Archivnictví a spisová služba – hlavní změny podle novely zákona, vyhlášky a národního standardu – aktuální znění

Anotace:
Cílové skupiny získají informace o nových právních předpisech v oblasti vedení spisové služby, tvorbě a obsahu spisových řádů a skartačních plánů, jakož si i prohloubí organizační a pracovní návyky související se správným administrativním chodem organizace - tedy s přijímáním, evidencí, oběhem, vyřizováním, podepisováním, odesíláním, ukládáním a vyřazováním dokumentů podle příslušných zákonů, vyhlášek a metodických pokynů příslušných ministerstev.

Popis kurzu:
1. Základní charakteristika zákona č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších platných předpisů. Rozbor prováděcích vyhlášek č. 645/2004 Sb. a č. 259/2012 Sb., ve znění pozdějších změn ve vyhláškách č. 283/2014 Sb. a č. 111/2019 Sb.

2. Spisová služba, její smysl a poslání, předmět spisové služby;

3. Spisový řád jako vnitřní směrnice organizace, jeho tvorba a používání.

4. Organizace práce s dokumenty ve veřejné správě: příjem, třídění, označování a evidence dokumentů; oběh, vyřizování, podepisování a odesílání dokumentů; podací deník; elektronické systémy spisové služby; práce s elektronickými dokumenty, jejich evidence, vyřizování, uchovávání; jednoznačný identifikátor, metadata apod.

5. Ukládání a vyřazování dokumentů: Funkce, způsoby a organizace ukládání a vyřazování dokumentů ve veřejné správě jak listinných, tak i digitálních. Spisový a skartační plán, jeho tvorba a použití. Příruční registratura. Spisovna, kritéria pro vytvoření a provozování spisovny. Elektronická spisovna – součást systému ESSL. Archivní kniha. Vyřazování dokumentů – skartační řízení listinných dokumentů; – elektronická skartace.

6. Skartační řízení – skartační návrh, skartační seznamy; – skartační protokol, předávání dokumentů do archivů; - správná likvidace dokumentů typu „S“. Elektronická skartace – vytváření sip balíčků; – předávání dokumentů do Národního digitálního archivu.

7. Spisová rozluka.

8. Vedení spisové služby v mimořádných situacích.

Nabyté znalosti a dovednosti:
Cílem vzdělávacího programu je seznámit, jak správně vést archivnictví a spisovou službu v souladu s platným zákonem č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů a prováděcími vyhláškami.

Archivnictví a spisová služba – hlavní změny podle novely zákona, vyhlášky a národního standardu – aktuální znění
13.11.2025
Olomouc
Prezenční
objednat Cena
2 290 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Administrativní pracovník/Asistentka

Zákon o silničním provozu – řidičské oprávnění, řidičský průkaz …
Seminář je určen pro úředníky obecních úřadů obcí s rozšířenou působností z odborů dopravy, dopravně-správních, správních, kteří se zabývají vydáváním řidičských průkazů. 
13.11.2025
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
Time management – manažerem svého času
Cílové skupiny analyzují svoji situaci a pracovní postupy a hledají možnosti, jak mohou zefektivnit využívání času.
11.12.2025
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
Čeština není dřina – úřední písemnosti v praxi (nejen pro…
Seminář sestává ze dvou hlavních vzdělávacích předmětů. Součástí jednotlivých vzdělávacích předmětů je diskuse vyplývající z dané problematiky. 1. Pravopisné zásady češtiny včetně doporučení normy ČSN 01 6910: Úprava písemností zpracovaných…
23.10.2025
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Kurzy účetnictví

Daňové a účetní aktuality v roce 2025 (aktuálně k datu konání…
Cílem semináře je seznámit účastníky s aktuálním stavem daňových a účetních předpisů platných pro rok 2025. Program semináře: Daň z přidané hodnoty shrnutí změn účinných v roce 2025, s akcentem na tuzemská plnění aktuální změny v DPH pro rok…
3.11.2025
Ing. Jiří KLÍMA
Dotace (transfery) a nejen jejich účtování u ÚSC a příspěvkových…
Program semináře: Platná legislativa v r. 2025, postupný vývoj procesu promíjení odvodů za porušení rozpočtové kázně v průběhu r. 2024 v závislosti na datu vydání platebního výměru, nové pokyny GFŘ účinné v r. 2025. Rekapitulace četnosti…
25.9.2025
Ing. Hana JURÁŇOVÁ
Cestovní náhrady v roce 2025 - online kurz
Vhodné pro účetní, pokladní, vedoucí pracovníky (pro všechny typy organizací) Úvodem: Cestuje téměř každý. Ne každý, ale zná svoje práva a povinnosti v souvislosti s pracovními cestami. Vedoucí pracovníci si musí poradit s kontrolou…
15.12.2025
Květoslava NOVOTNÁ

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Legislativa a zákony

Nejčastější chyby při aplikaci správního řádu pohledem judikatury
Seminář se zaměřuje na nejčastější anebo nejproblematičtější chyby při aplikaci a výkladu správního řádu pohledem judikatury správních soudů. Postupně popisuje a analyzuje správní řízení od jeho zahájení až po vydání rozhodnutí, včetně fáze exekuční…
4.11.2025
Mgr. Bc. Petra JUŘÁTKOVÁ
Flexibilní novela zákoníku práce 2025 (omezený počet účastníků)
Zákoník práce prošel v posledních letech zásadními změnami, které mají přímý dopad na každodenní praxi personalistů. Po valorizační novele, účinné od srpna 2024, přichází další vlna úprav v podobě flexibilní novely, jejíž účinnost se očekává od…
11.7.2025
JUDr. Irena VALÍČKOVÁ, MBA a JUDr. Adam…
Dopravní přestupky pohledem judikatury správních soudů
Dopravní přestupky představují jedny z nejčastěji páchaných přestupků. Jsou rovněž vystaveny častým a četným šikanózním praktikám ze strany účastníků a jejich zmocněnců. Právě proto k dopravním přestupkům nalezneme nemalé množství soudní judikatury.…
16.12.2025
Mgr. Bc. Petra JUŘÁTKOVÁ

