EMPATICKÁ KOMUNIKACE

Pořadatel kurzu:
PhDr. Jitka CRHOVÁ

Popis kurzu:
„Řeč je pramenem nedorozumění, správně vidíme jen srdcem...“

(Antoine de Saint Exupéry)



Komu je kurz určen:

Kurz je určen všem, kteří chtějí prohlubovat své dovednosti v oblasti empatické komunikace. Reflektuje skutečnost, že v profesní i osobní oblasti je velmi potřebné mít vysokou úroveň komunikačních dovedností a míru empatie, která umožňuje co nejlépe zvládat komunikaci s lidmi, vč. obtížných a náročných situací.



Přínos kurzu:

Kurz seznamuje se základními principy empatické komunikace, s možnými problémy v komunikaci a jejich řešením. Pomáhá osvojit si způsob komunikace založený na empatickém přístupu, který je užitečný v kontaktu s lidmi na pracovišti i v soukromí. Ukazuje cestu, jak komunikaci vést k oboustranné spokojenosti. Přináší inspiraci a motivaci pro zlepšení komunikace v profesním i osobním životě.

Osnova kurzu:

• Smysl komunikace

Pochopit, být pochopen, navázat vztah, vstoupit do vzájemného dialogu.

• Věcná a vztahová rovina komunikace

Rozlišení věcné a vztahové roviny komunikace ušetří v praxi mnoho zbytečných nepříjemností.

• Verbální komunikace

Platí přísloví „mluviti stříbro, mlčeti zlato“?

• Neverbální komunikace

Mimika, oční kontakt, gestikulace, doteky, pohyby, vzdálenost – interpersonální zóny, postoje. Jak a čím vším vlastně komunikujeme?

• Vokální komunikace

Tón hlasu, jeho intonace a síla tvoří významnou součást naší komunikace.

• Zásady ovlivňující kvalitu komunikace

Informace, otevřenost, intuice, aktivní naslouchání, kladení otázek.

• Komunikace "na dálku"

Jak působíme na lidi na "druhém konci drátu" - na telefonu, u počítače...

• Hlavní zásady ovlivňující kvalitu komunikace

Empatické naslouchání

Odpovídající zpětná vazba, vedení dialogu

Vhodné vyjadřování názoru

• Interní komunikace

Nemluvíme pouze s klienty, ale také v týmu mezi sebou - i zde hraje roli empatie ...

• Obrana proti silové komunikaci

Empatie neznamená "nechat si všechno líbit" aneb jak reagovat na silový způsob jednání.

• Praktické aktivity

Součástí kurzu jsou i praktické aktivity, jejichž prostřednictvím se účastníci mohou dozvědět něco o sobě i druhých a vylepšit své způsoby komunikace.
EMPATICKÁ KOMUNIKACE
18.12.2025
Prezenční
Cena
2 400 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Management a vedení lidí

Cesta osobního a profesního rozvoje
„Každý je génius. Ale pokud budete posuzovat rybu, podle její schopnosti vylézt na strom, bude celý svůj život žít s vědomím, že je neschopná“. (Albert Einstein)Kurz je určen všem, kteří se chtějí o sobě i druhých dozvědět více a naučit se, jak…
30.9.2025
PhDr. Jitka CRHOVÁ
Efektivní on-line porady a schůzky
Principy vzdálené spolupráce, rozptýlení obav Nástroje pro vedení on-line porad a individuálních schůzek Důležitá pravidla a role pro on-line porady Specifika on-line individuálních schůzek
Na dotaz
Santia, spol. s r.o.
Manažerské minimum
Program: • Úvod do managementu • Otázky řízení x vedení • Komunikace s různými typy lidí • Motivace x stimulace • Modul podle zadavatele nebo konkrétní skupiny (delegování, hodnocení, vedení porad, ...) • Cvičení pro praxi...
Na dotaz
Mgr. Soňa Nedomová

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Personalista

Odměňování zaměstnanců ve veřejných službách a správě s důrazem…
Seminář je určen: vedoucím zaměstnancům, oddělení PaM, personalistům, mzdovým účetním příspěvkových organizací, samosprávy a částečně i zaměstnanců státní správy.Obsah semináře:? Obecné principy odměňování zaměstnanců ve veřejných službách a…
17.12.2025
Ing. Lenka DUFKOVÁ
Kritika a zvládání konfliktů <br />Jak uspět v kritice a…
Jsme připraveni přijmout kritiku? Umíme věcně kritizovat? Uspějme v konfliktu. Účastníci kurzu se seznámí s pojetím konfliktu a jeho zvládáním jako formy krizové komunikační situace. Naučí se techniky zvládání konfliktních situací, udržení pozice.…
3.12.2025
PhDr. Miroslav KADLČÍK
Seminář pro asistentky a sekretářky - zlepšení komunikačních…
Seminář je určen pro asistentky a sekretářky, které chtějí zlepšit své dovednosti v oblasti komunikace, etikety a profesionálního servisu. Pod vedením odborníka na psychologii, komunikaci a gastronomii se účastníci naučí: Základy efektivní…
12.11.2025
PhDr. Antonín BRYKS

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Osobní rozvoj a zájmové kurzy » Komunikace

Psychohygiena jako prevence syndromu vyhoření - online kurz
Obsah vzdělávacího programu: Obecně k syndromu vyhoření, příznaky, specifika  1) potřeby jednotlivce versus potřeby kolektivu 2) hodnoty a motivace jako ukazatel kvality profesního života 3) vyhoření jako důsledek nerovnováhy mezi ideály a…
15.12.2025
Mgr. Marie VINKLEROVÁ DiS.
Koučovací přístup pro managery
Neuděláme z Vás kouče, ale ukážeme Vám možnosti, jak integrovat koučovací přístup do vlastního stylu vedení zaměstnanců. Koučovacím přístupem můžete zvýšit potenciál a výkon svého týmu. Kurz je vhodný pro managery, vedoucí pracovníky, koordinátory…
Na dotaz
JCMM, z. s. p. o.
Vedení, komunikace a motivace lidí - pro mistry
Mistr je klíčovým článkem mezi vedením společnosti a zaměstnanci. Jeho schopnost efektivně komunikovat, vést a motivovat tým přímo ovlivňuje pracovní výkon, atmosféru na pracovišti i výsledky firmy. Toto školení poskytne mistrům praktické…
21.11.2025
Mgr. Klára KADÉTOVÁ Ph.D.