Úřední deska

Pořadatel kurzu:
JUDr. Michal BORTEL

Popis kurzu:
Seminář je tématicky zaměřen na problematiku úřední desky obcí a krajů.

Cílem semináře je poskytnout účastníkům kurzu přehled o dané problematice, který jim v praxi usnadní orientaci v několika tématických okruzích souvisejících s úřední deskou.

Právní postavení úřední desky obcí a krajů. V této části bude výklad zaměřen na příslušná ustanovení zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů; zákona č. 129/2000 Sb., o krajích, ve znění pozdějších předpisů; ve vztahu k příslušným ustanovením § 26 a souvisejícího zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.

Problematika přístupu k úřední desce, a to z pohledu časového, tedy v otázce časové přístupnosti úřední desky a přístupu dálkového. Výklad se bude věnovat i otázce kombinace způsobů přístupů k úřední desce, a to ve vztahu k řádnému vedení v souladu s právními předpisy.

Právní předpisy obcí a krajů a způsob jejich uveřejňování na úřední desce, a to v kontextu jejich platnosti a účinnosti. Obecně závazné vyhlášky obcí a krajů, stejně jako nařízení obcí a krajů. Počítání lhůt při uveřejnění právních předpisů obcí a krajů na úřední desce.

Problematika vlastního způsobu uveřejňování dokumentů na úřední desce. Přehled o nejčastěji uveřejňovaných dokumentech na úřední desce a problematice doručování písemností veřejnou vyhláškou uveřejňovanou na úřední desce.

Kontrolní mechanismy uvnitř obcí a krajů ve vztahu k úřední desce a vnějším kontrolním mechanismům vedení úřední desky. Sankce a neplatnost právních úkonů činěných prostřednictvím úřední desky. Odpovědnostní vztahy při nesprávném vyvěšení na úřední desce.

Vlastní praktické otázky v rámci diskusního bloku.

Přednášející umožní účastníkům kurzu i dotazy v průběhu výkladu ve vztahu k projednávané věci, přičemž bude dbát, aby množství dotazů nenarušilo ucelenost výkladu a obsahové zvládnutí kurzu.
Úřední deska
28.11.2025
Prezenční
Cena
2 700 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Ostatní

Spisová a archivní služba - online kurz
Spisová a archivní služba s přihlédnutím k eIDAS a GDPR – aktuálně. Seminář je určen veřejnoprávním a soukromoprávním původcům, kteří řeší otázku, jak prakticky zajistit nakládání s dokumenty v listinné i digitální podobě v souladu s archivní…
20.11.2025
Mgr. Hana BRZOBOHATÁ
Veřejné zakázky v praxi - z pohledu dodavatele
Veřejné zakázky tvoří v současnosti podstatnou možnost pro dodavatele, jak se uplanit na trhu. Orientace a znalost procesu veřejných zakázek tvoří předpoklad úspěšného vyhledávání příležitosti, předkládání nabídek i vlastní realizace ze strany…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Kontrola použití dotací ze strany poskytovatelů - obcí a měst -…
Úvod – právní rámec následné veřejnosprávní kontroly příjemce dotace 1. Podmínky pro čerpání dotace (od žádosti o dotaci ke smlouvě o jejím poskytnutí) - požadavky žadatele - záměry poskytovatele - výsledné podmínky pro použití dotace. 2.…
11.12.2025
Ing. Petr SIKORA

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Vzdělávání » Ostatní

Ztráty a nálezy
S účinností nového občanského zákoníku došlo k zásadní změně v agendě ztrát a nálezů. Jde o agendu, kterou je povinna vykonávat každá obec. Nová právní úprava přináší zcela jiný pohled na výkon agendy ztrát a nálezů – jiné lhůty, jiné povinnosti,…
5.12.2025
JUDr. Michal BORTEL
Datové schránky v praxi aneb jak efektivně elektronicky…
Seznámení s problematikou elektronické komunikace nejen s úřady, se zaměřením na praktickou práci s datovou schránkou a e-mailovou komunikaci, včetně elektronického podepisování dokumentů. Obsah semináře: Způsoby elektronické komunikace (datovou…
11.12.2025
RNDr. Ing. Eva URBANOVÁ Ph.D., MBA
Datové schránky v praxi aneb jak efektivně elektronicky…
Seznámení s problematikou elektronické komunikace nejen s úřady, se zaměřením na praktickou práci s datovou schránkou a e-mailovou komunikaci, včetně elektronického podepisování dokumentů. Obsah semináře: Způsoby elektronické komunikace (datovou…
11.12.2025
RNDr. Ing. Eva URBANOVÁ Ph.D., MBA