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Mzdové účetnictví

Mzdové účetnictví se základy personalistiky - rekvalifikační…
Pro koho je kurz určen: Pro začátečníky, kteří se chtějí uplatnit na trhu práce nebo získat dovednosti v oblasti mzdového účetnictví a základů personalistiky. Zájemcům, kteří si…
11.10.2025 - 29.11.2025
Orange Academy s.r.o.
Mzdové účetnictví se základy personalistiky - rekvalifikační…
Pro koho je kurz určen: Pro začátečníky, kteří se chtějí uplatnit na trhu práce nebo získat dovednosti v oblasti mzdového účetnictví a základů personalistiky. Zájemcům, kteří si…
27.9.2025 - 15.11.2025
Orange Academy s.r.o.
MZDOVÉ ÚČETNICTVÍ SE ZÁKLADY PERSONALISTIKY A VYUŽITÍM PC -…
Pro koho je kurz určen: Začátečníkům, kteří se chtějí uplatnit na trhu práce nebo získat dovednosti v oblasti mzdového účetnictví a základů personalistiky. Zájemcům, kteří si chtějí svoje znalosti oživit po dlouhé…
Na dotaz
Orange Academy s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Ostatní

Zákon o obcích a zákon o úřednících v praxi každého úředníka -…
Cílem vzdělávacího programu je v uceleném pojetí představit zákon o obcích a zákon o úřednících ÚSC, a to s ohledem na každodenní praxi úředníků ÚSC. Cílem programu je prohloubení a upevnění znalostí úředníků v oblasti těchto pro ÚSC základních…
16.9.2025
Mgr. Jiří MOSKALA MPA
MÍSTNÍ POPLATKY V PRAXI (podle nové právní úpravy zákona o…
• Aktuality • I. Postupy  správce poplatku při nově upraveném vyměřování, zejména pokud jde o - zjednodušené vyměření  tzv. předepsáním  do evidence  poplatků, - povinnost správce poplatku vyměřit rozhodnutím, tj. platebním výměrem (jedná se o…
25.11.2025
JUDr. Alena ŠNEBERKOVÁ
Dopravní přestupky pohledem judikatury správních soudů
Dopravní přestupky představují jedny z nejčastěji páchaných přestupků. Jsou rovněž vystaveny častým a četným šikanózním praktikám ze strany účastníků a jejich zmocněnců. Právě proto k dopravním přestupkům nalezneme nemalé množství soudní judikatury.…
21.10.2025
Mgr. Bc. Petra JUŘÁTKOVÁ

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Personalista

Odměňování zaměstnanců ve veřejných službách a správě s důrazem…
Seminář je určen: vedoucím zaměstnancům, oddělení PaM, personalistům, mzdovým účetním příspěvkových organizací, samosprávy a částečně i zaměstnanců státní správy.Obsah semináře:? Obecné principy odměňování zaměstnanců ve veřejných službách a…
17.12.2025
Ing. Lenka DUFKOVÁ
METODA 5S
Metoda 5S a její přínosy ve výrobě. Metoda 5S základ vizuálního řízení. Prvky a úrovně vizuálního řízení. Cíle a kroky metody 5S. Akční plány postupného zavádění 5S na úroveň pracovišť. Implementace jednotlivých kroků 5S. Separace - odstraň vše…
25.11.2025
Ing. Lenka MORIS CIRKLOVÁ
Vystupování zaměstnance při práci s klientem, zákazníkem,…
Významný prvek při práci s klientem, zákazníkem či občanem, a je jedno zda na úřadě nebo ve společnosti, je vystupování zaměstnance, úředníka. Forma jednání se zákazníkem (občanem v rámci úřadu) je často mnohem důležitější než vlastní obsah. V…
22.8.2025
Mgr. Dušan ZOUHAR

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Základy podnikání

Účetnictví (akreditováno MŠMT) - dopolední
Rekvalifikační kurz účetnictví je určen nejen začátečníkům, ale také mírně pokročilým studujícím. Studující budou seznámeni s postupem účtování v běžném roce a také s problematkou závěrkových a uzávěrkových prací. Studující obdrží kvalitní…
Na dotaz (+3 další)
ProFi Job Consulting, s.r.o.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ
Popis kurzu: Absolvent školení získá ucelený přehled znalostí potřebých pro začátek podnikání. Osnova kurzu: Marketing a prodej Právní formy podnikání Obchodní zákoník Zákoník práce Daňová problematika Účetnictví Personalistika Sociální a zdravotní…
Na dotaz
Ivo Vítkovič - Studio Nely
Archivnictví a spisová služba – hlavní změny podle novely zákona…
Cílové skupiny získají informace o nových právních předpisech v oblasti vedení spisové služby, tvorbě a obsahu spisových řádů a skartačních plánů, jakož si i prohloubí organizační a pracovní návyky související se správným administrativním chodem…
2.10.2025
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…