Zákon o obcích – VELKÁ NOVELA od 01.01.2024 a následující 3 chystané (01.01.2025, 01.07.2025 a 01.07.2026). Plánované změny se týkají společenství obcí, změn v souvislosti s novým zákonem o správě voleb

Anotace:
Cílem semináře je poskytnout komplexní pohled na obec. Zahrnuje nejen rovinu teoretickou z pohledu práva, ale i praktické návody a zkušenosti. Obsah semináře je obohacen související judikaturou českých soudů. Seminář zdůrazňuje zásadní novinky, které byly do obecního zřízení zakotveny velkou novelou zákonů o územních samosprávách, a to zákonem č. 418/2023 Sb. (svazky obcí, společenství obcí, změny v pravomocích, vyhotovení zápisu z jednání orgánů obce, distanční jednání orgánů obce, působnost v době mimořádných událostí, změny v odměňování členů zastupitelstva obce, změny v dozoru a kontrole).

Popis kurzu:
1 Kde se vzala veřejná správa?

1.1 Soukromá správa a veřejná správa (základní rozdíly a limity)

1.2 Zařazení územní samosprávy v systému veřejné správy (základní systematika veřejné správy, postavení územní samosprávy vůči ostatním vykonavatelům)

1.3 Ústavněprávní východiska územní samosprávy (územní samospráva v ústavním pořádku, zákonné zakotvení)

2 Postavení obce v systému veřejné správy

2.1 Smíšený model (srovnání s odděleným modelem, příklady, výhody a nevýhody)

2.2 Obec jako veřejnoprávní korporace (postavení obce mezi veřejnoprávními korporacemi, právní osobnost, orgány obce a potenciál nabývat práva a vykonávat povinnosti jménem obce)

2.3 Působnost obce (samostatná a přenesená – obecná specifikace, odlišující pravidla, příklady, dopady do praktického fungování obce, zejména pak do úpravy dokumentů)

3 Orgány obce

3.1. Zastupitelstvo – postavení, pravomoci

3.2. Rada – postavení, pravomoci

3.3. Starosta – postavení, pravomoci, působnost v době mimořádných událostí

3.4. Městský úřad – typy úřadů, složení úřadu, pravomoci

3.5. Zvláštní orgány obce – specifikace, příklady

4 Dozor a kontrola – odlišení, pravidla výkonu, příklady
Zákon o obcích – VELKÁ NOVELA od 01.01.2024 a následující 3 chystané (01.01.2025, 01.07.2025 a 01.07.2026). Plánované změny se týkají společenství obcí, změn v souvislosti s novým zákonem o správě voleb
6.11.2025
Brno
Prezenční
objednat Cena
2 290 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Administrativní pracovník/Asistentka

Proces kontroly ve veřejné správě a zpracování kontrolních…
Podmínky a formy kontroly – působnost zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád), ve znění pozdějších předpisů, subsidiární použití zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, kontrola v místech realizace, kontroly na…
27.11.2025
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
Efektivní on-line porady a schůzky
Principy vzdálené spolupráce, rozptýlení obav Nástroje pro vedení on-line porad a individuálních schůzek Důležitá pravidla a role pro on-line porady Specifika on-line individuálních schůzek
Na dotaz
Santia, spol. s r.o.
Asistent/ka - rekvalifikační kurz akreditovaný MŠMT s profesní…
Kurz je určen pro ty: kteří si chtějí prohloubit znalosti v oblasti administrativy, komunikace, společenského chování a legislativy související s prací asistenta/asistentky, a kteří chtějí znát náplň…
18.10.2025 - 20.12.2025
Orange Academy s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Legislativa a zákony

Nejčastější chyby při aplikaci správního řádu pohledem judikatury
Seminář se zaměřuje na nejčastější anebo nejproblematičtější chyby při aplikaci a výkladu správního řádu pohledem judikatury správních soudů. Postupně popisuje a analyzuje správní řízení od jeho zahájení až po vydání rozhodnutí, včetně fáze exekuční…
4.11.2025
Mgr. Bc. Petra JUŘÁTKOVÁ
Změna financování škol a školských zařízení a související…
Program semináře: PHmax pedagogických pracovníků a normativy na určení počtu provozních zaměstnanců škol. Asistent pedagoga a jeho PHmax ve školách a třídách zřízených podle § 16 odst. 9 školského zákona. Nařízení vlády č. 75/2005 Sb.,…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Personální práce v činnosti vedoucích odborů, oddělení a…
1. Zahájení, představení, struktura přednášky. 2. Řízení lidských zdrojů („ŘLZ“), postavení a činnost personalisty a jeho součinnost s vedoucími zaměstnanci. 3. Základní právní předpisy v oblasti personální práce – zákon o obcích…
27.11.2025
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Ostatní

Zahraniční obchod se zbožím a službami z pohledu uplatňování DPH…
Pracovní seminář k problematice: - provádění zahraničního obchodu se zbožím a službami (vnitrounijní i mimounijní obchod) se zaměřením na uplatňování DPH a celních předpisů při realizaci různých obchodních operací. - poskytování služeb osobám z…
3.12.2025
Marek REINOHA
Nejcˇasteˇjší chyby prˇi aplikaci spra´vni´ho rˇa´du pohledem…
Seminář se zaměřuje na nejčastější anebo nejproblematičtější chyby při aplikaci a výkladu správního řádu pohledem judikatury správních soudů. Postupně popisuje a analyzuje správní řízení od jeho zahájení až po vydání rozhodnutí, včetně fáze exekuční…
4.11.2025
Mgr. Bc. Petra JUŘÁTKOVÁ
Zákon o registru smluv
Tento seminář je určen pro všechny, kteří se potřebují nebo chtějí seznámit s problematikou povinného zveřejňování smluv podle zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv, tedy zejména pro obce, kraje, příspěvkové organizace, vysoké školy, podniky…
6.11.2025
Mgr. Miroslav PAPOUŠEK

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Personalista

Jak na problémové zaměstnance?
Nejeden zaměstnavatel či personalista řeší v praxi problémy související s problémovými zaměstnanci. Cílem semináře je seznámit zaměstnance na pozici personalistů a mzdových účetních s jejich klíčovými povinnostmi podle zákoníku práce a tipy do praxe…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
HR NA LODI® SETKÁNÍ PERSONALISTŮ A ZAMĚSTNAVATELŮ NA BRNĚNSKÉ…
Akce je pořádána ve spolupráci vzdělávací agentury TSM, spol. s r.o. s více než 30letou tradicí a advokátní kanceláře Valíček & Valíčková jako specialistů na pracovní právo. Rozhodli jsme se, že vyzkoušíme zcela nový projekt setkání…
28.5.2026
JUDr. Irena VALÍČKOVÁ, MBA a JUDr. Adam…
Odměňování zaměstnanců ve veřejných službách a správě se…
Seminář je zaměřen prakticky. Jaké jsou povinnosti zaměstnavatele na úseku odměňování, jak vypadá platový výměr, máte správně zpracován vnitřní platový předpis? Jak na osobní příplatky, jak na odměny. Na co si dát pozor při kontrolách ze strany…
11.12.2025
JUDr. Hana POLÁKOVÁ