Asertivita a konfliktní situace

Popis kurzu:
Program semináře:









Asertivita je klíčová dovednost, která umožňuje jasně a sebevědomě

vyjadřovat své názory, potřeby a hranice, aniž by docházelo ke konfliktům nebo

manipulaci. Toto školení pomůže účastníkům pochopit rozdíly mezi pasivním, agresivním

a asertivním chováním, osvojit si praktické techniky asertivní komunikace a

efektivně je aplikovat v každodenních situacích – jak v pracovním prostředí,

tak v osobním životě.

Díky interaktivním cvičením se účastníci naučí zvládat obtížné rozhovory,

správně reagovat na kritiku, odmítat požadavky bez pocitu viny a lépe porozumět

neverbální komunikaci.









Cíle školení:



Pochopit principy

asertivního chování a jeho přínosy

Naučit se odlišovat

asertivitu od pasivity, agresivity a manipulace

Osvojit si praktické

asertivní techniky a jejich použití v různých situacích

Zvládat obtížné

situace v komunikaci – reakce na kritiku, manipulaci či hněv druhých

Posílit

sebeprosazení a schopnost říci „ne“ bez pocitu viny

Zvýšit sebevědomí

při jednání s kolegy, nadřízenými i klienty











Obsah školení:

 

Komunikační dovednosti jako klíčový nástroj pro zvadání techniky

asertivity



Jak správně

formulovat sdělení tak, aby bylo jasné a srozumitelné

Rozdíl mezi tím, co

říkám, jak to říkám a čím to říkám

Aktivní naslouchání

– proč je důležité a jak ho efektivně využívat



·        

Empatie - vcítění se do pozice druhého

Co je asertivita a proč je důležitá?



Definice asertivity

a její význam v komunikaci

Výhody asertivního

chování v práci i v osobním životě



Rozdíl mezi pasivním, agresivním a asertivním chováním



Charakteristika

jednotlivých komunikačních stylů

Jak poznat a měnit

vlastní komunikační vzorce

Typy manipulace



Asertivní desatero – principy asertivity v praxi



Základní práva

asertivního chování

Jak si stát za svým

názorem s respektem k ostatním

Hledání rovnováhy

mezi prosazením vlastních potřeb a ohledem na druhé



Techniky asertivní komunikace



Jak zvládat obtížné

rozhovory a konfliktní situace

Zaseklá gramofonová

deska - praktický nácvik konkrétní asertivní techniky

Aplikace na běžné

pracovní i osobní situace



Umění říci „ne“ bez pocitu viny



Jak odmítat

požadavky tak, aby to druhá strana akceptovala

Jak se nenechat

zatlačit do kouta a udržet si vlastní hranice



Asertivita v pracovních vztazích



Jak aplikovat

asertivní principy při jednání s kolegy, nadřízenými i klienty

Umění kompromisu a

pozitivního řízení vztahů na pracovišti



Praktický nácvik asertivity



Interaktivní cvičení

a modelové situace

Řešení konkrétních

problémů účastníků pomocí asertivních technik











Závěr školení:



Shrnutí hlavních poznatků

Doporučení pro další

rozvoj asertivních dovedností

Individuální akční

plán pro každodenní praxi



Toto školení pomůže účastníkům získat jistotu v komunikaci, lépe

zvládat obtížné situace a stát se respektovanými partnery v pracovním i osobním

životě.

 
Asertivita a konfliktní situace
10.11.2025
Prezenční
Cena
2 700 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Personalista

Personalistika - rekvalifikační kurz akreditovaný MŠMT s…
Pro koho je kurz určen: Kurz je určen pro všechny, kteří se chtějí naučit orientovat se v personální problematice. Pro ty, kteří hledají uplatnění v zajímavém a rychle se…
5.10.2025 - 7.12.2025
Orange Academy s.r.o.
Personalistika - rekvalifikační kurz akreditovaný MŠMT s…
Pro koho je kurz určen: Kurz je určen pro všechny, kteří se chtějí naučit orientovat se v personální problematice. Pro ty, kteří hledají uplatnění v zajímavém a rychle se…
1.11.2025 - 10.1.2026
Orange Academy s.r.o.
Účinně proti stresu a vyhoření
Cítíte se být ohroženi stresem a vyhořením? Potýkáte se s množstvím úkolů a náročných situací a stále častěji máte pocit, že „takhle už to prostě dál nejde“? Pak je tento kurz určen právě Vám. Ukáže vám praktické kroky, které můžete udělat ke…
13.11.2025
PhDr. Jitka CRHOVÁ

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Osobní rozvoj a zájmové kurzy » Komunikace

Oční gymnastika II. - online kurz
Pokračující kurz pro ty, kteří se chtějí v péči o oči posunout dál. Náplní kurzu je intenzivní výuka rozšiřujících očních cviků a technik, které můžete rychle aplikovat při činnostech zatěžujících zrak.        Program:   •    Úvodní uvolnění očí…
30.10.2025
Marlena VÍTKOVÁ DiS.
Úspěšná komunikace, jak ji neznáte
Máte pocit, že už jste vyzkoušeli všechno a přesto se vám nedaří vést úspěšně jednání s klienty, kolegy, nebo vašimi partnery? Zdá se vám, že lidé někdy používají stejný jazyk jako vy, ale hovoří úplně jinou řečí? Jak snadno přesvědčit ostatní,…
11.9.2025
Nasťa MIKLOVÁ
Trénink obchodních dovedností
Cíle školení: Zdokonalit principy profesionálního prodeje, osvojit si zásadní dovednosti vedení prodejních rozhovorů, naučit se dobře zjišťovat potřeby zákazníků, efektivně prezentovat své zboží nebo služby. Určeno: Vedoucím prodejních týmů,…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.