Základy asertivity pro vedení rozhovoru

Pořadatel kurzu:
Diecézní charita Brno

Anotace:
Rozviňte své znalosti asertivních práv, povinností, zásad a praktických technik. Naučte se jednat asertivně a věcně v prostředí sociálních služeb. Osvojte si vhodné způsoby obrany proti pasivitě, agresi i manipulaci a rozviňte svoji schopnost vyjádřit se a prosadit se přiměřeným způsobem. Získané informace vám pomohou posílit vlastní sebevědomí, dovednost vyjádřit asertivně svůj postoj i pocity. Díky tomu posílíte svoji sebeúctu a respekt u druhých i k druhým. V neposlední řadě posílíte své vnitřní asertivní nastavení, které vám pomohou lépe ustát a překonat emočně náročné situace.

Popis kurzu:
Jednotlivá témata:
Podstata a přínos asertivity, výhody asertivního chování, kdy jej použít, co může přinést v pracovním kontextu
Specifika pasivního, agresivního a asertivního jednání
Asertivní práva a povinnosti
Asertivní techniky a jejich využití při jednání s lidmi
Rizika neasertivního / pasivního, agresivního a manipulativního / chování pro život a dopad skrývání pocitů, přání a potřeb pro nás
Transakční analýza jako efektivní způsob komunikace v rovině dospělý k dospělému, zásady, pravidla
Asertivita v profesionálních vztazích, sebeprosazení, vyjadřování pozitivních i negativních pocitů, ukončování nežádoucích rozhovorů, přijímání a odmítnutí kritiky
Zdravá sebeprezentace, sebejistota a sebeúcta jako základní předpoklad pro asertivní jednání,

Nabyté znalosti a dovednosti:
Získané informace mu pomohou posílit vlastní sebevědomí, dovednost vyjádřit asertivně svůj postoj, pocity, což vede k posílení sebeúcty a současně k respektu u druhých i k druhým. Rozšíří si komunikační strategie o asertivní techniky vedoucí ke zvládání obtížných situacích v kontaktu například s uživateli sociálních služeb, s jejich rodinnými příslušníky, s kolegy i vedoucími. V neposlední řadě posílí své vnitřní asertivní nastavení a hranice, které jim pomohou lépe ustát a překonat emočně náročné situace a rozhovory. Lektor: Mgr. Martina Havlíková

Základy asertivity pro vedení rozhovoru
28.11.2025
Brno
Prezenční
objednat Cena
2 640 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Osobní rozvoj a zájmové kurzy » Komunikace

Praktický telemarketing
Určeno pro: Kurz je určen telefonním operátorům call center, pracovníky telemarketingu, zákaznických linek i pro všechny obchodníky, kteří mají v popisu práce oslovovat nové zákazníky či oživovat vztahy s bývalými zákazníky po telefonu a všem, kteří…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Vedení, komunikace a motivace lidí - pro mistry
Mistr je klíčovým článkem mezi vedením společnosti a zaměstnanci. Jeho schopnost efektivně komunikovat, vést a motivovat tým přímo ovlivňuje pracovní výkon, atmosféru na pracovišti i výsledky firmy. Toto školení poskytne mistrům praktické…
16.12.2025
Mgr. Klára KADÉTOVÁ Ph.D.
Účinně proti stresu a vyhoření
Cítíte se být ohroženi stresem a vyhořením? Potýkáte se s množstvím úkolů a náročných situací a stále častěji máte pocit, že „takhle už to prostě dál nejde“? Pak je tento kurz určen právě Vám. Ukáže vám praktické kroky, které můžete udělat ke…
12.12.2025
PhDr. Jitka CRHOVÁ

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Osobní rozvoj a zájmové kurzy » Osobní rozvoj a asertivita

Trigger pointy - spoušťové body bolesti, Brno
Kurz je zaměřen především na nácvik vyhledávání a odstranění tzv. trigger pointů, tedy spoušťových bodů bolesti.
13.12.2025
Centrum sociálního a zdravotnického…
Náročné komunikační situace a řešení konfliktů
Co lze považovat za náročnou komunikační situaci? Jak konflikt ještě nevyhrotit? Je možné se nachystat na rozhovor, ve kterém hrozí konflikt? Je pro Vás v komunikaci s druhými lidmi něco náročného? Díky kurzu se dozvíte odpovědi na tyto a mnoho…
Na dotaz
JCMM, z. s. p. o.
Rozvoj sociálních dovedností prostřednictvím hudby …
Cílem kurzu je získat osobní zkušenost s tím, jak je možné pracovat se skupinou klientů na rozvoji sociálních dovedností prostřednictvím hudby. Účastníci si vyzkoušejí vybrané techniky a cvičení, kterými lze skrze hru na jednoduché hudební nástroje …
29.11.2025
JABOK - Vyšší odborná škola sociálně…

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Osobní rozvoj a zájmové kurzy » Ostatní

Zvládání emocí a konfliktů
Emoce nám umí pěkně zavařit a taky mohou být vyčerpávající. Být jejich pánem se dá naučit. Předcházení, rozpoznání a práce s konfliktními situacemi. Jak zvládnout konflikt v kolektivu nebo mezi jednotlivci. Dá se z něj vytěžit ve prospěch všech?
25.11.2025
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
Zavádění změn v organizaci
Změna je konstantní. Jako lídr byste měl/a být schopný/á změny v organizaci efektivně prosazovat a zavádět, pokud to situace vyžaduje, tak i pomoct svým zaměstnancům změny zvládnout. Cíle kurzu: - seznámit se s různými koncepty procesu řízení…
Na dotaz
JCMM, z. s. p. o.
Cesta mandaly online
Je mnoho způsobů, jak najít tu správnou cestu, a právě mandala je jednou z nich. Projděte svět mandal a jak je využít praxi.
Na dotaz
Centrum Mandala z. s.