Stavební zákon – aktuální stav – porovnání současného s novým stavebním zákonem

Anotace:
Cílem semináře je seznámení jeho účastníků s požadavky nového stavebního zákona (NSZ), jeho prováděcích předpisů a změnového zákona, který byl schválen v souvislosti s přijetím nového stavebního zákona. Bude podán aktuální základní přehled nového stavebního zákona ve znění schválených novel. Seminář prakticky vysvětlí otázky spojené s účinností nového stavebního zákona, kategorizaci staveb, soustavu stavebních úřadů, stavební právo hmotné (požadavky na výstavbu, povinnosti osob ve výstavbě), digitalizaci stavební agendy a procesní postupy (řízení o povolení záměru, kolaudace, odstraňování staveb aj.). Seminář poskytne zkušenosti z uplatňování nového stavebního zákona, upozorní na aktuální metodické výklady problematických ustanovení, bude informovat o vyhláškách. Seminář se zaměří na praktické otázky ve vazbě na potřeby cílových účastníků.

Popis kurzu:
ÚČINNOST A PŘECHODNÁ USTANOVENÍ
Kompletní informace o účinnosti stavebního zákona, přechodná ustanovení – jak dokončovat řízení a postupy zahájené za účinnosti předchozího stavebního zákona, hlavní změny nové právní úpravy a jejich aktuální stav.

ÚVODNÍ USTANOVENÍ
Dotčené orgány, pojmy (záměr, stavba, změna a údržba dokončené stavby, zařízení, terénní úprava, staveniště aj.), rozdělení staveb podle stavebního zákona – drobné, jednoduché, vyhrazené, ostatní, požadavky, které na ně klade stavební zákon.

ORGANIZACE A VÝKON VEŘEJNÉ SPRÁVY
Státní stavební správa, působnost ve věcech stavebního řádu – kdo o jaké stavbě rozhoduje.

STAVEBNÍ PRÁVO HMOTNÉ
Požadavky na výstavbu – jak se aplikují, obecná ustanovení, požadavky na vymezování pozemků, požadavky na umísťování staveb, technické požadavky na stavby, celostátní vyhláška o požadavcích na výstavbu + městské předpisy.

Vybrané činnosti ve výstavbě – základní principy, projektová dokumentace, provádění staveb, vyhláška o dokumentaci staveb.

Povinnosti osob ve výstavbě – povinnosti stavebníka, projektanta, stavebního podnikatele, stavbyvedoucího, stavebního dozoru, vlastníka stavby, vlastníka veřejné dopravní a technické infrastruktury.

INFORMAČNÍ SYSTÉMY VEŘEJNÉ SPRÁVY
Digitalizace stavební agendy – portál stavebníka a další informační systémy, digitalizační vyhláška.

STAVEBNÍ ŘÁD
Obecná a společná ustanovení.

Úkony před zahájením řízení (předběžná informace, vyjádření, koordinované vyjádření a závazná stanoviska dotčených orgánů, koordinované závazné stanovisko, JES – jednotné environmentální stanoviska, vyjádření vlastníka veřejné dopravní nebo technické infrastruktury).

Řízení o povolení záměru (obecná ustanovení o řízení, záměr EIA, povolení stavby nebo zařízení a zrychlené řízení, nestavební záměr, rámcové povolení, změna záměru před dokončením, řízení o odvolání).

Řízení o výjimce z požadavků na výstavbu.

Řízení o užívání (kolaudační řízení, předčasné užívání a zkušební provoz, rekolaudace).

Odstraňování staveb a terénních úprav.

Mimořádné postupy.

Informační systémy veřejné správy.

Kontrola a opatření k nápravě.

Přestupky.

Ustanovení společná, přechodná a závěrečná.
Stavební zákon – aktuální stav – porovnání současného s novým stavebním zákonem
7.11.2025
Brno
Prezenční
objednat Cena
2 290 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Administrativní pracovník/Asistentka

Čeština není dřina – úřední písemnosti v praxi (nejen pro…
Seminář sestává ze dvou hlavních vzdělávacích předmětů. Součástí jednotlivých vzdělávacích předmětů je diskuse vyplývající z dané problematiky. Pravopisné zásady češtiny včetně doporučení normy ČSN 01 6910: Úprava písemností zpracovaných…
16.9.2025
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
Asistent/ka - rekvalifikační kurz akreditovaný MŠMT s profesní…
Kurz je určen pro ty: kteří si chtějí prohloubit znalosti v oblasti administrativy, komunikace, společenského chování a legislativy související s prací asistenta/asistentky, a kteří chtějí znát náplň…
7.10.2025 - 13.11.2025
Orange Academy s.r.o.
Personální práce v činnosti vedoucích odborů, oddělení a…
1. Zahájení, představení, struktura přednášky. 2. Řízení lidských zdrojů („ŘLZ“), postavení a činnost personalisty a jeho součinnost s vedoucími zaměstnanci. 3. Základní právní předpisy v oblasti personální práce – zákon o obcích…
23.9.2025
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Legislativa a zákony

HR NA LODI® SETKÁNÍ PERSONALISTŮ A ZAMĚSTNAVATELŮ NA BRNĚNSKÉ…
Akce je pořádána ve spolupráci vzdělávací agentury TSM, spol. s r.o. s více než 30letou tradicí a advokátní kanceláře Valíček & Valíčková jako specialistů na pracovní právo. Rozhodli jsme se, že vyzkoušíme zcela nový projekt setkání personalistů,…
28.5.2026
JUDr. Irena VALÍČKOVÁ, MBA a JUDr. Adam…
Zákon o obcích a zákon o úřednících v praxi každého úředníka
Cílem vzdělávacího programu je v uceleném pojetí představit zákon o obcích a zákon o úřednících ÚSC, a to s ohledem na každodenní praxi úředníků ÚSC. Cílem programu je prohloubení a upevnění znalostí úředníků v oblasti těchto pro ÚSC základních…
11.12.2025
Mgr. Jiří MOSKALA MPA
Záznamy a písemnosti z kontroly příspěvkových organizací, roční…
I. Právní úprava II. Písemnosti zpracovávané při výkonu veřejnosprávní kontroly (dle zákona o kontrole) Přípravná fáze – plán kontrol, sdělení záměru provést kontrolu. V průběhu kontroly – pověření ke kontrole, podjatost, žádost o informace…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Ostatní

Problémové oblasti v hospodaření příspěvkových organizací -…
Schvalování veřejných příjmů a veřejných výdajů•    hotovostní příjmy•    hotovostní výdaje•    problémy spojené s limitovanými přísliby (definování okruhu schvalovaných výdajů, sledování plnění limitů)•    chyby minulých let a použití účtu 408•   …
20.11.2025
Ing. Petr SIKORA
Právní úprava svobodného přístupu k informacím ve vztahu k…
Seminář se věnuje problematice práva na informace ve veřejné správě podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím a souvisejícím právním předpisům včetně judikatury.  Seminář se dotkne i aktuálního tématu GDPR. Na semináři je…
11.11.2025
JUDr. Petr KOLMAN Ph.D.
Účetní závěrka pro ÚSC a příspěvkové organizace
Program semináře: Platný legislativní rámec včetně aktualizace předpisů, zákon o účetnictví, výpočty limitů, definice účetní závěrky, výkaz zisku a ztrát, rozvaha, výkaz cash-flow, výkaz o pohybu VK, výkaz o plnění rozpočtu, příloha – textová…
15.12.2025
Ing. Hana JURÁŇOVÁ