Archivnictví a spisová služba – hlavní změny podle novely zákona, vyhlášky a národního standardu – aktuální znění

Anotace:
Cílové skupiny získají informace o nových právních předpisech v oblasti vedení spisové služby, tvorbě a obsahu spisových řádů a skartačních plánů, jakož si i prohloubí organizační a pracovní návyky související se správným administrativním chodem organizace - tedy s přijímáním, evidencí, oběhem, vyřizováním, podepisováním, odesíláním, ukládáním a vyřazováním dokumentů podle příslušných zákonů, vyhlášek a metodických pokynů příslušných ministerstev.

Popis kurzu:
1. Základní charakteristika zákona č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších platných předpisů. Rozbor prováděcích vyhlášek č. 645/2004 Sb. a č. 259/2012 Sb., ve znění pozdějších změn ve vyhláškách č. 283/2014 Sb. a č. 111/2019 Sb.

2. Spisová služba, její smysl a poslání, předmět spisové služby;

3. Spisový řád jako vnitřní směrnice organizace, jeho tvorba a používání.

4. Organizace práce s dokumenty ve veřejné správě: příjem, třídění, označování a evidence dokumentů; oběh, vyřizování, podepisování a odesílání dokumentů; podací deník; elektronické systémy spisové služby; práce s elektronickými dokumenty, jejich evidence, vyřizování, uchovávání; jednoznačný identifikátor, metadata apod.

5. Ukládání a vyřazování dokumentů: Funkce, způsoby a organizace ukládání a vyřazování dokumentů ve veřejné správě jak listinných, tak i digitálních. Spisový a skartační plán, jeho tvorba a použití. Příruční registratura. Spisovna, kritéria pro vytvoření a provozování spisovny. Elektronická spisovna – součást systému ESSL. Archivní kniha. Vyřazování dokumentů – skartační řízení listinných dokumentů; – elektronická skartace.

6. Skartační řízení – skartační návrh, skartační seznamy; – skartační protokol, předávání dokumentů do archivů; - správná likvidace dokumentů typu „S“. Elektronická skartace – vytváření sip balíčků; – předávání dokumentů do Národního digitálního archivu.

7. Spisová rozluka.

8. Vedení spisové služby v mimořádných situacích.

Nabyté znalosti a dovednosti:
Cílem vzdělávacího programu je seznámit, jak správně vést archivnictví a spisovou službu v souladu s platným zákonem č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů a prováděcími vyhláškami.

Archivnictví a spisová služba – hlavní změny podle novely zákona, vyhlášky a národního standardu – aktuální znění
5.6.2025
Olomouc
Prezenční
objednat Cena
2 290 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Administrativní pracovník/Asistentka

Veřejné zakázky – podlimitní a nadlimitní režim
Vzdělávací program je zaměřen na seznámení se se zákonem o zadávání veřejných zakázek č. 134/2016 Sb., který je určen zadavatelům i dodavatelům veřejných zakázek a zaměřuje se rovněž na elektronizaci veřejných zakázek.
21.10.2025
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
Archivnictví a spisová služba – hlavní změny podle novely zákona…
Cílové skupiny získají informace o nových právních předpisech v oblasti vedení spisové služby, tvorbě a obsahu spisových řádů a skartačních plánů, jakož si i prohloubí organizační a pracovní návyky související se správným administrativním chodem…
15.5.2025
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
Podávání zpětné vazby
Zpětná vazba je v dnešní době velmi ožehavé téma. Nevhodně podaná zpětná vazba zbytečně zvyšuje emoce a může vést ke zhoršení vztahů a snížení pracovního výkonu. Někdy naopak se zpětnou vazbu podávat bojíme a tak se stává, že v naší komunikaci chybí…
3.6.2025
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Kurzy účetnictví

Účetnictví a daňová evidence s využitím PC - rekvalifikační kurz…
Pro koho je kurz určen: Rekvalifikační kurz Účetnictví a daňová evidence je určen pro začátečníky, kteří nemají žádné dosavadní znalosti, tak i pro ty kteří si chtějí svoje znalosti osvěžit. V kurzu získáte celkový přehled o…
11.10.2025 - 20.12.2025
Orange Academy s.r.o.
Účetnictví (podvojné) - rekvalifikační kurz akreditovaný MŠMT ve…
Pro koho je kurz určen: Pro začátečníky, kteří se chtějí uplatnit na trhu práce nebo zvýšit svoji kvalifikaci. Zájemcům, kteří se chtějí zdokonalit nebo zopakovat účetnictví po…
16.6.2025 - 4.8.2025
Orange Academy s.r.o.
Účetnictví a daňová evidence s využitím PC - rekvalifikační kurz…
Pro koho je kurz určen: Rekvalifikační kurz Účetnictví a daňová evidence je určen pro začátečníky, kteří nemají žádné dosavadní znalosti, tak i pro ty kteří si chtějí svoje znalosti osvěžit. V kurzu získáte celkový přehled o…
5.6.2025 - 4.8.2025
Orange Academy s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Legislativa a zákony

