Účetnictví, daně a rozpočty příspěvkových organizací - online kurz

Pořadatel kurzu:
Ing. Hana JURÁŇOVÁ

Popis kurzu:
Rekapitulace podstatných změn předpisů platných pro rok 2025, jejich výklady a stanoviska MFČR – například zákon o daních z příjmů, zákon o DPH – nové výklady, povinnosti pro evidenci majetku, jeho TZ a významných oprav, povinnosti při odregistraci. Stručná informace o digitalizaci účetnictví v ČR.  Často kladené dotazy a odpovědi MFČR. Ostatní změny legislativy dle aktuálního stavu ke dni pořádání semináře.


Rekapitulace účetních zásad platných pro příspěvkové organizace - vedení účetnictví ve zjednodušeném a plném rozsahu

Metodika účetnictví – účetní záznamy, účetní zápisy, průkaznost. Formy účetních záznamů – listinná, technická, formy podpisových záznamů
Opravy chyb, storna dokladů, archivace, úloha inventarizace.
Struktura aktiv, pasiv, nákladů a výnosů, bilanční kontinuita, zachycení hospodářského výsledku, struktura vlastních zdrojů. ¨
Základy účtování o nabytí a pozbytí majetku (včetně dopadů do investičního fondu  u p.o.), jeho oceňování, přeceňování a evidence, opravné položky
Dohadné  položky, časové rozlišení, rezervy, podrozvahová  evidence – změny v oceňování
Pohledávky v účetnictví, opravné položky účetní a daňové, časté chyby
Systém tvorby a čerpání peněžních fondů.
Základy účtování o transferech.
Hlavní a hospodářská činnost, oddělené účtování, daňové dopady


Rekapitulace rozdílů mezi účetním zobrazením nákladů a výnosů a jejich vlivem na základ daně z příjmů, rozdíl mezi daňovými a účetními odpisy, ostatní významné odlišnosti, účet 408 a změny základů daně v minulých obdobích



Rozpočty nákladů a výnosů příspěvkových organizací v roce 2025, zákonná ustanovení, stanoviska  MFČR, oprávnění  zřizovatele, oprávnění statutárního orgánu příspěvkových organizací

UPOZORNĚNÍ:
Přístupové údaje ke školení budou zaslány na email uvedený v přihlášce cca dva dny před školením.
Účetnictví, daně a rozpočty příspěvkových organizací - online kurz
12.6.2025
Prezenční
Cena
2 500 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Kurzy účetnictví

Doklady při dovozu a vývozu zboží – jejich účel a použití -…
Pracovní seminář k problematice dokladů při vývozu a dovozu zboží ve vazbě na aplikaci celních předpisů po případných změnách pro rok 2025. Seminář je určen zejména pracovníkům realizujících dovozy a vývozy zboží případně příp. celním deklarantům…
10.12.2025
Marek REINOHA
Účetní a daňové doklady - máme naše účetní a daňové doklady v…
Seminář je určen pro všechny pracovníky, kteří pracují s vydanými i přijatými účetními a daňovými doklady a také pro ty, kteří zpracovávají kontrolní hlášení. náležitosti dokladů a objednávek dle občanského zákoníku náležitosti účetních dokladů…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Problémové oblasti v hospodaření příspěvkových organizací -…
Schvalování veřejných příjmů a veřejných výdajů•    hotovostní příjmy•    hotovostní výdaje•    problémy spojené s limitovanými přísliby (definování okruhu schvalovaných výdajů, sledování plnění limitů)•    chyby minulých let a použití účtu 408•   …
20.11.2025
Ing. Petr SIKORA

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Ostatní

Původ zboží a jeho význam v mezinárodním obchodě
Seminář je určen celním deklarantům, dovozcům a vývozcům zboží, pracovníkům poradenských firem. Seminář je účelově zaměřen na problematiku prokazování a stanovování původu zboží. Lektor bude prezentovat základní pravidla preferenčního a…
12.11.2025
Marek REINOHA
Aktuální stav školské legislativy
Seminář reaguje na základní změny školských právních předpisů přijatých do dne jeho konání. Účastníci dostanou základní informace týkající se nového způsobu financování regionálního školství, o změnách v oblasti společného vzdělávání, úpravách v…
11.9.2025
JUDr. Hana POLÁKOVÁ
Spisová a archivní služba
Spisová a archivní služba s přihlédnutím k eIDAS a GDPR – aktuálně. Seminář je určen veřejnoprávním a soukromoprávním původcům, kteří řeší otázku, jak prakticky zajistit nakládání s dokumenty v listinné i digitální podobě v souladu s archivní…
10.6.2025
Mgr. Hana BRZOBOHATÁ