Podpora přirozeného rozvoje řeči u dětí – primární logopedická prevence (kombinované)

Pořadatel kurzu:
Zřetel, s.r.o.

Popis kurzu:
Kurz pedagogickým pracovníkům zprostředkovává znalosti pro vykonávání činnosti a získání kvalifikace - logopedický asistent. 
Kurz vede účastníky k porozumění obsahu a pojetí primární logopedické prevence. Účastníci získají kompetence potřebné k podpoře přirozeného vývoje dětské řeči v rámci školních vzdělávacích programů.
V průběhu kurzu se seznámí s vývojem dětské řeči a s riziky, která se mohou v jejím vývoji objevit. Získají nejen teoretické znalosti, ale také praktické dovednosti v oblasti účinné a komplexní podpory rozvoje dětské řeči. Díky tomu budou připraveni podporovat rozvoj dětí s ohledem na budoucí osvojování dovedností čtení a psaní ve školním věku.
Účastníci dále získají způsobilost rozvíjet u dětí dovednosti potřebné pro správný vývoj artikulace a seznámí se s nejčastějšími odchylkami v jejím vývoji.
Absolvent kurzu se orientuje v základních kategoriích narušené komunikační schopnosti a je schopen využívat získané znalosti ke spolupráci se školskými poradenskými zařízeními. Zároveň je připraven poskytovat poradenské služby rodičům či zákonným zástupcům, zejména formou doporučení kvalifikované logopedické intervence v rezortu školství i zdravotnictví.
Účastník prostřednictvím kurzu získá kvalifikaci logopedického asistenta a bude připraven poskytovat podpůrnou edukační činnost v rámci rozvoje komunikačních schopností u dětí v předškolním věku nebo v přípravné třídě základní školy. 
Praxe:
Součástí kurzu je odborná praxe v celkovém rozsahu 20 vyučovacích hodin. Z toho 8 hodin probíhá formou náslechu u školního či klinického logopeda nebo logopedického asistenta a je zaměřeno na sledování práce odborníka, používaných metod a porovnání profesních kompetencí logopeda a logopedického asistenta. Zbývajících 12 hodin tvoří přímá pedagogická praxe, během níž účastník aktivně aplikuje poznatky získané v teoretické části kurzu při práci s dětmi.
Zakončení kurzu: 
Studium je ukončeno závěrečným pohovorem a rozborem kazuistiky, kterou absolvent zpracoval na základě pedagogické praxe zaměřené na provádění aktivit v oblasti logopedické prevence.
Úspěšným absolventům je vydáno osvědčení, které je opravňuje k výkonu činností logopedického asistenta podle čl. IV. písmeno c) Metodického doporučení č.j. 14712/2009-61 k zabezpečení logopedické péče ve školství, tj. k činnostem na podporu přirozeného rozvoje komunikačních schopností a dovedností dětí, na prevenci vzniku poruch řeči a čtenářských obtíží.
Organizace logopedické péče v současném školství a její význam
Úvod do ontogenetického vývoje řeči, roviny řeči, péče o řečový vývoj dítěte
Narušená komunikační schopnost – vhled do nejčastěji vyskytovaných logopedických diagnóz v předškolním věku
Metody podpory rozvoje řeči
Pedagogická praxe
Podpora přirozeného rozvoje řeči u dětí – primární logopedická prevence (kombinované)
13.4.2026 - 26.6.2026
ONLINE + Brno
Prezenční
informace Cena
8 500 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Vzdělávání » Další vzdělávání učitelů

Autogenní trénink: zvládání stresu a prevence vyhoření
Autogenní trénink je evropskou, tradiční tréninkovou metodou založenou na relaxaci. Stejně jako ostatní relaxační metody vychází z poznatků o vzájemné souvislosti mezi třemi faktory: psychickou tenzí, funkčním stavem vegetativní nervové soustavy a…
26.2.2026
CETERAS s.r.o.
Studium k výkonu specializované činnosti – prevence sociálně…
Vzdělávací program Studium k výkonu specializované činnosti – prevence sociálně patologických jevů, známý také pod názvem studium pro metodiky prevence, je akreditovaný v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb. Kurz je určen učitelům, kteří by chtěli…
21.2.2026 - 30.11.2027
Zřetel, s.r.o.
Studium k výkonu specializované činnosti – prevence sociálně…
Vzdělávací program Studium k výkonu specializované činnosti – prevence sociálně patologických jevů, známý také pod názvem studium pro metodiky prevence, je akreditovaný v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb. Kurz je určen učitelům, kteří by chtěli…
21.2.2026 - 30.11.2027
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Vzdělávání » Ostatní

Podpora přirozeného rozvoje řeči u dětí – primární logopedická…
Kurz pedagogickým pracovníkům zprostředkovává znalosti pro vykonávání činnosti a získání kvalifikace - logopedický asistent.  Kurz vede účastníky k porozumění obsahu a pojetí primární logopedické prevence. Účastníci získají kompetence potřebné k…
13.4.2026 - 26.6.2026
Zřetel, s.r.o.
Metoda Feuersteinova instrumentálního obohacování a její…
Metoda Feuersteinova instrumentálního obohacování (FIE) je inovativní přístup, který podporuje rozvoj kognitivních funkcí dětí i dospělých. Její autor, Reuven Feuerstein, vytvořil systém pracovních nástrojů, jejichž používání vyžaduje speciální…
17.1.2026
JABOK - Vyšší odborná škola sociálně…
Krizová intervence: Systemický přístup k práci s krizí
Krizová intervence jako dovednost i osobní růst. Osmnáctidenní výcvik v krizové intervenci vycházející ze systemického přístupu. Nabízí dostatek prostoru pro praktický trénink, reflexi, sdílení zkušeností a propojení s vlastní profesní praxí. Výcvik…
19.2.2026 - 11.12.2026
Gaudia Institut, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Vzdělávání » Speciální pedagogika

Úvod do práce s agresí, vztekem a naštvaností
V rámci kurzu se účastníci naučí základy práce s agresí, vztekem a naštvaností. Dokážou lépe zvládnout svoje agresivní chování, ať už v aktivní nebo pasivní formě. Získají více nástrojů, jak pracovat s naštvaným klientem a budou schopni lépe udržet…
9.2.2026
CETERAS s.r.o.
Metoda Feuersteinova instrumentálního obohacování a její…
Metoda Feuersteinova instrumentálního obohacování (FIE) je inovativní přístup, který podporuje rozvoj kognitivních funkcí dětí i dospělých. Její autor, Reuven Feuerstein, vytvořil systém pracovních nástrojů, jejichž používání vyžaduje speciální…
17.1.2026
JABOK - Vyšší odborná škola sociálně…
Základní relaxační techniky: zvládání stresu a prevence vyhoření
Relaxace znamená tělesné a psychické uvolnění. Prostřednictvím relaxačních technik uvolňujeme svalové napětí a současně dochází také k uvolnění psychického napětí. Oba typy napětí spolu úzce souvisí. Dovednost uvolnit se, relaxovat, je předpokladem…
5.2.2026
CETERAS s.r.o.