Personální práce v činnosti vedoucích odborů, oddělení a personalistů úřadů obce a města

Popis kurzu:
1. Zahájení, představení, struktura přednášky.

2. Řízení lidských zdrojů („ŘLZ“), postavení a činnost personalisty a jeho součinnost s vedoucími zaměstnanci.

3. Základní právní předpisy v oblasti personální práce – zákon o obcích, zákon o úřednících, zákoník práce, nařízení vlády o platových poměrech ve veřejné správě a službách ad.

4. Základní personální činnosti:

výběr zaměstnanců a správné vedení výběrového pohovoru; hodnocení zaměstnanců a jejich motivace; vzdělávání zaměstnanců a péče o ně, vnitrofiremní kultura a sociální klima; ukončování pracovního poměru, a s tím spojené stresové situace.

Komunikace se zaměstnanci a jejich poznávání pro účely manažerské a personální práce:

poznávání osobností zaměstnanců; verbální komunikace, naslouchání; praktické nacvičování neverbální komunikace (řeč těla); poznávání manipulátorů.

5. Vyhledávání, výběr a přijímání zaměstnanců.

6. Personální evidence, vedení osobních spisů.

7. Hodnocení zaměstnanců:

formální a neformální hodnocení; vedení hodnotícího rozhovoru; hlavní chyby hodnotitele v hodnocení zaměstnanců; hlavní chyby v hodnocení.

8. Motivace zaměstnanců:

motiv; pozitivní a negativní motivace; motivace a odměňování.

9. Stres v manažerské práci a jeho minimalizace:

eustres a distres; chronický stres a akutní stres; stres, imunita a zdraví; možnosti péče o sebe a minimalizace stresu /byliny, homeopatika, pozitivní myšlení, péče o sebe/.

10. Dotazy, diskuse, závěr.
Personální práce v činnosti vedoucích odborů, oddělení a personalistů úřadů obce a města
28.4.2026
Brno
Prezenční
informace Cena
2 390 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Administrativní pracovník/Asistentka

Time management – manažerem svého času
Cílové skupiny analyzují svoji situaci a pracovní postupy a hledají možnosti, jak mohou zefektivnit využívání času.
11.12.2025
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
ČSN 01 6910: Úprava dokumentů zpracovaných textovými procesory a…
Hlavním cílem vzdělávacího programu je seznámit cílovou skupinu s aktuálními trendy v oblasti úřední a obchodní korespondence a se změnami, které přinesla revidovaná norma ČSN 01 6910 Úprava dokumentů zpracovaných textovými procesory v roce 2014.…
19.3.2026
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
Písemná komunikace - vstřícně, srozumitelně a bez chyb aneb…
Probíhá Vaše komunikace s klienty převážně telefonickou a písemnou formou? Vysvětlit něco klientovi nebo jej přesvědčit touto cestou je podstatně složitější než při osobním jednání. Přijďte se proto s námi zdokonalit v efektivním vedení…
Na dotaz
Santia, spol. s r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Legislativa a zákony

Proces kontroly ve veřejné správě a zpracování kontrolních…
Podmínky a formy kontroly – působnost zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád), ve znění pozdějších předpisů, subsidiární použití zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, kontrola v místech realizace, kontroly na…
26.2.2026
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
Hospodaření s majetkem u příspěvkových organizací zřízených ÚSC…
Program semináře: Výklad legislativy platné v r. 2020 týkající se podmínek účetní evidence majetku, daňových dopadů hospodaření s majetkem pro p.o. i zřizovatele, oprávnění nakládat s majetkem atd. Ustanovení zákona č. 250/2000 Sb. -…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Dopravní přestupky pohledem judikatury správních soudů
Dopravní přestupky představují jedny z nejčastěji páchaných přestupků. Jsou rovněž vystaveny častým a četným šikanózním praktikám ze strany účastníků a jejich zmocněnců. Právě proto k dopravním přestupkům nalezneme nemalé množství soudní judikatury.…
16.12.2025
Mgr. Bc. Petra JUŘÁTKOVÁ

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Management a vedení lidí

Kurzy na míru - Management, Komunikace, Měkké dovednosti
Kurz je zaměřen na zvýšení efektivity práce manažera pomocí správného plánování, využívání času a rozvoje kompetencí jeho týmu pomocí delegování. Lidský potenciál je téměř neomezený. Mnozí z nás jej však využívají velmi málo - díky různým bariérám,…
Na dotaz
ES&H Firemní servis, s.r.o.
Zvládání tlaků a změn pro vedoucí pracovníky: odolnost lídra
Jednotlivá témata: Nejčastější náročné situace lídrů Vnější spouštěče pracovního stresu a stresující životní změny Odolnost – význam, formování, projevy nízké odolnosti Vliv práce a prostředí na odolnost lídra Vnitřní tlak lídra a jeho dopady…
29.4.2026
Diecézní charita Brno
Vedení týmu na dálku
Principy, výhody a úskalí vzdálené spolupráce Pohled manažera a lidí v týmu Jak vést efektivní porady Jak přistupovat k jednotlivým zaměstnancům Jak spolupracovat v rámci týmu (týmové plány, kalendář, úložiště)
Na dotaz
Santia, spol. s r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Ostatní

Veřejnosprávní kontrola – protokol o kontrole a popis…
Lektor v rámci semináře chronologicky prochází veřejnosprávní kontrolou od její přípravy až po ukončení kontroly, a to prostřednictvím praktických vzorových dokumentů, které jsou zpracovány v souladu se zákonem č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Zahraniční obchod se zbožím a službami z pohledu uplatňování DPH…
Pracovní seminář k problematice: - provádění zahraničního obchodu se zbožím a službami (vnitrounijní i mimounijní obchod) se zaměřením na uplatňování DPH a celních předpisů při realizaci různých obchodních operací. - poskytování služeb osobám…
3.12.2025
Marek REINOHA a Bc.Anna ZAHRADNÍKOVÁ
Proces kontroly ve veřejné správě a zpracování kontrolních…
Podmínky a formy kontroly – působnost zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád), ve znění pozdějších předpisů, subsidiární použití zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, kontrola v místech realizace, kontroly na…
16.4.2026
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Personalista

Zaměstnavatel a odbory – jak na to z pohledu zaměstnavatele
Obsah semináře: Kolektivní vyjednávání z pohledu pracovního práva a vyjednávacích metod pro zaměstnavatele Jak zvládnout kolektivní vyjednávání ze strany zaměstnavatelů Jak zvládnout komunikaci s odborovou organizací – zaměstnavatele a…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Odměňování zaměstnanců ve veřejných službách a správě se…
Seminář je zaměřen prakticky. Jaké jsou povinnosti zaměstnavatele na úseku odměňování, jak vypadá platový výměr, máte správně zpracován vnitřní platový předpis?  Jak na osobní příplatky, jak na odměny. Na co si dát pozor při kontrolách ze strany…
11.12.2025
JUDr. Hana POLÁKOVÁ
Vnitřní předpisy zaměstnavatele (pracovní řád a vnitropodnikové…
Cílem semináře je seznámení zaměstnavatelů a personalistů s koncepcí vnitřních předpisů. Vše doplněno o praktické příklady a prostor pro praktické dotazy účastníků! Seminář je určen pro účastníky na pozici zaměstnance i zaměstnavatele, začátečníky i…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.