EMPATICKÁ KOMUNIKACE

Pořadatel kurzu:
PhDr. Jitka CRHOVÁ

Popis kurzu:
„Řeč je pramenem nedorozumění, správně vidíme jen srdcem...“

(Antoine de Saint Exupéry)



Komu je kurz určen:

Kurz je určen všem, kteří chtějí prohlubovat své dovednosti v oblasti empatické komunikace. Reflektuje skutečnost, že v profesní i osobní oblasti je velmi potřebné mít vysokou úroveň komunikačních dovedností a míru empatie, která umožňuje co nejlépe zvládat komunikaci s lidmi, vč. obtížných a náročných situací.



Přínos kurzu:

Kurz seznamuje se základními principy empatické komunikace, s možnými problémy v komunikaci a jejich řešením. Pomáhá osvojit si způsob komunikace založený na empatickém přístupu, který je užitečný v kontaktu s lidmi na pracovišti i v soukromí. Ukazuje cestu, jak komunikaci vést k oboustranné spokojenosti. Přináší inspiraci a motivaci pro zlepšení komunikace v profesním i osobním životě.

Osnova kurzu:

• Smysl komunikace

Pochopit, být pochopen, navázat vztah, vstoupit do vzájemného dialogu.

• Věcná a vztahová rovina komunikace

Rozlišení věcné a vztahové roviny komunikace ušetří v praxi mnoho zbytečných nepříjemností.

• Verbální komunikace

Platí přísloví „mluviti stříbro, mlčeti zlato“?

• Neverbální komunikace

Mimika, oční kontakt, gestikulace, doteky, pohyby, vzdálenost – interpersonální zóny, postoje. Jak a čím vším vlastně komunikujeme?

• Vokální komunikace

Tón hlasu, jeho intonace a síla tvoří významnou součást naší komunikace.

• Zásady ovlivňující kvalitu komunikace

Informace, otevřenost, intuice, aktivní naslouchání, kladení otázek.

• Komunikace "na dálku"

Jak působíme na lidi na "druhém konci drátu" - na telefonu, u počítače...

• Hlavní zásady ovlivňující kvalitu komunikace

Empatické naslouchání

Odpovídající zpětná vazba, vedení dialogu

Vhodné vyjadřování názoru

• Interní komunikace

Nemluvíme pouze s klienty, ale také v týmu mezi sebou - i zde hraje roli empatie ...

• Obrana proti silové komunikaci

Empatie neznamená "nechat si všechno líbit" aneb jak reagovat na silový způsob jednání.

• Praktické aktivity

Součástí kurzu jsou i praktické aktivity, jejichž prostřednictvím se účastníci mohou dozvědět něco o sobě i druhých a vylepšit své způsoby komunikace.
EMPATICKÁ KOMUNIKACE
18.12.2025
Prezenční
Cena
2 400 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Management a vedení lidí

Mistr vyjednávání
Veďte jednání a uzavírejte smysluplné obchody. Využijte neverbální komunikace a nalaďte se při obchodním jednání na stejnou vlnu.
Na dotaz
Sovia
Vedení, komunikace a motivace lidí - pro manažery
Úspěšné vedení lidí neznamená jen rozdávat úkoly a kontrolovat jejich splnění. Skutečně efektivní manažer rozumí psychologii svých zaměstnanců, umí s nimi správně komunikovat a motivovat je k vyšším výkonům. Tento kurz vám ukáže, jak se vyhnout…
22.10.2025
Mgr. Klára KADÉTOVÁ Ph.D.
Time management – manažerem svého času
Cílové skupiny analyzují svoji situaci a pracovní postupy a hledají možnosti, jak mohou zefektivnit využívání času.
11.12.2025
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Personalista

Účinně proti stresu a vyhoření
Cítíte se být ohroženi stresem a vyhořením? Potýkáte se s množstvím úkolů a náročných situací a stále častěji máte pocit, že „takhle už to prostě dál nejde“? Pak je tento kurz určen právě Vám. Ukáže vám praktické kroky, které můžete udělat ke…
13.11.2025
PhDr. Jitka CRHOVÁ
Účinně proti stresu a vyhoření
Cítíte se být ohroženi stresem a vyhořením? Potýkáte se s množstvím úkolů a náročných situací a stále častěji máte pocit, že „takhle už to prostě dál nejde“? Pak je tento kurz určen právě Vám. Ukáže vám praktické kroky, které můžete udělat ke…
12.12.2025
PhDr. Jitka CRHOVÁ
Přijímání nových pracovníků
Projděte a nastavte si proces přijímání pracovníků od náboru, přes stanovení kompetencí pracovních pozic až po zapracování.
Na dotaz
Sovia

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Osobní rozvoj a zájmové kurzy » Komunikace

Vedení porad
Co je smyslem porady ve Vaší organizaci? Jak zapojit všechny účastníky? Jak nebýt z porady vyšťavený/á předem? Máte pocit, že jediný/á aktivní na poradě jste Vy a ostatní jen pasivně koukají? Dějí se Vám na poradě zvláštní věci? Pokud máte ze…
Na dotaz
JCMM, z. s. p. o.
JAK UČIT ZAJÍMAVĚ! (kurz nejen pro lektory, trenéry aj.)
Kurz s vymezením základních nedostatků výuky. Test sebepoznání aneb nedostatky, kterých se při výuce nejčastěji dopouštíme. Obsah semináře: Trénink dovedností: Jak aktivně motivovat. Jak učit srozumitelně. Jak stručně a jasně odpovědět…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Vedení, komunikace a motivace lidí - pro mistry
Mistr je klíčovým článkem mezi vedením společnosti a zaměstnanci. Jeho schopnost efektivně komunikovat, vést a motivovat tým přímo ovlivňuje pracovní výkon, atmosféru na pracovišti i výsledky firmy. Toto školení poskytne mistrům praktické…
21.11.2025
Mgr. Klára KADÉTOVÁ Ph.D.