EMPATICKÁ KOMUNIKACE

Pořadatel kurzu:
PhDr. Jitka CRHOVÁ

Popis kurzu:
„Řeč je pramenem nedorozumění, správně vidíme jen srdcem...“

(Antoine de Saint Exupéry)



Komu je kurz určen:

Kurz je určen všem, kteří chtějí prohlubovat své dovednosti v oblasti empatické komunikace. Reflektuje skutečnost, že v profesní i osobní oblasti je velmi potřebné mít vysokou úroveň komunikačních dovedností a míru empatie, která umožňuje co nejlépe zvládat komunikaci s lidmi, vč. obtížných a náročných situací.



Přínos kurzu:

Kurz seznamuje se základními principy empatické komunikace, s možnými problémy v komunikaci a jejich řešením. Pomáhá osvojit si způsob komunikace založený na empatickém přístupu, který je užitečný v kontaktu s lidmi na pracovišti i v soukromí. Ukazuje cestu, jak komunikaci vést k oboustranné spokojenosti. Přináší inspiraci a motivaci pro zlepšení komunikace v profesním i osobním životě.

Osnova kurzu:

• Smysl komunikace

Pochopit, být pochopen, navázat vztah, vstoupit do vzájemného dialogu.

• Věcná a vztahová rovina komunikace

Rozlišení věcné a vztahové roviny komunikace ušetří v praxi mnoho zbytečných nepříjemností.

• Verbální komunikace

Platí přísloví „mluviti stříbro, mlčeti zlato“?

• Neverbální komunikace

Mimika, oční kontakt, gestikulace, doteky, pohyby, vzdálenost – interpersonální zóny, postoje. Jak a čím vším vlastně komunikujeme?

• Vokální komunikace

Tón hlasu, jeho intonace a síla tvoří významnou součást naší komunikace.

• Zásady ovlivňující kvalitu komunikace

Informace, otevřenost, intuice, aktivní naslouchání, kladení otázek.

• Komunikace "na dálku"

Jak působíme na lidi na "druhém konci drátu" - na telefonu, u počítače...

• Hlavní zásady ovlivňující kvalitu komunikace

Empatické naslouchání

Odpovídající zpětná vazba, vedení dialogu

Vhodné vyjadřování názoru

• Interní komunikace

Nemluvíme pouze s klienty, ale také v týmu mezi sebou - i zde hraje roli empatie ...

• Obrana proti silové komunikaci

Empatie neznamená "nechat si všechno líbit" aneb jak reagovat na silový způsob jednání.

• Praktické aktivity

Součástí kurzu jsou i praktické aktivity, jejichž prostřednictvím se účastníci mohou dozvědět něco o sobě i druhých a vylepšit své způsoby komunikace.
EMPATICKÁ KOMUNIKACE
18.12.2025
Prezenční
Cena
2 400 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Management a vedení lidí

Účinné taktiky ve vyjednávání
Vyjednávání ovlivňuje všechny aspekty našich životů. Vyjednáváme v obchodě, v práci, se svými přáteli, rodinnými příslušníky, sousedy. Přesto většina z nás dělá všechno proto, aby se vyhnula vyjednávání, protože se při něm necítí dobře. Díky…
4.11.2025
Nasťa MIKLOVÁ
Vedení, komunikace a motivace lidí - pro manažery
Úspěšné vedení lidí neznamená jen rozdávat úkoly a kontrolovat jejich splnění. Skutečně efektivní manažer rozumí psychologii svých zaměstnanců, umí s nimi správně komunikovat a motivovat je k vyšším výkonům. Tento kurz vám ukáže, jak se vyhnout…
12.12.2025
Mgr. Klára KADÉTOVÁ Ph.D.
Manažerské minimum
Program: • Úvod do managementu • Otázky řízení x vedení • Komunikace s různými typy lidí • Motivace x stimulace • Modul podle zadavatele nebo konkrétní skupiny (delegování, hodnocení, vedení porad, ...) • Cvičení pro praxi...
Na dotaz
Mgr. Soňa Nedomová

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Personalista

Personalistika - rekvalifikační kurz akreditovaný MŠMT s…
Pro koho je kurz určen: Kurz je určen pro všechny, kteří se chtějí naučit orientovat se v personální problematice. Pro ty, kteří hledají uplatnění v zajímavém a rychle se…
7.4.2026 - 14.5.2026
Orange Academy s.r.o.
Asertivita v praxi
Cílem semináře je objasnit podstatu asertivního jednání, zmapovat a zvládnout vlastní asertivní styl jednání, zdokonalit schopnost lépe hájit a prosazovat zájmy své, svého týmu, zlepšit své vztahy s druhými lidmi, naučit se lépe čelit…
25.11.2025
PhDr. Miroslav KADLČÍK
Jak správně prezentovat a jak zvládat trému - online kurz
Komu je kurz určen: Kurz je určen všem, kteří se chtějí naučit zásadám správné prezentace a umění jak zvládat trému. Přínos kurzu: Účastníci kurzu se učí, jak vystupovat profesionálně, jak při prezentaci správně využívat prvky verbální,…
24.11.2025
PhDr. Jitka CRHOVÁ

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Osobní rozvoj a zájmové kurzy » Komunikace

Služby Google a jejich praktické využití
Účastníci vzdělávacího programu získají ucelený přehled o využití cloudových služeb Google. Kurz se zaměřuje na praktické dovednosti a znalosti v oblastech zacílených na využívání cloudových služeb v různých oborech i v soukromém životě. Výuka je…
Na dotaz
Mendelova univerzita v Brně, PE fakulta
Asertivita v praxi
Cílem semináře je objasnit podstatu asertivního jednání, zmapovat a zvládnout vlastní asertivní styl jednání, zdokonalit schopnost lépe hájit a prosazovat zájmy své, svého týmu, zlepšit své vztahy s druhými lidmi, naučit se lépe čelit…
25.11.2025
PhDr. Miroslav KADLČÍK
Asertivní zvládání obtížných/stresových situací
Zažíváte čas od času nepříjemné/stresové situace v kontaktu se svými kolegy, partnery či spolupracovníky? Zajímá Vás, jak lze těmto situacím předcházet a jak je konstruktivně zvládat, aniž by došlo k narušení vzájemných vztahů? Na tomto semináři se…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.