Personální práce v činnosti vedoucích odborů, oddělení a personalistů úřadů obce a města

Popis kurzu:
1. Zahájení, představení, struktura přednášky.

2. Řízení lidských zdrojů („ŘLZ“), postavení a činnost personalisty a jeho součinnost s vedoucími zaměstnanci.

3. Základní právní předpisy v oblasti personální práce – zákon o obcích, zákon o úřednících, zákoník práce, nařízení vlády o platových poměrech ve veřejné správě a službách ad.

4. Základní personální činnosti:

výběr zaměstnanců a správné vedení výběrového pohovoru; hodnocení zaměstnanců a jejich motivace; vzdělávání zaměstnanců a péče o ně, vnitrofiremní kultura a sociální klima; ukončování pracovního poměru, a s tím spojené stresové situace.

Komunikace se zaměstnanci a jejich poznávání pro účely manažerské a personální práce:

poznávání osobností zaměstnanců; verbální komunikace, naslouchání; praktické nacvičování neverbální komunikace (řeč těla); poznávání manipulátorů.

5. Vyhledávání, výběr a přijímání zaměstnanců.

6. Personální evidence, vedení osobních spisů.

7. Hodnocení zaměstnanců:

formální a neformální hodnocení; vedení hodnotícího rozhovoru; hlavní chyby hodnotitele v hodnocení zaměstnanců; hlavní chyby v hodnocení.

8. Motivace zaměstnanců:

motiv; pozitivní a negativní motivace; motivace a odměňování.

9. Stres v manažerské práci a jeho minimalizace:

eustres a distres; chronický stres a akutní stres; stres, imunita a zdraví; možnosti péče o sebe a minimalizace stresu /byliny, homeopatika, pozitivní myšlení, péče o sebe/.

10. Dotazy, diskuse, závěr.
Personální práce v činnosti vedoucích odborů, oddělení a personalistů úřadů obce a města
28.4.2026
Brno
Prezenční
informace Cena
2 390 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Administrativní pracovník/Asistentka

Proces kontroly ve veřejné správě a zpracování kontrolních…
Podmínky a formy kontroly – působnost zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád), ve znění pozdějších předpisů, subsidiární použití zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, kontrola v místech realizace, kontroly na…
16.4.2026
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
Kronika obcí, městysů a měst
Seminář je určen pro kronikáře obcí, městysů a měst.
20.1.2026
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
Právníkem přes noc
Cílová skupina: tajemníci, vedoucí úřadu, vedoucí úředníci, úředníci dle zákona č. 312/2002 Sb. Účastníka semináře naučíme během kurzu pracovat s právním řádem tak, aby vystupoval v psané komunikaci jako právník.
14.5.2026
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Legislativa a zákony

Vedení stavebního deníku
Seminář je určen především stavbyvedoucím a jejich zástupcům, investorům stavebních záměrů a svépomocným stavebníkům z řad laické veřejnosti. Cílem kurzu je seznámení účastníků se zákonnou povinností vedení stavebního deníku nebo jednoduchého…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Zákon o obcích a zákon o úřednících v praxi každého úředníka
Cílem vzdělávacího programu je v uceleném pojetí představit zákon o obcích a zákon o úřednících ÚSC, a to s ohledem na každodenní praxi úředníků ÚSC. Cílem programu je prohloubení a upevnění znalostí úředníků v oblasti těchto pro ÚSC základních…
11.12.2025
Mgr. Jiří MOSKALA MPA
Spisová a archivní služba - školení zaměřené na oběh dokumentů…
Seznámení posluchačů s pravidly pro oběh dokumentů dle zákona č. 499/2004 Sb. a vyhlášky č. 259/2012 Sb., příjem, označování, evidence, rozdělování, předávání a vyřizování dokumentů, způsoby tvorby spisů, vyhotovování, podepisování a odesílání…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Management a vedení lidí

Vedení týmu na dálku
Principy, výhody a úskalí vzdálené spolupráce Pohled manažera a lidí v týmu Jak vést efektivní porady Jak přistupovat k jednotlivým zaměstnancům Jak spolupracovat v rámci týmu (týmové plány, kalendář, úložiště)
Na dotaz
Santia, spol. s r.o.
Řízení lidí v době změny
Trénink je určen jak manažerům, leaderům, kteří potřebují umět dosahovat cílů skrze své týmy v dobách, které nejsou jednoduché.
Na dotaz
Santia, spol. s r.o.
Efektivní on-line školení / webinář
Principy vzdálené komunikace, rozptýlení obav Nástroje a potřebné vybavení Specifika on-line kurzu a webináře Možnosti oživení kurzu a zapojení účastníků
Na dotaz
Santia, spol. s r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Ostatní

Aplikace správního řádu v řízení z moci úřední
Seminář je určen úředním osobám, provádějícím úkony správního orgánu v řízení z moci úřední bez ohledu na druh správních činností, jichž se řízení týká. Cílem semináře je objasnění procesních postupů správního orgánu v řízeních ex officio se…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Dopravní přestupky pohledem judikatury správních soudů
Dopravní přestupky představují jedny z nejčastěji páchaných přestupků. Jsou rovněž vystaveny častým a četným šikanózním praktikám ze strany účastníků a jejich zmocněnců. Právě proto k dopravním přestupkům nalezneme nemalé množství soudní judikatury.…
16.12.2025
Mgr. Bc. Petra JUŘÁTKOVÁ
Doklady při dovozu a vývozu zboží
Pracovní seminář k problematice provádění celního řízení při dovozu a vývozu a se zaměřením na seznámí s nejčastějšími doklady používanými při dovozu a vývozu zboží, jejich účelu a použití. Seminář je určen pracovníkům společností zabývajících se…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Personalista

Čeština není dřina – úřední písemnosti v praxi (nejen pro…
Seminář sestává ze dvou hlavních vzdělávacích předmětů. Součástí jednotlivých vzdělávacích předmětů je diskuse vyplývající z dané problematiky. 1. Pravopisné zásady češtiny včetně doporučení normy ČSN 01 6910: Úprava písemností zpracovaných…
28.5.2026
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
Proces kontroly ve veřejné správě a zpracování kontrolních…
Podmínky a formy kontroly – působnost zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád), ve znění pozdějších předpisů, subsidiární použití zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, kontrola v místech realizace, kontroly na…
26.2.2026
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
Umění jednat s negativními nebo toxickými lidmi
Vaše schopnost jednat s negativními lidmi bude mít větší vliv na Váš celkový úspěch a štěstí než jakákoli jiná dovednost, kterou můžete rozvíjet. Je snadné jednat s pozitivními lidmi, ale skutečná kvalita Vaší osobnosti se ukáže tehdy, kdy je…
10.12.2025
Mgr. Ing. Ivana Vodová