Archivnictví a spisová služba – hlavní změny podle novely zákona, vyhlášky a národního standardu. AKTUÁLNÍ ZNĚNÍ OD 1. 7. 2023

Anotace:
Cílové skupiny získají informace o nových právních předpisech v oblasti vedení spisové služby, tvorbě a obsahu spisových řádů a skartačních plánů, jakož si i prohloubí organizační a pracovní návyky související se správným administrativním chodem organizace - tedy s přijímáním, evidencí, oběhem, vyřizováním, podepisováním, odesíláním, ukládáním a vyřazováním dokumentů podle příslušných zákonů, vyhlášek a metodických pokynů příslušných ministerstev.

Popis kurzu:
1. Základní charakteristika zákona č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších platných předpisů. Rozbor prováděcích vyhlášek č. 645/2004 Sb. a č. 259/2012 Sb., ve znění pozdějších změn ve vyhláškách č. 283/2014 Sb. a č. 111/2019 Sb. 2. Spisová služba, její smysl a poslání, předmět spisové služby; 3. Spisový řád jako vnitřní směrnice organizace, jeho tvorba a používání. 4. Organizace práce s dokumenty ve veřejné správě: příjem, třídění, označování a evidence dokumentů; oběh, vyřizování, podepisování a odesílání dokumentů; podací deník; elektronické systémy spisové služby; práce s elektronickými dokumenty, jejich evidence, vyřizování, uchovávání; jednoznačný identifikátor, metadata apod. 5. Ukládání a vyřazování dokumentů: Funkce, způsoby a organizace ukládání a vyřazování dokumentů ve veřejné správě jak listinných, tak i digitálních. Spisový a skartační plán, jeho tvorba a použití. Příruční registratura. Spisovna, kritéria pro vytvoření a provozování spisovny. Elektronická spisovna – součást systému ESSL. Archivní kniha. Vyřazování dokumentů – skartační řízení listinných dokumentů; – elektronická skartace. 6. Skartační řízení – skartační návrh, skartační seznamy; – skartační protokol, předávání dokumentů do archivů; - správná likvidace dokumentů typu „S“. Elektronická skartace – vytváření sip balíčků; – předávání dokumentů do Národního digitálního archivu. 7. Spisová rozluka. 8. Vedení spisové služby v mimořádných situacích.

Nabyté znalosti a dovednosti:
Cílem vzdělávacího programu je seznámit, jak správně vést archivnictví a spisovou službu v souladu s platným zákonem č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů a prováděcími vyhláškami.

Archivnictví a spisová služba – hlavní změny podle novely zákona, vyhlášky a národního standardu. AKTUÁLNÍ ZNĚNÍ OD 1. 7. 2023
23.5.2024
Olomouc
Prezenční
objednat Cena
Na dotaz

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Administrativní pracovník/Asistentka

Veřejné zakázky – podlimitní a nadlimitní režim – NOVELA ZÁKONA
Ve Sbírce zákonů byla zveřejněna novela zákona o zadávání veřejných zakázek (zákon č. 134/2016 Sb., dále jen „ZZVZ“). Účinnosti nabyla 16. července 2023. Jedná se v pořadí o již desátou změnu ZZVZ, poprvé se však jedná o novelizaci komplexní. …
19.11.2024
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
Aplikace správního řádu v praxi správních orgánů – správní…
Správní řízení a rozhodnutí. Správní řízení formální a neformální. Účel správního řízení a jeho postup v základních etapách. Rozhodnutí jako výsledek správního řízení. Charakteristické znaky a vlastnosti správního rozhodnutí. Náležitosti…
30.5.2024
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
Zákon o obcích – VELKÁ NOVELA 2024
Seminář zdůrazňuje zásadní novinky, které byly do obecního zřízení zakotveny velkou novelou zákonů o územních samosprávách, a to zákonem č. 418/2023 Sb. (svazky obcí, společenství obcí, změny v pravomocích, vyhotovení zápisu z jednání orgánů obce,…
23.5.2024
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Kurzy účetnictví

ÚČETNICTVÍ (PODVOJNÉ) - rekvalifikační kurz ve 27 městech po…
Pro koho je kurz určen: Pro začátečníky, kteří se chtějí uplatnit na trhu práce nebo zvýšit svoji kvalifikaci. Zájemcům, kteří se chtějí zdokonalit nebo zopakovat účetnictví po dlouhodobé přestávce. …
Na dotaz
Orange Academy s.r.o.
Fakturace v přeshraničním obchodu a službách (včetně účtování…
Cíl semináře: Seminář reaguje na potřebu ekonomických úseků (účtáren) nakládat s daňovými doklady od zahraničních partnerů a jejich řádnou evidenci pro daňové a účetní potřeby. Je adresován těm účtárnám, které vystavují a přijímají daňové doklady od…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
ÚČETNICTVÍ (PODVOJNÉ) - rekvalifikační kurz ve 29 městech po…
Pro koho je kurz určen: Pro začátečníky, kteří se chtějí uplatnit na trhu práce nebo zvýšit svoji kvalifikaci. Zájemcům, kteří se chtějí zdokonalit nebo zopakovat účetnictví po dlouhodobé přestávce. …
28.9.2024 - 30.11.2024
Orange Academy s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Legislativa a zákony

