Základy asertivity pro vedení rozhovoru

Pořadatel kurzu:
Diecézní charita Brno

Anotace:
Rozviňte své znalosti asertivních práv, povinností, zásad a praktických technik. Naučte se jednat asertivně a věcně v prostředí sociálních služeb. Osvojte si vhodné způsoby obrany proti pasivitě, agresi i manipulaci a rozviňte svoji schopnost vyjádřit se a prosadit se přiměřeným způsobem. Získané informace vám pomohou posílit vlastní sebevědomí, dovednost vyjádřit asertivně svůj postoj i pocity. Díky tomu posílíte svoji sebeúctu a respekt u druhých i k druhým. V neposlední řadě posílíte své vnitřní asertivní nastavení, které vám pomohou lépe ustát a překonat emočně náročné situace.

Popis kurzu:
Jednotlivá témata:
Podstata a přínos asertivity, výhody asertivního chování, kdy jej použít, co může přinést v pracovním kontextu
Specifika pasivního, agresivního a asertivního jednání
Asertivní práva a povinnosti
Asertivní techniky a jejich využití při jednání s lidmi
Rizika neasertivního / pasivního, agresivního a manipulativního / chování pro život a dopad skrývání pocitů, přání a potřeb pro nás
Transakční analýza jako efektivní způsob komunikace v rovině dospělý k dospělému, zásady, pravidla
Asertivita v profesionálních vztazích, sebeprosazení, vyjadřování pozitivních i negativních pocitů, ukončování nežádoucích rozhovorů, přijímání a odmítnutí kritiky
Zdravá sebeprezentace, sebejistota a sebeúcta jako základní předpoklad pro asertivní jednání,

Nabyté znalosti a dovednosti:
Získané informace mu pomohou posílit vlastní sebevědomí, dovednost vyjádřit asertivně svůj postoj, pocity, což vede k posílení sebeúcty a současně k respektu u druhých i k druhým. Rozšíří si komunikační strategie o asertivní techniky vedoucí ke zvládání obtížných situacích v kontaktu například s uživateli sociálních služeb, s jejich rodinnými příslušníky, s kolegy i vedoucími. V neposlední řadě posílí své vnitřní asertivní nastavení a hranice, které jim pomohou lépe ustát a překonat emočně náročné situace a rozhovory. Lektor: Mgr. Martina Havlíková

Základy asertivity pro vedení rozhovoru
28.11.2025
Brno
Prezenční
informace Cena
2 640 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Osobní rozvoj a zájmové kurzy » Komunikace

EMPATICKÁ KOMUNIKACE
„Řeč je pramenem nedorozumění, správně vidíme jen srdcem...“ (Antoine de Saint Exupéry) Komu je kurz určen: Kurz je určen všem, kteří chtějí prohlubovat své dovednosti v oblasti empatické komunikace. Reflektuje skutečnost, že v profesní i…
18.12.2025
PhDr. Jitka CRHOVÁ
Vedení, komunikace a motivace lidí - pro mistry
Mistr je klíčovým článkem mezi vedením společnosti a zaměstnanci. Jeho schopnost efektivně komunikovat, vést a motivovat tým přímo ovlivňuje pracovní výkon, atmosféru na pracovišti i výsledky firmy. Toto školení poskytne mistrům praktické…
25.11.2025
Mgr. Klára KADÉTOVÁ Ph.D.
Služby Google a jejich praktické využití
Účastníci vzdělávacího programu získají ucelený přehled o využití cloudových služeb Google. Kurz se zaměřuje na praktické dovednosti a znalosti v oblastech zacílených na využívání cloudových služeb v různých oborech i v soukromém životě. Výuka je…
Na dotaz
Mendelova univerzita v Brně, PE fakulta

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Osobní rozvoj a zájmové kurzy » Osobní rozvoj a asertivita

Individuální mandalový diagnostický test - ONLINE
Jako jediné centrum v naší republice nabízíme mandalový diagnostický test. Nově také on-line! Zjistěte, jestli už jste ten rozchod opravdu zpracovali, jestli máte dobrý přístup ke své životní energii nebo kde pořád děláte chybu. Proč se vám některé…
Na dotaz
Centrum Mandala z. s.
Psychohygiena pomocí techniky TRE®
TRE je jednoduchý a účinný systém cvičení probouzející tělo za účelem uvolnění napětí a snížení stresu.
Na dotaz
Centrum Mandala z. s.
Osobní pohoda - jak si zlepšit náladu a být duševně fit
Kurz se zaměřuje na oblast psychohygieny všedního dne s cílem více prozkoumat a pochopit svou vlastní osobnost a naučit se ji respektovat, nikoliv popírat.
24.2.2026
Diecézní charita Brno

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Osobní rozvoj a zájmové kurzy » Ostatní

Asertivní komunikace
Umět asertivně komunikovat svoje názory a myšlenky je dobrý základ výbavy každého manažera. Díky asertivní komunikaci se můžete vyhnout hrozbě konfliktu s druhými lidmi a rozhovor nepřekračuje hranice nebo práva druhého člověka. Cíle kurzu: - …
Na dotaz
JCMM, z. s. p. o.
Datové schránky v praxi aneb jak efektivně elektronicky…
Seznámení s problematikou elektronické komunikace nejen s úřady, se zaměřením na praktickou práci s datovou schránkou a e-mailovou komunikaci, včetně elektronického podepisování dokumentů. Obsah semináře: Způsoby elektronické komunikace (datovou…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Zavádění změn v organizaci
Změna je konstantní. Jako lídr byste měl/a být schopný/á změny v organizaci efektivně prosazovat a zavádět, pokud to situace vyžaduje, tak i pomoct svým zaměstnancům změny zvládnout. Cíle kurzu: - seznámit se s různými koncepty procesu řízení…
Na dotaz
JCMM, z. s. p. o.