Manipulace a jak se proti ní bránit v pomáhajících profesích

Popis kurzu:
Hlavními cíli kurzu jsou rozeznání manipulativních postupů protistrany a umění vhodné reakce na manipulaci jak ve vztahu s klienty sociálních služeb, tak v rámci pracovního týmu. Kurz popisuje partnerské jednání založené na rovnováze ve vzájemném vztahu, uvědomění si vlastní sebehodnoty a respekt vůči vlastnímu prostoru při jednání s druhými lidmi. Na tomto pozadí je v průběhu kurzu definováno manipulativní jednání jednotlivců i běžné iracionální mechanismy, které ovlivňují, zkreslují a manipulují lidské vnímání. Popsané typy manipulativních postupů slouží k jejich snadnější identifikaci. Možné reakce na manipulaci založené na asertivním přístupu jsou ve velké míře prakticky procvičovány.

Školení zahrnuje ve velké míře praktické příklady, ilustrace a cvičení.

Přidanou hodnotou kurzu je přesah diskutovaných témat a využití probíraných postupů rovněž do mimopracovního kontextu.
Manipulace a jak se proti ní bránit v pomáhajících profesích
Na dotaz
Brno
Prezenční
Cena
1 990 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Práce s klientem

Základní principy kinestetické mobilizace v péči o klienta, Brno
Kurz Kinestetika v posilování aktivizace klienta seznámí s možnostmi zefektivnění manipulace s klientem s ohledem jak na klienta, tak na pečující osobu. Obsahem kurzu jsou prvky konceptu kinestetiky a jejich praktické užití, způsoby předcházení…
Na dotaz (+5 další)
Centrum sociálního a zdravotnického…
Jak zvládat náročné komunikační situace
Zlepšete svoji schopnost komunikace a zvládání náročných komunikačních situací s klienty i s kolegy. Zjistěte, jak se vyvarovat nedorozumění a jak řešit konflikty, které nejsou jednoduché a přinášejí negativní emoce. Součástí kurzu jsou praktické…
Na dotaz
Sovia
Gerontooblek - simulace stáří
Zážitkový workshop GERONTOOBLEK – simulace stáří je určen všem, kteří pracují se seniory nebo s osobami se zdravotním postižením. V teoretické části přednášky se lektor zaměřuje především na psychosociální změny, které přicházejí ve stáří, nebo…
22.1.2026
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Pracovník v sociálních službách

Sebeobrana pro pomáhající profese
Jak se bránit, aby obrana byla účinná? A co dělat po skončení incidentu? Jak mohu agresivní jednání klienta zvládnout pomocí komunikačních technik a předejít tak fyzickému napadení? Jak a kdy je potřeba z komunikačních technik přecházet do fyzické…
Na dotaz (+1 další)
CETERAS s.r.o.
Syndrom vyhoření a základy realaxace
Kurz pro sociální pracovníky a pracovníky v sociálních službách. Dozvíte se, jak předcházet syndromu vyhoření, jaké jsou možnosti prevence a relaxační techniky k jeho zvládnutí.
Na dotaz
Sovia
Jak vést dokumentaci v sociální službě
Získejte informace o tom, jak vést dokumentaci v sociální službě. Na kurzu se dozvíte, co uvádět a kam, komu můžeme dokumentaci ukazovat, které údaje můžeme sdělovat, jak údaje zaznamenávat, jak k nim přistupovat a jak je chránit před zneužitím.…
Na dotaz
Diecézní charita Brno