Jaký je potenciál žákovského portfolia? V čem může být portfolio užitečné žákům a učitelům ve školách a čím může portfolio zaujmout firmy a jejich personalisty?
Na konferenčním workshopu “Inspirace portfoliem” jsme ve společné diskusi zástupců škol a firem hledali, kde se v tématu jejich zájmy a potřeby potkávají.
Školy i firmy společně vidí potenciál žákovského portfolia v následujícím:
Portfolio dokumentuje profesní vývoj člověka dlouhodobě, zaznamenává jeho posun (informace o člověku mohou tak být pravdivější)
ukazuje potenciál člověka: Nechává nahlédnout na osobnost člověka (měkké kompetence, vlastnosti) i na jeho odbornost
umožňuje předvést vlastní jedinečnost a u pohovoru se tak odlišit
dává žákovi sebepodporu: Ať už u závěrečných zkoušek, maturity, nebo u přijímacího pohovoru. Žák má po ruce všechno, co zvládl, případně si různé dovednosti či postupy může připomenout
portfolio je pro firmy i žáka oboustranně výhodná investice: Firma může vybrat nejlepšího kandidáta přesně na míru požadované pozice (odborně i lidsky), dobře vybraný kandidát v pracovní pozici může rozvíjet své silné stránky, což přispívá k jeho spokojenosti v práci.
Jak chápeme v JCMM koncepci žákovského portfolia a rovněž strukturu celého workshopu najdete také v naší prezentaci zde: https://vzdelavanivsem.cz/karierko-na-morave-od-vzdelani-k-praxi-workshopy
A co si z workshopu odnášíte Vy?