Úvod do telefonické krizové intervence

Popis kurzu:
Každý z pracovníků v pomáhajících profesích se může ocitnout v situaci, kdy jej telefonicky kontaktuje rozrušený klient nebo klient v akutní krizi. Program se zaměřuje na pomoc, podporu a stabilizaci klienta v krizovém či jinak náročném stavu prostřednictvím hlasových služeb (pevné sítě, mobilní sítě, internetové sítě). Účastníci se seznámí se specifiky hlasové komunikace s klientem v krizi bez možnosti využití vizuálního klíče, s metodami a postupy telefonické krizové intervence. Zaměřuje se na praktický nácvik kontaktu s klientem v jednotlivých typech hovorů a na osvojení technik hovoru.

Podmínkou účasti je znalost základů krizové intervence nebo absolvování Základní kurz krizové intervence

Osnova

Krizová intervence tváří v tvář versus telefonická krizová intervence. Rozdíly, výhody, nevýhody pro klienta, pracovníka. Praktická komparace KI/TKI. Modelová intervence tváří v tvář a telefonické krizové intervence.
Typologie hovorů v rámci TKI. Představení jednotlivých typů hovorů (informativní, zneužívající, testující, poradenské, krizově-intervenční…
Teoretická východiska TKI. Specifika distanční práce s klientem v hlasovém kontaktu. Metodický rámec TKI. Modelové rozhovory na lince důvěry – poslech a analýza.
Modelování jednotlivých typů hovorů ve dvojicích..
Seznámení se s historií linek důvěry ve světě a u nás, současnost linek důvěry u nás, ve světě.
Práce s otázkami v TKI. Jednotlivé typy otázek a jejich užití v TKI.
Specifické situace v TKI. Mlčení, pláč, agrese, panika, suicidální tendence.
Specifická témata účastníků. Vedení TKI v konkrétních situacích dle výběru účastníků.
Etický a legislativní kontext TKI.
Osobní reflexe práce v TKI. Psychohygiena v TKI.
Úvod do telefonické krizové intervence
Na dotaz
Brno
Prezenční
Cena
3 690 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Práce s klientem

Základy krizové intervence 2
Kurz navazuje na kurz Základy krizové intervence 1 a jeho cílem je poskytnout účastníkům další rozšiřující informace o práci se specifickými projevy klienta v krizi a rozšiřuje již získané základní informace. Poskytuje také více prostoru pro…
Od 25.11.2025 (+1 další)
CETERAS s.r.o.
Zuřivec - domácí násilí očima dítěte
Tento kurz prostřednictvím norského animovaného filmu Zuřivec umožňuje díky realisticky ztvárněné atmosféře panující v rodinném systému zasaženém domácím násilím lépe tomuto fenoménu porozumět a dát odborníkům prostor zaujmout k násilí a následné…
Na dotaz
Persefona, z. s.
Manipulace a jak se proti ní bránit v pomáhajících profesích
Hlavními cíli kurzu jsou rozeznání manipulativních postupů protistrany a umění vhodné reakce na manipulaci jak ve vztahu s klienty sociálních služeb, tak v rámci pracovního týmu. Kurz popisuje partnerské jednání založené na rovnováze ve vzájemném…
Na dotaz
Společnost Podané ruce o.p.s.