Archivnictví a spisová služba – hlavní změny podle novely zákona, vyhlášky a národního standardu – aktuální znění

Anotace:
Cílové skupiny získají informace o nových právních předpisech v oblasti vedení spisové služby, tvorbě a obsahu spisových řádů a skartačních plánů, jakož si i prohloubí organizační a pracovní návyky související se správným administrativním chodem organizace - tedy s přijímáním, evidencí, oběhem, vyřizováním, podepisováním, odesíláním, ukládáním a vyřazováním dokumentů podle příslušných zákonů, vyhlášek a metodických pokynů příslušných ministerstev.

Popis kurzu:
1. Základní charakteristika zákona č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších platných předpisů. Rozbor prováděcích vyhlášek č. 645/2004 Sb. a č. 259/2012 Sb., ve znění pozdějších změn ve vyhláškách č. 283/2014 Sb. a č. 111/2019 Sb.

2. Spisová služba, její smysl a poslání, předmět spisové služby;

3. Spisový řád jako vnitřní směrnice organizace, jeho tvorba a používání.

4. Organizace práce s dokumenty ve veřejné správě: příjem, třídění, označování a evidence dokumentů; oběh, vyřizování, podepisování a odesílání dokumentů; podací deník; elektronické systémy spisové služby; práce s elektronickými dokumenty, jejich evidence, vyřizování, uchovávání; jednoznačný identifikátor, metadata apod.

5. Ukládání a vyřazování dokumentů: Funkce, způsoby a organizace ukládání a vyřazování dokumentů ve veřejné správě jak listinných, tak i digitálních. Spisový a skartační plán, jeho tvorba a použití. Příruční registratura. Spisovna, kritéria pro vytvoření a provozování spisovny. Elektronická spisovna – součást systému ESSL. Archivní kniha. Vyřazování dokumentů – skartační řízení listinných dokumentů; – elektronická skartace.

6. Skartační řízení – skartační návrh, skartační seznamy; – skartační protokol, předávání dokumentů do archivů; - správná likvidace dokumentů typu „S“. Elektronická skartace – vytváření sip balíčků; – předávání dokumentů do Národního digitálního archivu.

7. Spisová rozluka.

8. Vedení spisové služby v mimořádných situacích.

Nabyté znalosti a dovednosti:
Cílem vzdělávacího programu je seznámit, jak správně vést archivnictví a spisovou službu v souladu s platným zákonem č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů a prováděcími vyhláškami.

Archivnictví a spisová služba – hlavní změny podle novely zákona, vyhlášky a národního standardu – aktuální znění
5.6.2025
Olomouc
Prezenční
objednat Cena
2 290 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Administrativní pracovník/Asistentka

Asistent/ka - rekvalifikační kurz akreditovaný MŠMT s profesní…
Kurz je určen pro ty: kteří si chtějí prohloubit znalosti v oblasti administrativy, komunikace, společenského chování a legislativy související s prací asistenta/asistentky, a kteří chtějí znát náplň…
17.5.2025 - 19.7.2025
Orange Academy s.r.o.
Proces kontroly ve veřejné správě a zpracování kontrolních…
Podmínky a formy kontroly – působnost zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád), ve znění pozdějších předpisů, subsidiární použití zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, kontrola v místech realizace, kontroly na…
18.3.2025
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
Písemná komunikace pro e-shopy, zákaznický servis a reklamační…
Buďte profesionály a naučte se komunikovat s klienty v on-line světě tak, aby každé slovo bylo bumerangem, který Vám přinese více spokojených zákazníků. Co získáte? Stanete se profesionály a naučíte se písemně komunikovat s klienty nejen e-mailem,…
Na dotaz
Santia, spol. s r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Kurzy účetnictví

Účetnictví (podvojné) - rekvalifikační kurz akreditovaný MŠMT ve…
Pro koho je kurz určen: Pro začátečníky, kteří se chtějí uplatnit na trhu práce nebo zvýšit svoji kvalifikaci. Zájemcům, kteří se chtějí zdokonalit nebo zopakovat účetnictví po…
13.4.2025 - 15.6.2025
Orange Academy s.r.o.
Účetnictví a daňová evidence s využitím PC - rekvalifikační kurz…
Pro koho je kurz určen: Rekvalifikační kurz Účetnictví a daňová evidence je určen pro začátečníky, kteří nemají žádné dosavadní znalosti, tak i pro ty kteří si chtějí svoje znalosti osvěžit. V kurzu získáte celkový přehled o…
4.5.2025 - 20.7.2025
Orange Academy s.r.o.
DPH u obcí, měst, statutárních měst, hl. města Prahy, krajů i…
1. Aktuální informace z oblasti DPH. 2. Nové metodické informace GFŘ, ostatní aktuální informace 2025. 3. Novela ZDPH 2025–2027: dotace jako součást úplaty za plnění, obrat a nová pravidla registrace plátce, skupinová registrace, nová pravidla u…
13.5.2025
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Legislativa a zákony

