Jak předcházet agresivnímu chování u žáků

Anotace:
Kurz se zaměřuje na předcházení agresivnímu a nevhodnému chování žáků prostřednictvím efektivního plánování výuky, budování bezpečného třídního klimatu a aktivní práce s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Účastníci se naučí rozpoznávat výchovné problémy včas, předcházet jim a reagovat na ně tak, aby se zlepšily výsledky žáků a zároveň se snížila pracovní zátěž vyučujících. Důraz bude kladen na spolupráci s asistentem pedagoga a na praktické tipy, jak vytvářet prostředí podporující soustředění, bezpečí a respekt. Kurz nabídne konkrétní návody a sdílení zkušeností lektorky i účastníků.

Popis kurzu:
• Vymezení pojmu „bezpečné klima ve třídě“
• Agresivní chování žáků: příčiny, projevy, prevence
• Efektivní plánování výuky pro předcházení výchovným problémům
• Úpravy výuky pro žáky s poruchami chování a učení
• Praktické intervence při ztrátě pozornosti žáků
• Spolupráce s asistentem pedagoga
• Snižování pracovní zátěže učitele skrze cílené pedagogické strategie

V úvodu kurzu bude věnován prostor vymezení pojmu „bezpečné klima ve třídě“ jako klíčového prvku pro efektivní výuku. Společně budeme zkoumat, co je v rámci školního chování považováno za přijatelné a jaké jsou důsledky, pokud se takové prostředí nepodaří vytvořit. Zaměříme se na dopady stresu, nesoustředění a narušeného klimatu na vzdělávací proces i psychickou pohodu žáků a učitelů.

Následně se budeme věnovat konkrétním příčinám a projevům agresivního chování u žáků a tomu, jak těmto situacím předcházet. Na praktických ukázkách si představíme možnosti úprav a přizpůsobení výuky tak, aby co nejlépe odpovídala individuálním potřebám žáků, zejména těch s poruchami chování nebo učení.

Kurz nabídne přehled strategií, které napomáhají zvýšit pozornost a soustředění žáků, stejně jako postupy učitele v momentu, kdy začne pozornost upadat. Součástí bude také téma spolupráce a efektivní komunikace s asistentem pedagoga při práci se třídou i jednotlivci.

Kurz uzavřeme hledáním rovnováhy mezi nároky na výuku a péčí o duševní zdraví učitele – ukážeme si, jak plánovat a vést výuku způsobem, který přispívá k reálnému zlepšení vzdělávacích výsledků, aniž by vedl ke zvyšování stresu a přetížení vyučujících.

Nabyté znalosti a dovednosti:
• získání přehledu o principech bezpečného a podnětného klimatu ve třídě, • porozumění příčinám a projevům agresivního chování u žáků, • osvojení si praktických dovedností pro včasné rozpoznání varovných signálů a vhodnou intervenci, • schopnost plánovat výuku s ohledem na potřeby žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, • posílení schopnosti spolupracovat s asistentem pedagoga při řešení výchovných obtíží, • rozvoj dovedností vedoucích ke snížení stresu a zátěže učitelů.

Jak předcházet agresivnímu chování u žáků
21.11.2025
Praha 2
Prezenční
informace Cena
2 500 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Vzdělávání » Další vzdělávání učitelů

Základy první pomoci pro pracovníky ve školství
a) příčiny, příznaky u stavů vyžadujících první pomoc b) nácvik život zachraňujících postupů - praktická část c) shrnutí a ukončení akce
Na dotaz (+2 další)
Centrum sociálního a zdravotnického…
Metodická práce v oblasti ICT
Vzdělávací program je zaměřen na vzdělávání pedagogů, kteří na školách vykonávají metodickou práci v oblasti efektivního využívání ICT technologií ve výuce. Mohou to být metodici ICT, předsedové předmětových komisí nebo pedagogové se zájmem o ICT.…
Na dotaz
Mendelova univerzita v Brně, PE fakulta
Ze zahrady na talíř pro pedagogy
Společně se vydáme po stopách surovin, ze kterých vyrobíme jedlé dobroty. Kde se berou potraviny, které jíme? Jak pomoci dětem pochopit, že to není v obchodě, ale v půdě? Na našem workshopu vás čeká spoustu inspirací a praktických činností.
21.4.2026
Lipka - školské zařízení pro environmentální…

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Vzdělávání » Ostatní

Odměňování zaměstnanců ve veřejných službách a správě se…
Seminář je zaměřen prakticky. Jaké jsou povinnosti zaměstnavatele na úseku odměňování, jak vypadá platový výměr, máte správně zpracován vnitřní platový předpis?  Jak na osobní příplatky, jak na odměny. Na co si dát pozor při kontrolách ze strany…
11.12.2025
JUDr. Hana POLÁKOVÁ
Letní Tvořivé školy činnostního učení
Každoročně pro Vás připravujeme pestrou nabídku kurzů v rámci Letních tvořivých škol. Všechny kurzy nabízejí nejen nejlepší zkušenosti a ověřené postupy z praxe, ale především smysluplný odpočinek a načerpání nové energie na další školní rok. Kurzy…
Na dotaz
Tvořivá škola, s.r.o.
Metoda Feuersteinova instrumentálního obohacování a její…
Metoda Feuersteinova instrumentálního obohacování (FIE) je inovativní přístup, který podporuje rozvoj kognitivních funkcí dětí i dospělých. Její autor, Reuven Feuerstein, vytvořil systém pracovních nástrojů, jejichž používání vyžaduje speciální…
17.1.2026
JABOK - Vyšší odborná škola sociálně…

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Vzdělávání » Speciální pedagogika

Podpora přirozeného rozvoje řeči u dětí – primární logopedická…
Kurz pedagogickým pracovníkům zprostředkovává znalosti pro vykonávání činnosti a získání kvalifikace - logopedický asistent.  Kurz vede účastníky k porozumění obsahu a pojetí primární logopedické prevence. Účastník získává potřebné kompetence k…
13.4.2026 - 26.6.2026
Zřetel, s.r.o.
Podpora přirozeného rozvoje řeči u dětí – primární logopedická…
Kurz pedagogickým pracovníkům zprostředkovává znalosti pro vykonávání činnosti a získání kvalifikace - logopedický asistent.  Kurz vede účastníky k porozumění obsahu a pojetí primární logopedické prevence. Účastník získává potřebné kompetence k…
12.1.2026 - 27.3.2026
Zřetel, s.r.o.
Montessori pedagogika pro ZŠ
Staňme se průvodci dětí s pomocí montessori pedagogiky. I v rámci školní přípravy se můžeme stát partnery dětí, můžeme je nechat objevovat v souvislostech, podpořit jejich hledání odpovědí na otázky, poskytnout jim prostor učit se od sebe navzájem…
Na dotaz
Montessori Morava, o.p.s.