Vězeňský systém a motivace nejen odsouzeného

Pořadatel kurzu:
Diecézní charita Brno

Anotace:
Kurz je určen pro pracovníky v přímé práci s klientem, který se může dostat (nebo se již dostal) do konfliktu se zákonem, tzn. pro sociální pracovníky postpeninteciarní péče, ale i SAS, občanských poraden, azylových domů, nocleháren, nízkoprahových zařízení, atd. Je rovněž přínosný pro sociální pracovníky na obcích, kteří se s touto cílovou skupinou, byť okrajově, setkávají.

Popis kurzu:
V první části kurzu se frekventanti dozvědí stručnou historii a vývoj trestu. Co klienta čeká „za mřížemi“, co si sebou může vzít a co mu bude vydáno po propuštění. Praktické rady a informace o udržení kontaktu s rodinou - telefonování, psaní dopisů, příjmu balíků a možnosti návštěv. Jak odsouzenému pomoct ve věznici, příprava na opuštění věznice a postpenitenciární péče.
Odpolední část kurzu se zaměřuje na rozdíly v přístupu k motivovanému a méně motivovanému klientovi, možnosti pozitivně a negativně ovlivnit motivaci a na strategie, jak jednat se zcela nespolupracujícím klientem. K pochopení nespolupracujících klientů je zapotřebí vnímat důvody a okolnosti odmítání spolupráce, stejně jako osobnost a aktuální životní situaci takového člověka. Účastník kurzu se dozví něco o rozdělení osobnostních struktur a jejich vliv na druh trestné činnosti.

Nabyté znalosti a dovednosti:
Jednotlivá témata: Stručná historie a vývoj vězeňství Co si má klient vzít s sebou? První dny ve vězení - telefonování, dopisy, balíky, návštěvy Přístup k motivovanému vs méně motivovanému klientovi. Když se motivace nedaří podle "našich" představ aneb jak si udržet tu vlastní. Osobnosti pachatelů a druhy trestné činnosti. Vliv osobnostní strukturypachatelů TČ na rozvoj motivace ke změně Diskuze, Lektor: Mgr. Kamil Litvik a Mgr. et Mgr. Petra Kubíčková

Vězeňský systém a motivace nejen odsouzeného
29.10.2025
Brno
Prezenční
objednat Cena
2 400 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Práce s klientem

Zvládání agrese – možnosti a limity práce s různými druhy agrese
Účastníci kurzu si osvojí základní dovednosti zvládání agrese u klienta pomocí teoretických znalostí, praktických technik a intervencí, posílí vlastní kompetence a získají důvěru ve vlastní možnosti při řešení konfliktních situací spojených s agresí…
Na dotaz
Společnost Podané ruce o.p.s.
Jak zvládat náročné komunikační situace
Zlepšete svoji schopnost komunikace a zvládání náročných komunikačních situací s klienty i s kolegy. Zjistěte, jak se vyvarovat nedorozumění a jak řešit konflikty, které nejsou jednoduché a přinášejí negativní emoce. Součástí kurzu jsou praktické…
Na dotaz
Sovia
Kompletní krizová intervence
Výcvik komplexní krizové intervence připravuje účastníka nejen v pomáhajících profesích na využití krizové intervence v situacích, kdy je jí třeba, a to, jak tváří v tvář, tak po telefonu. V rámci výcviku jsou účastníci připraveni na její užití v…
Na dotaz
IBSARO - Institut behaviorálních studií s.r…

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Právo v sociálních službách

Jak vést dokumentaci v sociální službě
Získejte informace o tom, jak vést dokumentaci v sociální službě. Na kurzu se dozvíte, co uvádět a kam, komu můžeme dokumentaci ukazovat, které údaje můžeme sdělovat, jak údaje zaznamenávat, jak k nim přistupovat a jak je chránit před zneužitím.…
Na dotaz
Diecézní charita Brno
V pasti dluhů - jak pomoci klientovi v dluzích
Cílem kurzu je získání či navýšení finanční gramotnosti u pracovníků v pomáhajících profesích tak, aby byli schopni předcházet nevhodnému zadlužení i řešit předluženost u svých klientů. Absolventi kurzu získají přehled o finančních pojmech,…
Na dotaz (+1 další)
Společnost Podané ruce o.p.s.
Oznamovací povinnost aneb povinnost vyplývající z trestního…
Vztahuje se na Vás oznamovací povinnost, nebo máte povinnost zachovávat mlčenlivost např. dle zákona o sociálních službách? Víte, v jakých případech máte kontaktovat například policii či orgány sociálně-právní ochrany dětí? Co vše je nutné o…
Na dotaz
Persefona, z. s.