Příprava obecního zpravodaje
Očekávání účastníků, hlavní problémy účastníků s obecním zpravodajem v jejich obcích. Co je obecní zpravodaj: co je „periodikum samosprávného územního celku“, čím se obecní zpravodaj odlišuje od jiných médií. Zákony týkající se obecního zpravodaje…
21.5.2024
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
Katastr nemovitostí aktuálně včetně změn při poskytování údajů z…
Právní předpisy týkající se katastru nemovitostí; zákon č. 256/2013 Sb., o katastru nemovitostí (katastrální zákon), ve znění pozdějších předpisů, a jeho prováděcí vyhlášky v platném znění (vyhláška č. 357/2013 Sb., č. 358/2013 Sb. a č. 359/2013 Sb.…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Katastr nemovitostí - včetně aktuální legislativy
Úvod – právní úprava, nejdůležitější změny.
10.10.2024
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Mzdové účetnictví

MZDOVÉ ÚČETNICTVÍ SE ZÁKLADY PERSONALISTIKY A VYUŽITÍM PC -…
Pro koho je kurz určen: Začátečníkům, kteří se chtějí uplatnit na trhu práce nebo získat dovednosti v oblasti mzdového účetnictví a základů personalistiky. Zájemcům, kteří si chtějí svoje znalosti oživit po dlouhé…
Na dotaz
Orange Academy s.r.o.
MZDOVÉ ÚČETNICTVÍ SE ZÁKLADY PERSONALISTIKY A VYUŽITÍM PC -…
Pro koho je kurz určen: Začátečníkům, kteří se chtějí uplatnit na trhu práce nebo získat dovednosti v oblasti mzdového účetnictví a základů personalistiky. Zájemcům, kteří si chtějí svoje znalosti oživit po dlouhé…
Na dotaz
Orange Academy s.r.o.
MZDOVÉ ÚČETNICTVÍ SE ZÁKLADY PERSONALISTIKY - rekvalifikační…
Pro koho je kurz určen: Pro začátečníky, kteří se chtějí uplatnit na trhu práce nebo získat dovednosti v oblasti mzdového účetnictví a základů personalistiky. Zájemcům, kteří si chtějí svoje znalosti oživit po dlouhé…
8.9.2024 - 27.10.2024
Orange Academy s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Ostatní

Zákon o kontrole a zákon o finanční kontrole ve vzájemné vazbě
Program semináře: 1) Systém finanční kontroly 2) Vybraná ustanovení zákona o finanční kontrole 3) Procesní pravidla pro výkon veřejnosprávní kontroly dle zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád) 4) Výklad zásadních ustanovení zákona o…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Změna financování škol a školských zařízení a související…
Program semináře: PHmax pedagogických pracovníků a normativy na určení počtu provozních zaměstnanců škol. Asistent pedagoga a jeho PHmax ve školách a třídách zřízených podle § 16 odst. 9 školského zákona. Nařízení vlády č. 75/2005 Sb.,…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Účetní a daňové doklady - máme naše účetní a daňové doklady v…
Seminář je určen pro všechny pracovníky, kteří pracují s vydanými i přijatými účetními a daňovými doklady a také pro ty, kteří zpracovávají kontrolní hlášení. náležitosti dokladů a objednávek dle občanského zákoníku náležitosti účetních dokladů…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Personalista

Vnitřní předpisy zaměstnavatele (pracovní řád a vnitropodnikové…
Cílem semináře je seznámení zaměstnavatelů a personalistů s koncepcí vnitřních předpisů. Vše doplněno o praktické příklady a prostor pro praktické dotazy účastníků! Seminář je určen pro účastníky na pozici zaměstnance i zaměstnavatele, začátečníky i…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Zákoník práce - komplexní průvodce zákoníkem práce – celodenní…
Cílem semináře je seznámení účastníků se základními pracovněprávními instituty, se kterými se lze v praxi nejčastěji setkat. Po absolvování celodenního školení získá účastník znalosti související se vznikem, změnou i zánikem pracovního poměru,…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Přijímání nových pracovníků
Projděte a nastavte si proces přijímání pracovníků od náboru, přes stanovení kompetencí pracovních pozic až po zapracování.
Na dotaz
Sovia

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Základy podnikání

Účetnictví (akreditováno MŠMT) - odpolední
Rekvalifikační kurz účetnictví je určen nejen začátečníkům, ale také mírně pokročilým studujícím. Studující budou seznámeni s postupem účtování v běžném roce a také s problematkou závěrkových a uzávěrkových prací. Studující obdrží kvalitní…
Na dotaz (+1 další)
ProFi Job Consulting, s.r.o.
Mistr vyjednávání
Veďte jednání a uzavírejte smysluplné obchody. Využijte neverbální komunikace a nalaďte se při obchodním jednání na stejnou vlnu.
Na dotaz
Sovia
Archivnictví a spisová služba – hlavní změny podle novely zákona…
Cílové skupiny získají informace o nových právních předpisech v oblasti vedení spisové služby, tvorbě a obsahu spisových řádů a skartačních plánů, jakož si i prohloubí organizační a pracovní návyky související se správným administrativním chodem…
18.4.2024
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…