EMPATICKÁ KOMUNIKACE

Pořadatel kurzu:
PhDr. Jitka CRHOVÁ

Popis kurzu:
„Řeč je pramenem nedorozumění, správně vidíme jen srdcem...“

(Antoine de Saint Exupéry)



Komu je kurz určen:

Kurz je určen všem, kteří chtějí prohlubovat své dovednosti v oblasti empatické komunikace. Reflektuje skutečnost, že v profesní i osobní oblasti je velmi potřebné mít vysokou úroveň komunikačních dovedností a míru empatie, která umožňuje co nejlépe zvládat komunikaci s lidmi, vč. obtížných a náročných situací.



Přínos kurzu:

Kurz seznamuje se základními principy empatické komunikace, s možnými problémy v komunikaci a jejich řešením. Pomáhá osvojit si způsob komunikace založený na empatickém přístupu, který je užitečný v kontaktu s lidmi na pracovišti i v soukromí. Ukazuje cestu, jak komunikaci vést k oboustranné spokojenosti. Přináší inspiraci a motivaci pro zlepšení komunikace v profesním i osobním životě.

Osnova kurzu:

• Smysl komunikace

Pochopit, být pochopen, navázat vztah, vstoupit do vzájemného dialogu.

• Věcná a vztahová rovina komunikace

Rozlišení věcné a vztahové roviny komunikace ušetří v praxi mnoho zbytečných nepříjemností.

• Verbální komunikace

Platí přísloví „mluviti stříbro, mlčeti zlato“?

• Neverbální komunikace

Mimika, oční kontakt, gestikulace, doteky, pohyby, vzdálenost – interpersonální zóny, postoje. Jak a čím vším vlastně komunikujeme?

• Vokální komunikace

Tón hlasu, jeho intonace a síla tvoří významnou součást naší komunikace.

• Zásady ovlivňující kvalitu komunikace

Informace, otevřenost, intuice, aktivní naslouchání, kladení otázek.

• Komunikace "na dálku"

Jak působíme na lidi na "druhém konci drátu" - na telefonu, u počítače...

• Hlavní zásady ovlivňující kvalitu komunikace

Empatické naslouchání

Odpovídající zpětná vazba, vedení dialogu

Vhodné vyjadřování názoru

• Interní komunikace

Nemluvíme pouze s klienty, ale také v týmu mezi sebou - i zde hraje roli empatie ...

• Obrana proti silové komunikaci

Empatie neznamená "nechat si všechno líbit" aneb jak reagovat na silový způsob jednání.

• Praktické aktivity

Součástí kurzu jsou i praktické aktivity, jejichž prostřednictvím se účastníci mohou dozvědět něco o sobě i druhých a vylepšit své způsoby komunikace.
EMPATICKÁ KOMUNIKACE
18.12.2025
Prezenční
Cena
2 400 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Management a vedení lidí

Účinné taktiky ve vyjednávání
Vyjednávání ovlivňuje všechny aspekty našich životů. Vyjednáváme v obchodě, v práci, se svými přáteli, rodinnými příslušníky, sousedy. Přesto většina z nás dělá všechno proto, aby se vyhnula vyjednávání, protože se při něm necítí dobře. Díky…
4.11.2025
Nasťa MIKLOVÁ
Home office efektivně a s nadhledem
On-line / prezenční trénink pro teamleadery a střední management, jak využít poznatků moderního řízení lidí v on-line světě. Trénink můžeme vytvořit i na míru pro tým vašich zaměstnanců.
Na dotaz
Santia, spol. s r.o.
Když čas není nepřítel – zvládejte pracovní výzvy bez stresu
„Nemám čas!“ „Nestíhám!“ „Kéž by měl den více hodin!“ Také máte pocit, že je čas spíše vaším nepřítelem než spojencem? Tento jednodenní seminář vás provede klíčovými principy efektivního time managementu a naučí vás, jak proměnit pracovní stres v…
8.10.2025
Aleš JIRÁSEK

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Personalista

HR NA LODI® SETKÁNÍ PERSONALISTŮ A ZAMĚSTNAVATELŮ NA BRNĚNSKÉ…
Akce je pořádána ve spolupráci vzdělávací agentury TSM, spol. s r.o. s více než 30letou tradicí a advokátní kanceláře Valíček & Valíčková jako specialistů na pracovní právo. Rozhodli jsme se, že vyzkoušíme zcela nový projekt setkání personalistů,…
28.5.2026
JUDr. Irena VALÍČKOVÁ, MBA a JUDr. Adam…
Seminář pro asistentky a sekretářky - zlepšení komunikačních…
Seminář je určen pro asistentky a sekretářky, které chtějí zlepšit své dovednosti v oblasti komunikace, etikety a profesionálního servisu. Pod vedením odborníka na psychologii, komunikaci a gastronomii se účastníci naučí: Základy efektivní…
12.11.2025
PhDr. Antonín BRYKS
ZÁKONÍK PRÁCE – PRACOVNÍ DOBA – její rozvržení Z POHLEDU PRAXE…
Na semináři si osvojíte postupy při rozvrhování pracovní doby. Podrobně bude rozebrána problematika nerovnoměrného rozvržení pracovní doby a dalších forem (vícesměnné provozy, pružná pracovní doba, případně i konto pracovní doby) z pohledu zákoníku…
21.11.2025
Mgr. Vladimír ČERNÝ

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Osobní rozvoj a zájmové kurzy » Komunikace

Vedení, komunikace a motivace lidí - pro mistry
Mistr je klíčovým článkem mezi vedením společnosti a zaměstnanci. Jeho schopnost efektivně komunikovat, vést a motivovat tým přímo ovlivňuje pracovní výkon, atmosféru na pracovišti i výsledky firmy. Toto školení poskytne mistrům praktické…
21.11.2025
Mgr. Klára KADÉTOVÁ Ph.D.
Psychohygiena jako prevence syndromu vyhoření - online kurz
Obsah vzdělávacího programu: Obecně k syndromu vyhoření, příznaky, specifika  1) potřeby jednotlivce versus potřeby kolektivu 2) hodnoty a motivace jako ukazatel kvality profesního života 3) vyhoření jako důsledek nerovnováhy mezi…
19.11.2025
Mgr. Marie VINKLEROVÁ DiS.
Rozvoj, motivace a inspirace zaměstnanců
Existují dva způsoby, jak můžete ovlivnit lidské chování. Člověka můžete přinutit, aby udělal to co chcete nebo ho můžete inspirovat. Ti, kteří dokážou inspirovat, dávají lidem důvěru, pocit smyslu a sounáležitosti, pomáhají lidem růst a dosáhnout…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.