První pomoc pro duši - psychická stabilizace člověka v sociálních službách v náročné životní situaci, Brno

Anotace:
Při práci v sociálních službách se pracovníci často setkávají s klienty, kteří prožívají akutní náročnou životní situaci spojenou s krizí nebo existencionální nejistotou, ve které se nedokáží zorientovat a jsou vystaveni velkému tlaku. Ten v nich pak vyvolává napětí, stres a s tím spojenou zhoršenou schopnost se s danou situací úspěšně vyrovnat. V takových chvílích je i pracovník sám vystaven náročné situaci, ve které musí klientovi nejprve poskytnout určitou první pomoc, která mu umožní získat alespoň částečnou vnitřní stabilitu, díky které bude poskytovaná sociální služba úspěšnější a přínosnější. Základní znalosti a dovednosti z oblasti první psychické pomoci a přehled o podpůrných organizacích mohou pomoci pracovníkovi v takové situaci lépe reagovat, poskytnout klientovi dostatečnou podporu a sami získat větší jistotu a klid. V neposlední řadě získají účastníci informace o základních technikách, které jim samotným umožní se v případě potřeby vyrovnat s emocemi a dopady pomáhání klientovi v krizi.

Popis kurzu:
Program kurzu:

Fáze krize
Význam akutní psychické pomoci
Zásady, průběh a možnosti akutní psychické pomoci
Konkrétní nástroje pro efektivní plánování času
Přehled aplikací a organizací poskytujících akutní psychickou pomoc

Nabyté znalosti a dovednosti:
Absolvent kurzu se bude orientovat v tom, jak vypadá krize, jaké jsou její fáze a jaký význam má psychická první pomoc. Seznámí se s jejími základními zásadami, průběhem a možnostmi. Bude schopen vhodným způsobem reagovat při setkání s klientem v krizi, dokáže s ním podporujícím způsobem komunikovat a bude mít přehled o některých aplikacích a organizací, které je možné v krizové situaci využít. Naučí se také několik základních technik k získání vlastního klidu a psychické pohody.

První pomoc pro duši - psychická stabilizace člověka v sociálních službách v náročné životní situaci, Brno
7.12.2024
Brno
Prezenční
objednat Cena
1 290 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Osobní rozvoj a zájmové kurzy » Komunikace

Profesionální komunikace ve službách
Program: • Kompetenční model (soubor jasně daného pozorovatelného chování poskytovatelů služeb), který vychází z cílů, strategie a originality poskytovaných služeb. • Verbální komunikace, včetně profesionální etikety. • Neverbální komunikace,…
Na dotaz
Mgr. Soňa Nedomová
Základy asertivity
Program: • Úvod • Pasivní, agresivní a asertivní komunikace • Asertivní techniky • Cvičení pro praxi...
Na dotaz
Mgr. Soňa Nedomová
Akviziční telefonování - sjednání schůzky po telefonu
Telefonujete stávajícím nebo potenciálním klientům/obchodním partnerům a sjednáváte s nimi schůzky po telefonu? Je součástí Vaší práce akvizice nových klientů/obchodních partnerů? Na tomto semináři získáte osvědčený postup pro sjednání schůzky po…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Osobní rozvoj a zájmové kurzy » Osobní rozvoj a asertivita

Efektivní týmová spolupráce v sociálních službách
Akreditovaný vzdělávací program motivuje účastníky vzdělávání k týmové spolupráci prostřednictvím případových studií a příkladů z praxe v sociálních službách. Vysvětluje pojmy pracovní skupina a pracovní tým a jaký je mezi nimi rozdíl. Orientuje se…
Na dotaz
Diecézní charita Brno
Psychohygiena pomocí techniky TRE®
TRE je jednoduchý a účinný systém cvičení probouzející tělo za účelem uvolnění napětí a snížení stresu.
Na dotaz
Centrum Mandala z. s.
Pryč se zlozvyky - buduj nové návyky
Každý z nás má nějaký ten zlozvyk. Někdo jich má méně, jiný více. Ale podařilo se vám v poslední době některého z nich se zbavit? Je to pro vás těžké? A přemýšleli jste, co taková změna chování s sebou může přinést?
Na dotaz
AVVEN PROGRESS s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Osobní rozvoj a zájmové kurzy » První pomoc

Plavčík
Plavčík je zaměřen na získání dovedností potřebných pro účelnou a efektivní záchranu tonoucích na bazénech, koupalištích a aquaparcích. Vstupní požadavky: věk 18+ v den zkoušky; uplavat 200 m jedním zvoleným plaveckým způsobem do limitu 4 min 15…
Na dotaz
Vodní záchranná služba Brno-město, z. s.