Aplikace správního řádu v praxi správních orgánů – správní rozhodnutí

Popis kurzu:

Správní řízení a rozhodnutí. Správní řízení formální a neformální.

Účel správního řízení a jeho postup v základních etapách.

Rozhodnutí jako výsledek správního řízení.

Charakteristické znaky a vlastnosti správního rozhodnutí.

Náležitosti rozhodnutí - obsahové a formální.

Podrobný rozbor obsahových náležitostí, zejména výrokové části a odůvodnění.

Podrobný rozbor formálních náležitostí rozhodnutí. Stejnopis.

Elektronická forma rozhodnutí (kdy se rozhodnutí vyhotovuje elektronicky, jaké jsou odlišnosti od písemného vyhotovení).

Písemné potvrzení rozhodnutí a případy, kdy se vydává.

Výroková část a její obsah – struktura a tvorba výrokové části rozhodnutí se zaměřením na výrokovou část rozhodnutí ukládajícího povinnost (např. rozhodnutí o vině a trestu).

Odůvodnění a jeho obsah – struktura a tvorba odůvodnění rozhodnutí.

Časová a logická posloupnost textu.

Práce s důkazními prostředky, opomenuté důkazy, hodnocení důkazů.

Správní uvážení a uplatnění základních zásad činnosti správních orgánů v rozhodovací činnosti.

Formální pravidla editace správního rozhodnutí: - doporučená legislativní pravidla, - jazyková pravidla, - citace, - úprava písemností, - formátování, - písmo, - hlavička, - podpis, - razítko.

Lhůty pro vydání rozhodnutí.

Oznamování rozhodnutí – způsoby.
Aplikace správního řádu v praxi správních orgánů – správní rozhodnutí
23.10.2025
Brno
Prezenční
objednat Cena
2 290 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Administrativní pracovník/Asistentka

Chemie v týmu - kdo si s kým rozumí a jak fungují týmové role
Není jedno, s kým spolupracujeme. Hlavou zeď neprorazíš, je dobré si vybrat do týmu takové hráče, kteří nám pomohou v dosahování našich cílů.
Na dotaz
Santia, spol. s r.o.
Archiv bez starostí
Nabízíme službu pro celou ČR. Vezmeme na sebe všechny starosti s Vašim archivem. Archiv fyzicky na místě uspořádáme a nastavíme všechny související procesy.
Na dotaz
Everesta, s.r.o.
Asistent/ka - rekvalifikační kurz akreditovaný MŠMT s profesní…
Kurz je určen pro ty: kteří si chtějí prohloubit znalosti v oblasti administrativy, komunikace, společenského chování a legislativy související s prací asistenta/asistentky, a kteří chtějí znát náplň…
20.9.2025 - 22.11.2025
Orange Academy s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Legislativa a zákony

Archivnictví a spisová služba – hlavní změny podle novely zákona…
Cílové skupiny získají informace o nových právních předpisech v oblasti vedení spisové služby, tvorbě a obsahu spisových řádů a skartačních plánů, jakož si i prohloubí organizační a pracovní návyky související se správným administrativním chodem…
13.11.2025
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
Záznamy a písemnosti z kontroly příspěvkových organizací, roční…
I. Právní úprava II. Písemnosti zpracovávané při výkonu veřejnosprávní kontroly (dle zákona o kontrole) Přípravná fáze – plán kontrol, sdělení záměru provést kontrolu. V průběhu kontroly – pověření ke kontrole, podjatost, žádost o informace…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Spisová a archivní služba - uchovávání a vyřazování dokumentů v…
Seminář je určen veřejnoprávním i soukromoprávním původcům dokumentů jako jsou územní samosprávné celky a jimi založené a zřízené organizační složky nebo právnické osoby, organizační složky státu, státní příspěvkové organizace, státní podniky, školy…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Ostatní

Skartační řízení u veřejnoprávních původců - online kurz
Seminář posluchače provede skartačním řízením, včetně přípravy dokumentů a spisů ve spisovně, převodu digitálních dokumentů do výstupních formátů, výběru správného typu řízení a poradí s řadou problémů, které mohou při skartačním řízením nastat. …
11.12.2025
Mgr. Anna VAŠÍČKOVÁ
Veřejné zakázky od A do Z
Osvojte si vědomosti z problematiky zadávání veřejných zakázek, včetně konkrétních příkladů a řešení případových studií s ohledem na zákon č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek. Seznamte se s jednotlivými fázemi výběrového řízení a průběhem…
23.9.2025
Mgr. Martin BUDIŠ
Obec a nájemné z bytů, úhrady služeb, včetně problematiky…
Jednou ze stěžejních činností obcí a měst je uspokojování bytových potřeb občanů formou pronájmu obecních bytů. S tradičním institutem pronájmu bytů souvisí bytostně problematika nájemného a úhrad za služby s užíváním bytu spojené. Téma bylo navíc…
26.8.2025
JUDr. Adam ZÍTEK Ph.D.