Archivnictví a spisová služba – hlavní změny podle novely zákona, vyhlášky a národního standardu – aktuální znění

Anotace:
Cílové skupiny získají informace o nových právních předpisech v oblasti vedení spisové služby, tvorbě a obsahu spisových řádů a skartačních plánů, jakož si i prohloubí organizační a pracovní návyky související se správným administrativním chodem organizace - tedy s přijímáním, evidencí, oběhem, vyřizováním, podepisováním, odesíláním, ukládáním a vyřazováním dokumentů podle příslušných zákonů, vyhlášek a metodických pokynů příslušných ministerstev.

Popis kurzu:
1. Základní charakteristika zákona č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších platných předpisů. Rozbor prováděcích vyhlášek č. 645/2004 Sb. a č. 259/2012 Sb., ve znění pozdějších změn ve vyhláškách č. 283/2014 Sb. a č. 111/2019 Sb.

2. Spisová služba, její smysl a poslání, předmět spisové služby;

3. Spisový řád jako vnitřní směrnice organizace, jeho tvorba a používání.

4. Organizace práce s dokumenty ve veřejné správě: příjem, třídění, označování a evidence dokumentů; oběh, vyřizování, podepisování a odesílání dokumentů; podací deník; elektronické systémy spisové služby; práce s elektronickými dokumenty, jejich evidence, vyřizování, uchovávání; jednoznačný identifikátor, metadata apod.

5. Ukládání a vyřazování dokumentů: Funkce, způsoby a organizace ukládání a vyřazování dokumentů ve veřejné správě jak listinných, tak i digitálních. Spisový a skartační plán, jeho tvorba a použití. Příruční registratura. Spisovna, kritéria pro vytvoření a provozování spisovny. Elektronická spisovna – součást systému ESSL. Archivní kniha. Vyřazování dokumentů – skartační řízení listinných dokumentů; – elektronická skartace.

6. Skartační řízení – skartační návrh, skartační seznamy; – skartační protokol, předávání dokumentů do archivů; - správná likvidace dokumentů typu „S“. Elektronická skartace – vytváření sip balíčků; – předávání dokumentů do Národního digitálního archivu.

7. Spisová rozluka.

8. Vedení spisové služby v mimořádných situacích.

Nabyté znalosti a dovednosti:
Cílem vzdělávacího programu je seznámit, jak správně vést archivnictví a spisovou službu v souladu s platným zákonem č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů a prováděcími vyhláškami.

Archivnictví a spisová služba – hlavní změny podle novely zákona, vyhlášky a národního standardu – aktuální znění
2.12.2025
Olomouc
Prezenční
objednat Cena
2 290 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Administrativní pracovník/Asistentka

Lovebrand díky sociálním sítím (komunikace na sociálních sítích…
Chcete být pro své klienty LOVEBRAND – značka, kterou milují, která pro ně bude TOP, na kterou si vždycky vzpomenou jako první? Chcete být na sociálních sítích in? Nechcete být jen jeden „bezejmenný“ podnik z dalších stovek, ale rádi byste měli se…
2.12.2025
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
Aplikace správního řádu v praxi správních orgánů – správní…
Správní řízení a rozhodnutí. Správní řízení formální a neformální. Účel správního řízení a jeho postup v základních etapách. Rozhodnutí jako výsledek správního řízení. Charakteristické znaky a vlastnosti správního rozhodnutí. Náležitosti…
23.10.2025
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
Zákon o silničním provozu – řidičské oprávnění, řidičský průkaz …
Seminář je určen pro úředníky obecních úřadů obcí s rozšířenou působností z odborů dopravy, dopravně-správních, správních, kteří se zabývají vydáváním řidičských průkazů. 
13.11.2025
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Kurzy účetnictví

Účetnictví a daňová evidence s využitím PC - rekvalifikační kurz…
Pro koho je kurz určen: Rekvalifikační kurz Účetnictví a daňová evidence je určen pro začátečníky, kteří nemají žádné dosavadní znalosti, tak i pro ty kteří si chtějí svoje znalosti osvěžit. V kurzu získáte celkový přehled o…
18.10.2025 - 27.12.2025
Orange Academy s.r.o.
Původ zboží a jeho význam v mezinárodním obchodě - online kurz
Seminář je určen celním deklarantům, dovozcům a vývozcům zboží, pracovníkům poradenských firem. Seminář je účelově zaměřen na problematiku prokazování a stanovování původu zboží. Lektor bude prezentovat základní pravidla preferenčního a…
12.11.2025
Marek REINOHA
DPH v roce 2026
V roce 2025 proběhla rozsáhlá novelizace zákona o DPH. Většina změn měla účinnost od ledna 2025. Část změn je pak účinná později (1.7.2025, 1.1.2026 a 1.1.2027). Na 1.7.2025 byla posunuta účinnost změn týkajících se stavebnictví a nemovitostí.…
4.12.2025
Ing. Ivana LANGEROVÁ

