Dávky pomoci v hmotné nouzi

Pořadatel kurzu:
Diecézní charita Brno

Anotace:
Kurz účastníky seznámí se systémem dávek hmotné nouze v ČR. Lektor objasní základní pojmy, seznámí se 3 typy dávek pomoci v hmotné nouzi - příspěvek na živobytí, doplatek na bydlení, mimořádná okamžitá pomoc. Účastníci se dozvědí, jaké přijmy lze započitat, jaký je princip výpočtu dávek pomoci v hmotné nouzi.

Popis kurzu:
Dozví se praktické rady jak klientovi pomoci ohledně vyplnění žádosti o dávku. V závěru kurzu budou účastnici s lektorem diskutovat kazuistiky z praxe.

Nabyté znalosti a dovednosti:
Jednotlivá témata: systém dávek, zákonná úprava - výklad, úskalí, komplikace, kdo rozhoduje 3 typy dávek pomoci v hmotné nouzi – příspěvek na živobytí, doplatek na bydlení, mimořádná okamžitá pomoc co je částka na živobytí, zvýšení částky živobytí, dietní stravování kdo má nárok na Pomoc v hmotné nouzi-osoba v hmotné nouzi, okruh společně posuzovaných osob výpočet dávky Pomoci v hmotné nouzi - důraz na započitatelné příjmy problematika trvalého pobytu praktické příklady. Lektor: Mgr. Kamil Litvik

Dávky pomoci v hmotné nouzi
9.10.2025
Brno
Prezenční
objednat Cena
2 400 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Ostatní

Gerontooblek v aktivizačních činnostech pro uživatele sociálních…
Smysluplné trávení volného času a v sociálních službách uživatelem akceptované aktivizační činnosti jsou v každodenním životě nenahraditelné. Proces stárnutí provází řada involučních změn organismu člověka -  z pohledu přípravy aktivizačního…
9.7.2025
Zřetel, s.r.o.
Zdravé hranice ve vztahu s klientem
Zajímá vás téma hranic při práci v pomáhajících profesích? Na kurzu pochopte, proč je dobré rozumět hranicím ve vztahu k sobě samému a ve vztazích k lidem okolo nás.
17.9.2025
Diecézní charita Brno
Psychohygiena jako prevence syndromu vyhoření - online kurz
Obsah vzdělávacího programu: Obecně k syndromu vyhoření, příznaky, specifika  1) potřeby jednotlivce versus potřeby kolektivu 2) hodnoty a motivace jako ukazatel kvality profesního života 3) vyhoření jako důsledek nerovnováhy mezi ideály a…
15.12.2025
Mgr. Marie VINKLEROVÁ DiS.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Práce s klientem

Jak zvládat náročné komunikační situace
Zlepšete svoji schopnost komunikace a zvládání náročných komunikačních situací s klienty i s kolegy. Zjistěte, jak se vyvarovat nedorozumění a jak řešit konflikty, které nejsou jednoduché a přinášejí negativní emoce. Součástí kurzu jsou praktické…
Na dotaz
Sovia
Úvod do telefonické krizové intervence
Každý z pracovníků v pomáhajících profesích se může ocitnout v situaci, kdy jej telefonicky kontaktuje rozrušený klient nebo klient v akutní krizi. Program se zaměřuje na pomoc, podporu a stabilizaci klienta v krizovém či jinak náročném stavu…
Na dotaz
Společnost Podané ruce o.p.s.
Spolupráce s rodinou klienta v dialogickém přístupu
Získejte efektivní nástroje, které vám pomohou zapojit rodiny uživatele do procesu poskytování sociální služby. Seznámíte se s rolí rodiny v životě člověka a formami spolupráce s rodinou uživatele sociální služby. Porozumíte přínosům i limitům,…
20.10.2025
Diecézní charita Brno

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Právo v sociálních službách

Jak vést dokumentaci v sociální službě
Získejte informace o tom, jak vést dokumentaci v sociální službě. Na kurzu se dozvíte, co uvádět a kam, komu můžeme dokumentaci ukazovat, které údaje můžeme sdělovat, jak údaje zaznamenávat, jak k nim přistupovat a jak je chránit před zneužitím.…
Na dotaz
Diecézní charita Brno
Sexuální násilí – základní rámec problematiky z pohledu…
Sexuální násilí je stále velice tabuizovaným tématem v naší společnosti, ačkoliv z posledních výzkumů vyplývá, že se s nežádoucími dotyky, objetím a polibky setkal každý 11. občan naší republiky. K účinnému řešení jeho důsledků, ale i prevenci…
Na dotaz
Persefona, z. s.
V pasti dluhů - jak pomoci klientovi v dluzích
Cílem kurzu je získání či navýšení finanční gramotnosti u pracovníků v pomáhajících profesích tak, aby byli schopni předcházet nevhodnému zadlužení i řešit předluženost u svých klientů. Absolventi kurzu získají přehled o finančních pojmech,…
Na dotaz (+1 další)
Společnost Podané ruce o.p.s.