Zákon o obcích – VELKÁ NOVELA od 01.01.2024 a následující 3 chystané (01.01.2025, 01.07.2025 a 01.07.2026). Plánované změny se týkají společenství obcí, změn v souvislosti s novým zákonem o správě voleb

Anotace:
Cílem semináře je poskytnout komplexní pohled na obec. Zahrnuje nejen rovinu teoretickou z pohledu práva, ale i praktické návody a zkušenosti. Obsah semináře je obohacen související judikaturou českých soudů. Seminář zdůrazňuje zásadní novinky, které byly do obecního zřízení zakotveny velkou novelou zákonů o územních samosprávách, a to zákonem č. 418/2023 Sb. (svazky obcí, společenství obcí, změny v pravomocích, vyhotovení zápisu z jednání orgánů obce, distanční jednání orgánů obce, působnost v době mimořádných událostí, změny v odměňování členů zastupitelstva obce, změny v dozoru a kontrole).

Popis kurzu:
1 Kde se vzala veřejná správa?

1.1 Soukromá správa a veřejná správa (základní rozdíly a limity)

1.2 Zařazení územní samosprávy v systému veřejné správy (základní systematika veřejné správy, postavení územní samosprávy vůči ostatním vykonavatelům)

1.3 Ústavněprávní východiska územní samosprávy (územní samospráva v ústavním pořádku, zákonné zakotvení)

2 Postavení obce v systému veřejné správy

2.1 Smíšený model (srovnání s odděleným modelem, příklady, výhody a nevýhody)

2.2 Obec jako veřejnoprávní korporace (postavení obce mezi veřejnoprávními korporacemi, právní osobnost, orgány obce a potenciál nabývat práva a vykonávat povinnosti jménem obce)

2.3 Působnost obce (samostatná a přenesená – obecná specifikace, odlišující pravidla, příklady, dopady do praktického fungování obce, zejména pak do úpravy dokumentů)

3 Orgány obce

3.1. Zastupitelstvo – postavení, pravomoci

3.2. Rada – postavení, pravomoci

3.3. Starosta – postavení, pravomoci, působnost v době mimořádných událostí

3.4. Městský úřad – typy úřadů, složení úřadu, pravomoci

3.5. Zvláštní orgány obce – specifikace, příklady

4 Dozor a kontrola – odlišení, pravidla výkonu, příklady
Zákon o obcích – VELKÁ NOVELA od 01.01.2024 a následující 3 chystané (01.01.2025, 01.07.2025 a 01.07.2026). Plánované změny se týkají společenství obcí, změn v souvislosti s novým zákonem o správě voleb
29.5.2025
Brno
Prezenční
objednat Cena
2 290 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Administrativní pracovník/Asistentka

Archivnictví a spisová služba – hlavní změny podle novely zákona…
Cílové skupiny získají informace o nových právních předpisech v oblasti vedení spisové služby, tvorbě a obsahu spisových řádů a skartačních plánů, jakož si i prohloubí organizační a pracovní návyky související se správným administrativním chodem…
5.6.2025
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
Písemná komunikace pro e-shopy, zákaznický servis a reklamační…
Buďte profesionály a naučte se komunikovat s klienty v on-line světě tak, aby každé slovo bylo bumerangem, který Vám přinese více spokojených zákazníků. Co získáte? Stanete se profesionály a naučíte se písemně komunikovat s klienty nejen e-mailem,…
Na dotaz
Santia, spol. s r.o.
Styly vedení a spolupráce v týmu
Seznamte se s konceptem různých týmových rolí a z toho vyplývajících preferencí chování v rámci týmové dynamiky. Na pokračujícím kurzu pro vedoucí pracovníky si budete moci udělat Belbinův test týmových rolí a pochopíte, jaké z toho vyplývají různé…
19.6.2025
Diecézní charita Brno

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Legislativa a zákony

Jaké změny přináší Flexi novela zákoníku práce v roce 2025
Seznámíte s hlavními změnami, které novela zákoníku práce přináší, a naučíte se, jak je efektivně aplikovat v praxi. Tento webinář zahrnuje jak teoretický výklad, tak praktické situace a doporučení, aby účastníci pochopili, jak se na změny…
13.5.2025
Everesta, s.r.o.
Zákon o silničním provozu – řidičské oprávnění, řidičský průkaz …
Seminář je určen pro úředníky obecních úřadů obcí s rozšířenou působností z odborů dopravy, dopravně-správních, správních, kteří se zabývají vydáváním řidičských průkazů.
30.10.2025
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
Spisová a archivní služba - uchovávání a vyřazování dokumentů u…
Obsah semináře: ● Zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů ● Vyhláška č. 259/2012 Sb., o podrobnostech výkonu spisové služby, ve znění pozdějších předpisů ●…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Ostatní

Účetní a daňové doklady - máme naše účetní a daňové doklady v…
Seminář je určen pro všechny pracovníky, kteří pracují s vydanými i přijatými účetními a daňovými doklady a také pro ty, kteří zpracovávají kontrolní hlášení. náležitosti dokladů a objednávek dle občanského zákoníku náležitosti účetních dokladů…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Kontrola, terénní šetření a navazující správní řízení o ukládání…
1. Kontrola x terénní šetření, vztah k "navazujícím" správním řízením. Kontrola, (správní, státní) dozor, inspekce x místní (terénní) šetření (ohledání), monitorování, zjišťování stavu věci na místě; ujasnění pojmů a vhodnosti jednotlivých postupů v…
12.6.2025
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
Průvodce zákonem o DPH
Seminář je určen pro začínající v podnikatelské sféře, jakožto pro účetní, kteří se chtějí lépe orientovat v problematice DPH. V průběhu výkladu bude průběžně upozorňováno na možné chyby při aplikaci DPH v praxi, které v konečném důsledku mohou vést…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Personalista

Změny a problémy pracovního práva
Seminář bude zaměřen především na vysvětlení změn, které nastaly nebo v dohledné době nastanou v oblasti pracovního práva, především pak s ohledem na připravovanou novelu zákoníku práce s účinností od 1. 7. 2020 a od 1. 1. 2021. Vedle toho budou…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Pracovnělékařské služby a zdravotní péče o zaměstnance aktuálně
Pracovnělékařské služby a související právní předpisy • výklad základních ustanovení souvisejících s poskytováním a zajišťováním pracovnělékařských služeb • doporučené postupy v praxi Pracovnělékařské služby • účel, související práva a povinnosti •…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Nemocenské a důchodové pojištění aktuálně
Nemocenské pojištění 2020 Změny v poskytování náhrady mzdy a aktuální otázky nemocenského pojištění 1. Služby e-portálu ČSSZ pro zaměstnavatele. 2. Elektronická neschopenka (aktuální informace o připravovaném projektu). 3. Dlouhodobé ošetřovné …
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.