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Legislativa a zákony

Povinné osoby a jejich povinnosti spojené s bojem proti praní…
Co představuje praní špinavých peněz a příklady z praxe. Právní úprava v této oblasti a základní pojmy Činnost a role Finančního analytického úřadu Povinné osoby dle AML zákona a jejich hlavní povinnosti, zejména identifikace a…
5.11.2025
JUDr. Ing. Magdaléna PLEVOVÁ a Mgr. Viktor…
SPRÁVNÍ ŘÍZENÍ NA ÚSEKU STAVEBNÍHO ZÁKONA - územní řízení,…
Cílem semináře je seznámit jeho účastníky s vybranými otázkami jednotlivých druhů správních řízení na úseku stavebního práva. Primárním cílem je snaha objasnit a vysvětlit základní pojmy a instituty správního řízení, územního a stavebního řízení,…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Správní řád nejen pro začátečníky
Seminář je určen úředníkům územních samosprávných celků, kteří se připravují na zkoušku odborné způsobilosti a dalším začínajícím úředníkům působícím v různých oblastech státní a veřejné správy, jejichž agenda zahrnuje postupy podle správního řádu.…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Mzdové účetnictví

Mzdový účetní / mzdová účetní (s využitím výpočetní techniky) -…
Pro koho je kurz určen: Začátečníkům, kteří se chtějí uplatnit na trhu práce nebo získat dovednosti v oblasti mzdového účetnictví a základů personalistiky. Zájemcům, kteří si…
22.1.2026 - 5.3.2026
Orange Academy s.r.o.
Mzdový účetní / mzdová účetní (s využitím výpočetní techniky) -…
Pro koho je kurz určen: Začátečníkům, kteří se chtějí uplatnit na trhu práce nebo získat dovednosti v oblasti mzdového účetnictví a základů personalistiky. Zájemcům, kteří si…
18.10.2025 - 13.12.2025
Orange Academy s.r.o.
Mzdový účetní / mzdová účetní (s využitím výpočetní techniky) -…
Pro koho je kurz určen: Začátečníkům, kteří se chtějí uplatnit na trhu práce nebo získat dovednosti v oblasti mzdového účetnictví a základů personalistiky. Zájemcům, kteří si…
24.1.2026 - 28.3.2026
Orange Academy s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Ostatní

Právní vztahy k dřevinám rostoucím mimo les v praxi
1. Principy právní ochrany dřevin rostoucích mimo les v zákoně č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny Princip ochrany, princip péče, princip povolování kácení; Metodická instrukce MŽP k aplikaci § 8 a § 9 zákona, další metodické materiály MŽP…
16.12.2025
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
Zákon o obcích a zákon o úřednících v praxi každého úředníka
Cílem vzdělávacího programu je v uceleném pojetí představit zákon o obcích a zákon o úřednících ÚSC, a to s ohledem na každodenní praxi úředníků ÚSC. Cílem programu je prohloubení a upevnění znalostí úředníků v oblasti těchto pro ÚSC základních…
11.12.2025
Mgr. Jiří MOSKALA MPA
Učetní a daňové doklady aktuálně
Seminář je určen pro všechny pracovníky, kteří pracují s vydanými i přijatými účetními a daňovými doklady. Obsah semináře: Náležitosti externích dokladů. Náležitosti účetních dokladů dle zákona o účetnictví – vysvětlení pojmů. Náležitosti daňových…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Personalista

Asertivita a konfliktní situace - online kurz
Program semináře: Asertivita je klíčová dovednost, která umožňuje jasně a sebevědomě vyjadřovat své názory, potřeby a hranice, aniž by docházelo ke konfliktům nebo manipulaci. Toto školení pomůže účastníkům pochopit rozdíly mezi pasivním,…
2.12.2025
Mgr. Klára KADÉTOVÁ Ph.D.
Vedení, komunikace a motivace lidí - pro mistry - online kurz
Mistr je klíčovým článkem mezi vedením společnosti a zaměstnanci. Jeho schopnost efektivně komunikovat, vést a motivovat tým přímo ovlivňuje pracovní výkon, atmosféru na pracovišti i výsledky firmy. Toto školení poskytne mistrům praktické…
15.10.2025
Mgr. Klára KADÉTOVÁ Ph.D.
METODA 5S
Metoda 5S a její přínosy ve výrobě. Metoda 5S základ vizuálního řízení. Prvky a úrovně vizuálního řízení. Cíle a kroky metody 5S. Akční plány postupného zavádění 5S na úroveň pracovišť. Implementace jednotlivých kroků 5S. Separace - odstraň vše…
25.11.2025
Ing. Lenka MORIS CIRKLOVÁ

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Základy podnikání

Mistr vyjednávání
Veďte jednání a uzavírejte smysluplné obchody. Využijte neverbální komunikace a nalaďte se při obchodním jednání na stejnou vlnu.
Na dotaz
Sovia
Účetnictví (akreditováno MŠMT) - dopolední
Rekvalifikační kurz účetnictví je určen nejen začátečníkům, ale také mírně pokročilým studujícím. Studující budou seznámeni s postupem účtování v běžném roce a také s problematkou závěrkových a uzávěrkových prací. Studující obdrží kvalitní…
Na dotaz (+3 další)
ProFi Job Consulting, s.r.o.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ
Popis kurzu: Absolvent školení získá ucelený přehled znalostí potřebých pro začátek podnikání. Osnova kurzu: Marketing a prodej Právní formy podnikání Obchodní zákoník Zákoník práce Daňová problematika Účetnictví Personalistika Sociální a zdravotní…
Na dotaz
Ivo Vítkovič - Studio Nely