Manipulace a jak se proti ní bránit v pomáhajících profesích

Popis kurzu:
Hlavními cíli kurzu jsou rozeznání manipulativních postupů protistrany a umění vhodné reakce na manipulaci jak ve vztahu s klienty sociálních služeb, tak v rámci pracovního týmu. Kurz popisuje partnerské jednání založené na rovnováze ve vzájemném vztahu, uvědomění si vlastní sebehodnoty a respekt vůči vlastnímu prostoru při jednání s druhými lidmi. Na tomto pozadí je v průběhu kurzu definováno manipulativní jednání jednotlivců i běžné iracionální mechanismy, které ovlivňují, zkreslují a manipulují lidské vnímání. Popsané typy manipulativních postupů slouží k jejich snadnější identifikaci. Možné reakce na manipulaci založené na asertivním přístupu jsou ve velké míře prakticky procvičovány.

Školení zahrnuje ve velké míře praktické příklady, ilustrace a cvičení.

Přidanou hodnotou kurzu je přesah diskutovaných témat a využití probíraných postupů rovněž do mimopracovního kontextu.
Manipulace a jak se proti ní bránit v pomáhajících profesích
Na dotaz
Brno
Prezenční
Cena
1 990 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Práce s klientem

Gerontooblek - simulace stáří
Zážitkový workshop GERONTOOBLEK – simulace stáří je určen všem, kteří pracují se seniory nebo s osobami se zdravotním postižením. V teoretické části přednášky se lektor zaměřuje především na psychosociální změny, které přicházejí ve stáří, nebo…
22.1.2026
Zřetel, s.r.o.
Základy emoční inteligence
Kurz zahrnuje základní pohled na teorii krize. Seznamuje s různými pohledy na krizi dle kontextu nazírání, dále se zaměřuje na různé příčiny krize a na možnosti poskytování odborné pomoci při krizi v životě člověka. Teoretické základy pak budou…
Na dotaz
Sovia
Vnitřní sabotéři a jejich vliv na vztahy, komunikaci a vyho
Seznamte se s mentálními brzdami, se kterými se potýká každý člověk. Tyto brzdy si všichni neseme hluboko v podvědomí a mají vliv na mezilidské vztahy a komunikaci. Ovlivňují také naši spokojenost, schopnost nastavit si zdravě hranice a pracovat tak…
Od 11.12.2025 (+1 další)
Diecézní charita Brno

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Pracovník v sociálních službách

Praktická psychohygiena pro sociální pracovníky
Psychohygiena je pojem, který jsme všichni už slyšeli. Ne všichni ji ale aktivně praktikujeme, i když jsou nástroje psychohygieny potřebné a prospěšné. Sociální pracovníci a jiné pomáhající profese jsou skupiny lidí obzvlášť ohrožené vyhořením a…
Na dotaz
Evangelická akademie, Vyšší odborná škola…
Hra jako koření práce s dětmi a dospívajícími
Kurz je zaměřen na rozvoj dovedností pracovníků v oblasti komunikace s klientem, zejména dětmi a dospívajícími, prostřednictvím využití herních a zážitkových prvků. Účastníci se seznámí s tím, jak vytvářet podpůrné a bezpečné prostředí pro rozhovor,…
15.4.2026
CETERAS s.r.o.
Nástroje pro rozhodování v práci s klientem sociální služby
Cílem kurzu je seznámit účastníky s vybranými technikami a nástroji, které je možné nabídnout klientům v situacích rozhodování, a pomoci jim ujasnit si a naplánovat jejich další postup, či cíle. Vybrané nástroje a techniky vychází z koučovacího…
19.3.2026
CETERAS s.r.o.