Asertivita a konfliktní situace

Popis kurzu:
Program semináře:









Asertivita je klíčová dovednost, která umožňuje jasně a sebevědomě

vyjadřovat své názory, potřeby a hranice, aniž by docházelo ke konfliktům nebo

manipulaci. Toto školení pomůže účastníkům pochopit rozdíly mezi pasivním, agresivním

a asertivním chováním, osvojit si praktické techniky asertivní komunikace a

efektivně je aplikovat v každodenních situacích – jak v pracovním prostředí,

tak v osobním životě.

Díky interaktivním cvičením se účastníci naučí zvládat obtížné rozhovory,

správně reagovat na kritiku, odmítat požadavky bez pocitu viny a lépe porozumět

neverbální komunikaci.









Cíle školení:



Pochopit principy

asertivního chování a jeho přínosy

Naučit se odlišovat

asertivitu od pasivity, agresivity a manipulace

Osvojit si praktické

asertivní techniky a jejich použití v různých situacích

Zvládat obtížné

situace v komunikaci – reakce na kritiku, manipulaci či hněv druhých

Posílit

sebeprosazení a schopnost říci „ne“ bez pocitu viny

Zvýšit sebevědomí

při jednání s kolegy, nadřízenými i klienty











Obsah školení:

 

Komunikační dovednosti jako klíčový nástroj pro zvadání techniky

asertivity



Jak správně

formulovat sdělení tak, aby bylo jasné a srozumitelné

Rozdíl mezi tím, co

říkám, jak to říkám a čím to říkám

Aktivní naslouchání

– proč je důležité a jak ho efektivně využívat



·        

Empatie - vcítění se do pozice druhého

Co je asertivita a proč je důležitá?



Definice asertivity

a její význam v komunikaci

Výhody asertivního

chování v práci i v osobním životě



Rozdíl mezi pasivním, agresivním a asertivním chováním



Charakteristika

jednotlivých komunikačních stylů

Jak poznat a měnit

vlastní komunikační vzorce

Typy manipulace



Asertivní desatero – principy asertivity v praxi



Základní práva

asertivního chování

Jak si stát za svým

názorem s respektem k ostatním

Hledání rovnováhy

mezi prosazením vlastních potřeb a ohledem na druhé



Techniky asertivní komunikace



Jak zvládat obtížné

rozhovory a konfliktní situace

Zaseklá gramofonová

deska - praktický nácvik konkrétní asertivní techniky

Aplikace na běžné

pracovní i osobní situace



Umění říci „ne“ bez pocitu viny



Jak odmítat

požadavky tak, aby to druhá strana akceptovala

Jak se nenechat

zatlačit do kouta a udržet si vlastní hranice



Asertivita v pracovních vztazích



Jak aplikovat

asertivní principy při jednání s kolegy, nadřízenými i klienty

Umění kompromisu a

pozitivního řízení vztahů na pracovišti



Praktický nácvik asertivity



Interaktivní cvičení

a modelové situace

Řešení konkrétních

problémů účastníků pomocí asertivních technik











Závěr školení:



Shrnutí hlavních poznatků

Doporučení pro další

rozvoj asertivních dovedností

Individuální akční

plán pro každodenní praxi



Toto školení pomůže účastníkům získat jistotu v komunikaci, lépe

zvládat obtížné situace a stát se respektovanými partnery v pracovním i osobním

životě.

 
Asertivita a konfliktní situace
10.11.2025
Prezenční
Cena
2 700 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Personalista

Asertivita v praxi
Cílem semináře je objasnit podstatu asertivního jednání, zmapovat a zvládnout vlastní asertivní styl jednání, zdokonalit schopnost lépe hájit a prosazovat zájmy své, svého týmu, zlepšit své vztahy s druhými lidmi, naučit se lépe čelit…
8.10.2025
PhDr. Miroslav KADLČÍK
Personalistika - rekvalifikační kurz akreditovaný MŠMT s…
Pro koho je kurz určen: Kurz je určen pro všechny, kteří se chtějí naučit orientovat se v personální problematice. Pro ty, kteří hledají uplatnění v zajímavém a rychle se…
19.7.2025 - 20.9.2025
Orange Academy s.r.o.
HR NA LODI® SETKÁNÍ PERSONALISTŮ A ZAMĚSTNAVATELŮ NA BRNĚNSKÉ…
Akce je pořádána ve spolupráci vzdělávací agentury TSM, spol. s r.o. s více než 30letou tradicí a advokátní kanceláře Valíček & Valíčková jako specialistů na pracovní právo. Rozhodli jsme se, že vyzkoušíme zcela nový projekt setkání personalistů,…
28.5.2026
JUDr. Irena VALÍČKOVÁ, MBA a JUDr. Adam…

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Osobní rozvoj a zájmové kurzy » Komunikace

Zvládání emocí a konfliktů
Emoce nám umí pěkně zavařit a taky mohou být vyčerpávající. Být jejich pánem se dá naučit. Předcházení, rozpoznání a práce s konfliktními situacemi. Jak zvládnout konflikt v kolektivu nebo mezi jednotlivci. Dá se z něj vytěžit ve prospěch všech?
25.11.2025
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
Asertivita v praxi
Cílem semináře je objasnit podstatu asertivního jednání, zmapovat a zvládnout vlastní asertivní styl jednání, zdokonalit schopnost lépe hájit a prosazovat zájmy své, svého týmu, zlepšit své vztahy s druhými lidmi, naučit se lépe čelit…
27.11.2025
PhDr. Miroslav KADLČÍK
Vedení, komunikace a motivace lidí - pro manažery
Úspěšné vedení lidí neznamená jen rozdávat úkoly a kontrolovat jejich splnění. Skutečně efektivní manažer rozumí psychologii svých zaměstnanců, umí s nimi správně komunikovat a motivovat je k vyšším výkonům. Tento kurz vám ukáže, jak se vyhnout…
22.10.2025
Mgr. Klára KADÉTOVÁ Ph.D.