Co je to supervize a jaké výhody pedagogům přináší
„Supervize je bezpečná, laskavá a obohacující zkušenost. Supervizor se nachází v roli průvodce, který pomáhá supervidovanému jedinci, týmu, skupině či organizaci vnímat a reflektovat vlastní práci a vztahy a nacházet nová řešení problematických situací. Cílem supervize je vyšší uspokojení z práce, zvýšení její kvality a efektivity a prevence profesního vyhoření“.
- pravidelný prostor a čas pro přemýšlení o své práci
- průběžné zlepšování se v pracovním výkonu
- osobní rozvoj
- větší poznání sebe v práci
- rozhodnutí v tom, jak se zachovat v náročných situacích se studenty, rodiči nebo kolegy
- možnost uvědomění si etických dilemat a etických problémů ve školství
- zlepšení vztahů mezi kolegy, popřípadě mezi vedením a zaměstnanci
- řešení konfliktů ve školství na všech úrovních
- možnost dobře zvládnout nejrůznější změny, které ve školství nastávají...
Supervizní setkání
Nabízíme pedagogům základních a středních škol otevřené supervizní setkání, kde bude prostor pro sdílení, inspiraci a práci na vašich tématech pod odborným vedením zkušených supervizorek JCMM. Přijít můžete s jakýmkoliv tématem. Setkání je pro vás zdarma v novém moderním prostředí v centru Brna. Je pro nás důležité, abyste si cítili dobře a měli dostatek prostoru, proto jsme maximální kapacitu stanovili na 15 osob.
Bližší informace a registraci najdete zde.
Co na naše supervize říkájí pedagogové?
„Supervize je pro mně bezpečné místo, kde mohu říct cokoliv, co v sobě nosím. Supervize je vzácný dar času pro mně a nová zkušenost na mé cestě k sebepoznání. Jsem moc ráda za možnost citlivého, lidského, profesionálního a diskrétního doprovázení. Supervize pro mně jsou otázky a odpovědi, kameny na cestě k sobě samé. Supervize jsou dvě oči a uši i srdce naslouchající jen mně. Supervize je prostor, kde jsem důležitá já, kde jsem přijata beze zbytku, podpořená, povzbuzená, obdarovaná novým pohledem na sebe. Supervize je zrcadlo, v kterém mohu zahlédnout kým opravdu jsem a nacházet svou cenu, jedinečnost, originalitu a krásu.“
„Otevřená supervize mi přinesla nadhled, inspiraci a pocit, že na to všechno nejsem sama.“
„Týmová supervize nám přináší unikátní a bezpečný prostor, kde se můžeme potkat s kolegy, společně se zastavit a vzájemně se podpořit. Díky pravidelnému setkávání cítíte větší sounáležitost mezi sebou i se školou.“
- Témata, která souvisí se studenty, s jejich problémy, vztahy, rodinnou situací apod.
- Situace, kdy potřebujete vytvořit funkční dohodu… například mezi pedagogy a rodiči studentů
- Témata související s komunikací uvnitř pedagogického sboru a komunikací mezi vedením a zaměstnanci
- Témata, která se týkají zvládání nároků pedagogické profese jak pro začínající učitele, tak pro učitele s dlouhodobou praxí
- Témata, která vyžadují ve škole zásadní rozhodnutí
- Situace, ve kterých jako pedagog potřebuji získat nadhled
- Situace, které potřebují rychlé řešení - například šikana ve škole, drogy, syndrom CAN
- Zpracování pocitů, které mě jako pedagoga provází v mé profesi
- Individuální – v ní se potkává supervizor s jedním pracovníkem a nespornou výhodou je to, že se zde dají otevírat témata, na která se zatím v týmu s kolegy netroufáme, nebo si nejsme jisti, zda do týmové supervize patří
- Skupinová – ve škole existuje ve formě týmové supervize, kdy se potkává celý tým pedagogů i s vedením školy a supervizorem. Zde se mohou řešit témata, která se týkají jak studentů, tak témata, která se týkají vzájemné spolupráce, jednotlivých rolí, zavádění změn apod.
- Online – v dnešní době je samozřejmostí se při supervizi potkáváte nejen tváří v tvář, ale také online. Jednoznačnou výhodou tohoto řešení je mnohem menší náročnost na časovou flexibilitu supervidovaného i supervizora….obzvláště v akutních nebo náročných situacích, které vyžadují rychlé jednání. Je jen na supervidovaném, zda chce k supervizi využít videokonferenci nebo jen telefonickou konzultaci.