Spisová a archivní služba

Pořadatel kurzu:
PhDr. Simona BINAROVÁ

Popis kurzu:
Spisová a archivní služba - uchovávání a vyřazování dokumentů - aktuálně, e-IDAS a GDPR v praxi.

Seminář je určen veřejnoprávním i soukromoprávním původcům dokumentů jako jsou územní samosprávné celky a jimi založené a zřízené organizační složky nebo právnické osoby, organizační složky státu, státní příspěvkové organizace, státní podniky, školy, zdravotnická zařízení, obchodní společnosti a družstva s výjimkou bytových družstev zapsané v obchodním rejstříku, náboženské a odborové organizace, komerční spisovny a další.

Cílem je seznámit posluchače s platnou legislativou v oblasti spisové služby a archivnictví zastoupenou zákonem č. 499/2004 Sb. o archivnictví a spisové službě a dopadem novel tohoto předpisu na původce dokumentů. Další probíranou problematikou je nařízení GDPR.

Zmíněná novela vešla v platnost dne 19. 9. 2016 pod č. 298/2016 Sb. (v roce 2017 byl zákon opět změněn novelou správního řádu).

Vyhláška č. 283/2014 Sb. – platná od 1. 1. 2015, která mění vyhlášku č. 259/2012 Sb. o podrobnostech výkonu spisové služby.  

Další probíranou problematikou je nařízení GDPR a jeho dopady na spisové služby veřejnoprávních původců.

Seminář je dělen do pěti bloků:

1) Úvod do problematiky: Seznámení se základní legislativou i souvisejícími předpisy, dělení původců dokumentů dle zákona, otázka předarchivního dohledu a kontrol.

2) Spisová služba: Operace související s příjmem, evidencí, zpracováním, vyřizováním, podepisováním, ukládáním a skartací dokumentů -  spisová služba v analogové i elektronické podobě – viz vyhláška č. 283/2014 Sb., která mění vyhlášku č. 259/2012 Sb. o podrobnostech výkonu spisové služby.

Návaznost operací spisové služby na systém datových schránek.

Informace o systému administrativy u původců bez povinné spisové služby.

GDPR, ochrana osobních údajů, elektr. podání a elektr. faktury.

3) Skartační řízení: Podrobnosti přípravy a průběhu skartačního řízení a jejich odlišnosti u veřejnoprávních a soukromoprávních původců, předávání archiválií do veřejných archivů.

Specifika skartačního řízení dokumentů v elektronické podobě, příprava jeho realizace.

4) Evidence archiválií, povinnosti a práva vlastníků archiválií.

5) Předmět kontrol, možnosti zřízení vlastních archivů, podoba a vybavení spisoven, přestupky a sankce, povinnosti pro komerční spisovny.

Dotazy, diskuse.

V průběhu všech bloků jsou posluchači upozorňováni na změny v dané oblasti v souvislosti s přijetím předpisů EU e-IDAS a GDPR (např. e-faktury, úplné el. podání) a navazující české legislativy a novel zákona o archivnictví a spisové služby.
Spisová a archivní služba
4.11.2025
Prezenční
Cena
2 700 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Technické profese a řemesla » Ostatní

DPH u stavebních a montážních prací - sazby, PDP, změny účelu…
Určeno pro: účetní a daňové poradce, plátce DPH, širokou podnikatelskou veřejnost. Cíl školen: probrat praktickou aplikaci zákona na řadě konkrétních situací. Program: - Definice nemovité věci, stavby, služeb vztahujících se k nemovitosti -…
25.11.2025
Ing. Marika VOŽENÍLKOVÁ
Spisová a archivní služba
Spisová a archivní služba s přihlédnutím k eIDAS a GDPR – aktuálně. Seminář je určen veřejnoprávním a soukromoprávním původcům, kteří řeší otázku, jak prakticky zajistit nakládání s dokumenty v listinné i digitální podobě v souladu s archivní…
20.11.2025
Mgr. Hana BRZOBOHATÁ
DPH u stavebních a montážních prací - sazby, PDP, změny účelu…
Určeno pro: účetní a daňové poradce, plátce DPH, širokou podnikatelskou veřejnost. Cíl školení: probrat praktickou aplikaci zákona na řadě konkrétních situacích. Program: - Definice nemovité věci, stavby, služeb vztahujících se k nemovitosti -…
25.11.2025
Ing. Marika VOŽENÍLKOVÁ