Aktuální stav školské legislativy
Seminář reaguje na základní změny školských právních předpisů přijatých do dne jeho konání. Účastníci dostanou základní informace týkající se nového způsobu financování regionálního školství a o změnách v oblasti společného vzdělávání.
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
REALITNÍ ZKOUŠKA PODLE ZÁKONA O REALITNÍM ZPROSTŘEDKOVÁNÍ
Proč je třeba mít realitní zkoušku? Zájemci o provozování realitního zprostředkování (ať již formou vlastní živnosti nebo v zaměstnaneckém či jiném spolupracujícím poměru pro jiného zprostředkovatele), kteří nově dle zákona o realitním…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Školení na rozpoznávání pravosti cenin a identifikaci padělků…
Typ E - doplňkový kurz pro směnárníky - cestovní šeky - délka trvání 3 vyučovací hodiny
Na dotaz
KARTO K spol. s r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Mzdové účetnictví

Mzdové účetnictví se základy personalistiky a využitím PC -…
Pro koho je kurz určen: Začátečníkům, kteří se chtějí uplatnit na trhu práce nebo získat dovednosti v oblasti mzdového účetnictví a základů personalistiky. Zájemcům, kteří si…
16.3.2025 - 11.5.2025
Orange Academy s.r.o.
Účetnictví (akreditováno MŠMT) - dopolední
Rekvalifikační kurz účetnictví je určen nejen začátečníkům, ale také mírně pokročilým studujícím. Studující budou seznámeni s postupem účtování v běžném roce a také s problematkou závěrkových a uzávěrkových prací. Studující obdrží kvalitní…
Na dotaz (+3 další)
ProFi Job Consulting, s.r.o.
Mzdové účetnictví se základy personalistiky - rekvalifikační…
Pro koho je kurz určen: Pro začátečníky, kteří se chtějí uplatnit na trhu práce nebo získat dovednosti v oblasti mzdového účetnictví a základů personalistiky. Zájemcům, kteří si…
4.5.2025 - 22.6.2025
Orange Academy s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Ostatní

Proces kontroly ve veřejné správě a zpracování kontrolních…
Podmínky a formy kontroly – působnost zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád), ve znění pozdějších předpisů, subsidiární použití zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, kontrola v místech realizace, kontroly na…
18.3.2025
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
Průvodce zákonem o DPH
Seminář je určen pro začínající v podnikatelské sféře, jakožto pro účetní, kteří se chtějí lépe orientovat v problematice DPH. V průběhu výkladu bude průběžně upozorňováno na možné chyby při aplikaci DPH v praxi, které v konečném důsledku mohou vést…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Jak na vedení porad a zadávání i delegování úkolů
Poznejte druhy porad dle jejich záměru a cíle. Pochopíte, pro který typ porady a cíle se hodí konkrétní struktura. Uvědomíte si, jaké jsou možné styly vedení porad nebo jak řešit náročné situace na poradách.
13.3.2025
Diecézní charita Brno

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Personalista

PERSONÁLNÍ AKADEMIE (pouze nástavbový modul - pro účastníky…
Pojďte s námi profesně růst a staňte se součástí našeho nového kurzu nazvaného Personální akademie, který umožňuje nejen získat mnoho nových poznatků z pracovněprávní a personální praxe, ale případným zájemcům umožňuje složit zkoušku pro profesní…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Personalistika - rekvalifikační kurz akreditovaný MŠMT s…
Pro koho je kurz určen: Kurz je určen pro všechny, kteří se chtějí naučit orientovat se v personální problematice. Pro ty, kteří hledají uplatnění v zajímavém a rychle se…
22.4.2025 - 29.5.2025
Orange Academy s.r.o.
Personalistika - rekvalifikační kurz akreditovaný MŠMT s…
Pro koho je kurz určen: Kurz je určen pro všechny, kteří se chtějí naučit orientovat se v personální problematice. Pro ty, kteří hledají uplatnění v zajímavém a rychle se…
4.5.2025 - 6.7.2025
Orange Academy s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Základy podnikání

ZÁKLADY PODNIKÁNÍ
Popis kurzu: Absolvent školení získá ucelený přehled znalostí potřebých pro začátek podnikání. Osnova kurzu: Marketing a prodej Právní formy podnikání Obchodní zákoník Zákoník práce Daňová problematika Účetnictví Personalistika Sociální a zdravotní…
Na dotaz
Ivo Vítkovič
Účetnictví (akreditováno MŠMT) - dopolední
Rekvalifikační kurz účetnictví je určen nejen začátečníkům, ale také mírně pokročilým studujícím. Studující budou seznámeni s postupem účtování v běžném roce a také s problematkou závěrkových a uzávěrkových prací. Studující obdrží kvalitní…
Na dotaz (+3 další)
ProFi Job Consulting, s.r.o.
Mistr vyjednávání
Veďte jednání a uzavírejte smysluplné obchody. Využijte neverbální komunikace a nalaďte se při obchodním jednání na stejnou vlnu.
Na dotaz
Sovia