Zákon o pozemních komunikacích č. 13/1997 Sb., v souvislostech (změny, které nastaly v činnosti silničních správních úřadů v důsledku nové úpravy stavebního práva, ale i změny/novinky další)

Anotace:
Na semináři se budou probírat změny, které nastaly v činnosti silničních správních úřadů v důsledku nové úpravy stavebního práva, ale i změny (novinky) další.

Popis kurzu:
Právní úprava pozemních komunikací se zaměřením na přímou aplikaci poznatků při vedení správního řízení (procesní i hmotněprávní úprava) ve věcech účelových a místních komunikací a silnic, poslední novelizace zákona (vč. souvisejících právních předpisů) a aktuální judikatura.

Kategorie a třídy pozemních komunikací a jejich charakteristika – pozemní komunikace a rozdíl od soukromých cest, význam a vlastnictví kategorií a tříd, řízení o zařazení/vyřazení, součásti a příslušenství pozemních komunikací.

Účelové komunikace: jejich právní status, vznik, práva a povinnosti jejich vlastníků, řízení o úpravě nebo omezení veřejného přístupu a další specifika.

Připojovaní pozemních komunikací – předmět správního řízení, účastenství, procesní postupy.

Obecné užívání pozemních komunikací/zvláštní užívání/uzavírky/objížďky – předmět správní řízení, účastenství, procesní postupy, hmotné právo.

Nařízení obce – zpoplatnění stání na místní komunikaci, zajišťování schůdnosti, neudržované úseky.

Odpovědnost vlastníka/správce pozemní komunikace – vůči vlastníkům sousedních nemovitostí, za schůdnost a sjízdnost, objektivní odpovědnost, liberační důvody.

Reklamní zařízení – definice, ochranné pásmo pozemní komunikace, proces odstranění, přestupky.

Ohrožení pozemní komunikace a provozu na ní – předmět správní řízení, účastenství, procesní postupy, hmotné právo.

Zřizování/rušení železničních přejezdů - předmět správní řízení, účastenství, procesní postupy, hmotné právo.
Zákon o pozemních komunikacích č. 13/1997 Sb., v souvislostech (změny, které nastaly v činnosti silničních správních úřadů v důsledku nové úpravy stavebního práva, ale i změny/novinky další)
21.10.2025
Olomouc
Prezenční
objednat Cena
2 290 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Administrativní pracovník/Asistentka

Time management – manažerem svého času
Cílové skupiny analyzují svoji situaci a pracovní postupy a hledají možnosti, jak mohou zefektivnit využívání času.
11.12.2025
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
Asistent/ka - rekvalifikační kurz akreditovaný MŠMT s profesní…
Kurz je určen pro ty: kteří si chtějí prohloubit znalosti v oblasti administrativy, komunikace, společenského chování a legislativy související s prací asistenta/asistentky, a kteří chtějí znát náplň…
20.9.2025 - 22.11.2025
Orange Academy s.r.o.
Písemná komunikace - vstřícně, srozumitelně a bez chyb aneb…
Probíhá Vaše komunikace s klienty převážně telefonickou a písemnou formou? Vysvětlit něco klientovi nebo jej přesvědčit touto cestou je podstatně složitější než při osobním jednání. Přijďte se proto s námi zdokonalit v efektivním vedení…
Na dotaz
Santia, spol. s r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Legislativa a zákony

Nejčastější chyby při aplikaci správního řádu pohledem judikatury
Seminář se zaměřuje na nejčastější anebo nejproblematičtější chyby při aplikaci a výkladu správního řádu pohledem judikatury správních soudů. Postupně popisuje a analyzuje správní řízení od jeho zahájení až po vydání rozhodnutí, včetně fáze exekuční…
9.9.2025
Mgr. Bc. Petra JUŘÁTKOVÁ
Kontrola podle zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní…
1. Kontrola a postupy, které nejsou kontrolou podle kontrolního řádu Kontrola, dozor, dohled, inspekce, pojmové znaky kontroly x místní (terénní) šetření (ohledání), monitorování, zjišťování stavu věci na místě; ujasnění pojmů a vhodnosti…
16.9.2025
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
Zákon o pozemních komunikacích
Problematika zákona o pozemních komunikacích č. 13/1997 Sb., v platném znění, po novele z roku 2020: kategorie pozemních komunikací, vlastnictví komunikací, součásti a příslušenství komunikací, výkon státní správy a státního dozoru. Obecné a…
14.10.2025
JUDr. Miroslava ROŠKOVÁ

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Ostatní

Úřední deska
Seminář je tématicky zaměřen na problematiku úřední desky obcí a krajů. Cílem semináře je poskytnout účastníkům kurzu přehled o dané problematice, který jim v praxi usnadní orientaci v několika tématických okruzích souvisejících s úřední deskou. …
28.11.2025
JUDr. Michal BORTEL
FKSP a další fondy příspěvkových organizací
Seminář je určen zejména vedoucím zaměstnancům, ekonomům a účetním  příspěvkových organizací, jejichž zřizovatelem je územní samosprávný celek (obec, DSO, kraj). Účastníci semináře budou seznámeni s možnostmi tvorby a použití jednotlivých…
28.8.2025
Ing. Petr SIKORA
Doklady při dovozu a vývozu zboží – jejich účel a použití -…
Pracovní seminář k problematice dokladů při vývozu a dovozu zboží ve vazbě na aplikaci celních předpisů po případných změnách pro rok 2025. Seminář je určen zejména pracovníkům realizujících dovozy a vývozy zboží případně příp. celním…
10.12.2025
Marek REINOHA