdokonalit nebo zopakovat účetnictví po…
11.10.2025 - 6.12.2025
Orange Academy s.r.o.
Účetnictví a daňová evidence s využitím PC - rekvalifikační kurz…
Pro koho je kurz určen: Rekvalifikační kurz Účetnictví a daňová evidence je určen pro začátečníky, kteří nemají žádné dosavadní znalosti, tak i pro ty kteří si chtějí svoje znalosti osvěžit. V kurzu získáte celkový přehled o…
14.9.2025 - 30.11.2025
Orange Academy s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Ostatní

Aplikace nově vydaných OZV o místních poplatcích v praxi
Obsah semináře: Výklad k velké novele o místních poplatcích a její uplatnění v praxi Vydání nových vyhlášek a jejich dopad na výběr dosavadních poplatků Nový místní poplatek z pobytu (diskuze k předmětu, subjektu, sazbě a osvobození…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Účetní závěrka 2025 některých vybraných účetních jednotek v…
Seminář je určen ekonomickým, účetním, kontrolním, majetkovým pracovníkům a pracovníkům, kteří se podílejí na schvalování účetních závěrek vybraných účetních jednotek.   ustanovení zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví souvisejících s řádnou…
2.12.2025
Jaroslava SVOBODOVÁ
Ztráty a nálezy
S účinností nového občanského zákoníku došlo k zásadní změně v agendě ztrát a nálezů. Jde o agendu, kterou je povinna vykonávat každá obec. Nová právní úprava přináší zcela jiný pohled na výkon agendy ztrát a nálezů – jiné lhůty, jiné povinnosti,…
5.12.2025
JUDr. Michal BORTEL