Uzavírání smluv - jak správně uzavírat smlouvy pro neprávníky …
Cílem semináře je poskytnout jeho účastníkům praktický návod, jak správně uzavírat smlouvy od nadpisu smlouvy až po její podpis. Seminář se bude zabývat otázkami, jakým chybám se vyvarovat při uzavírání smluv, jak odstranit nejistotu (minimalizovat…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Fotografie a právo
Co má společného fotografie s právem? V dnešním digitálním světě se fotografování stalo každodenní záležitostí našeho života. Právní stránka však bývá často opomíjená, přestože se týká fotografa, vyfotografovaného i samotných uživatelů. Tato oblast…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Kontrola příspěvkových organizací a příjemců dotací úředníky,…
Program semináře: 1) Právní rámec - zákon o obcích - zákon o finanční kontrole - zákon o kontrole - metodika ministerstva vnitra 2) Kontrola podle zákona o obcích 3) Účast členů výborů na veřejnosprávní kontrole - procesní pravidla - protokol -…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Mzdové účetnictví

Mzdové účetnictví se základy personalistiky - rekvalifikační…
Pro koho je kurz určen: Pro začátečníky, kteří se chtějí uplatnit na trhu práce nebo získat dovednosti v oblasti mzdového účetnictví a základů personalistiky. Zájemcům, kteří si…
11.5.2025 - 22.6.2025
Orange Academy s.r.o.
Mzdové účetnictví se základy personalistiky - rekvalifikační…
Pro koho je kurz určen: Pro začátečníky, kteří se chtějí uplatnit na trhu práce nebo získat dovednosti v oblasti mzdového účetnictví a základů personalistiky. Zájemcům, kteří si…
22.9.2025 - 23.10.2025
Orange Academy s.r.o.
Účetnictví (akreditováno MŠMT) - dopolední
Rekvalifikační kurz účetnictví je určen nejen začátečníkům, ale také mírně pokročilým studujícím. Studující budou seznámeni s postupem účtování v běžném roce a také s problematkou závěrkových a uzávěrkových prací. Studující obdrží kvalitní…
Na dotaz (+3 další)
ProFi Job Consulting, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Ostatní

Učetní a daňové doklady aktuálně
Seminář je určen pro všechny pracovníky, kteří pracují s vydanými i přijatými účetními a daňovými doklady. Obsah semináře: Náležitosti externích dokladů. Náležitosti účetních dokladů dle zákona o účetnictví – vysvětlení pojmů. Náležitosti daňových…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Pokladna - vedení pokladní hotovosti a cenin, EET
Cílem semináře je vykazovat hotovost a ceniny bez schodků a přebytků. Seminář je určen všem, kteří pracují s hotovostí a ceninami. Obsah semináře: Vybraná ustanovení vztahující se k vedení pokladní hotovosti a cenin. Sestavení vnitřní…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Obřady v působnosti měst a obcí
Seminář je určen starostům, tajemníkům, oddávajícím, matrikářům, pracovníkům působícím při občanských obřadech. Obřady zákonné. Sňatky v úředně stanovených prostorách. Sňatky na jiném vhodném místě. Sňatky na nematričních obecních úřadech. Sňatky v…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Personalista

Personalistika - rekvalifikační kurz akreditovaný MŠMT s…
Pro koho je kurz určen: Kurz je určen pro všechny, kteří se chtějí naučit orientovat se v personální problematice. Pro ty, kteří hledají uplatnění v zajímavém a rychle se…
11.5.2025 - 6.7.2025
Orange Academy s.r.o.
Personalistika - rekvalifikační kurz akreditovaný MŠMT s…
Pro koho je kurz určen: Kurz je určen pro všechny, kteří se chtějí naučit orientovat se v personální problematice. Pro ty, kteří hledají uplatnění v zajímavém a rychle se…
2.9.2025 - 9.10.2025
Orange Academy s.r.o.
Čeština není dřina – úřední písemnosti v praxi (nejen pro…
Seminář sestává ze dvou hlavních vzdělávacích předmětů. Součástí jednotlivých vzdělávacích předmětů je diskuse vyplývající z dané problematiky. 1. Pravopisné zásady češtiny včetně doporučení normy ČSN 01 6910: Úprava písemností zpracovaných…
20.5.2025
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Základy podnikání

Daňový specialista (akreditováno MŠMT)
Rekvalifikační kurz daňový specialista je určen nejen začátečníkům, ale také mírně pokročilým studujícím. Stručný obsah kurzu: - Úvod do oblastní daní - Obecná problematika daní - Daň z příjmu fyzických osob - Daň z příjmu právnických osob -…
Od 17.7.2025 (+3 další)
ProFi Job Consulting, s.r.o.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ
Popis kurzu: Absolvent školení získá ucelený přehled znalostí potřebých pro začátek podnikání. Osnova kurzu: Marketing a prodej Právní formy podnikání Obchodní zákoník Zákoník práce Daňová problematika Účetnictví Personalistika Sociální a zdravotní…
Na dotaz
Ivo Vítkovič - Studio Nely
Archivnictví a spisová služba – hlavní změny podle novely zákona…
Cílové skupiny získají informace o nových právních předpisech v oblasti vedení spisové služby, tvorbě a obsahu spisových řádů a skartačních plánů, jakož si i prohloubí organizační a pracovní návyky související se správným administrativním chodem…
15.5.2025
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…