Základy práce s traumatizovaným klientem

Pořadatel kurzu:
CETERAS s.r.o.

Anotace:
Kurz je určen pro pracovníky pomáhajících profesí. Účastníci se seznámí se spouštěči a projevy traumatu, a to jak v jeho podobě akutní, tak v podobě posttraumatické stresové reakce. Kurz se zaměřuje na samotné rozeznání traumatizovaného klienta a základní techniky práce s traumatem – jaké techniky prospívají a kterým se naopak vyvarovat. Neoddělitelnou součástí kurzu jsou i techniky péče o sebe při práci s takto náročnou tématikou. Účastníci získají přehled následných služeb pro traumatizované klienty. Výcvik je veden interaktivní formou, kde teorii vhodně doplňují ukázky z hovorů, praktická cvičení a práce s kazuistikami.

Popis kurzu:
Obsah
1. den:
Úvod do teorie vzniku traumatu
Projevy akutního traumatu (akutní stresová reakce) v oblasti chování, myšlení a emocí klienta
Typické a netypické projevy akutní stresové reakce u klientů – práce s kazuistikami a příklady z praxe
Základní techniky práce s akutním traumatem – které techniky prospívají a kterým se naopak vyvarovat
Práce s tělem u akutní stresové reakce
Péče o sebe
2. den:
Úvod do teorie vzniku posttraumatické stresové poruchy
Projevy posttraumatické stresové poruchy v oblasti chování, myšlení a emocí klienta
Vývojové trauma a posttraumatická stresová porucha
Práce s kazuistikami a příklady z praxe
Základní techniky práce s klientem s posttraumatickou stresovou poruchou – které techniky prospívají a kterým se naopak vyvarovat
Využití prvků krizové intervence při práce s tělem u posttraumatické stresové poruchy (praktická cvičení)
Přehled následných služeb pro traumatizované klienty

Nabyté znalosti a dovednosti:
Cílem kurzu je naučit účastníky rozpoznat trauma, traumatizovaného klienta a klienta s posttraumatickou stresovou poruchou tak, aby mohli v kontaktu s ním vhodně zareagovat. Účastníci se seznámí se základními principy vzniku traumatu a posttraumatické stresové poruchy, dozví se, jak konktrétně mohou s těmito klienty pracovat a získají přehled o následných (psychoterapeutických) službách pro traumatizované klienty v ČR. Podpořeni budou také v péči o sobe při práci s takto náročnými klienty.

Základy práce s traumatizovaným klientem
18.5.2026 - 19.5.2026
Brno
Prezenční
informace Cena
4 400 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Práce s klientem

Krizová intervence a specifické situace -56 hodin
Výcvik prohlubuje znalosti krizové intervence (KI), a to formy face to face i telefonickou formu. Zaměřuje se hlavně na KI s různými typy klientů a upozorňuje na jejich specifika v rámci práce krizového interventa. Po absolvování výcviků Základy…
Na dotaz
TAKTEM z.ú.
Výcvik krizové intervence - 120 hodin
Výcvik absolventa vybaví kompetencemi pro pomoc tváří tvář i pro KI přes telefon. Výcvik je založen na poznání vlastních dovedností, ale i limitů či citlivých témat tak, aby po absolvování frekventant dokázal mít vlastní vědomé portfolio znalostí a…
Na dotaz
TAKTEM z.ú.
Jak využít techniky krizové intervence v pomáhajících profesích …
K čemu jsou tyto techniky dobré a jak je mohou pracovníci v pomáhajících profesí použít v emočně náročných situacích s klienty? Jak v takových situacích reagovat, neublížit a situaci zklidnit? V kurzu budeme pracovat s modelovými situacemi. Kurz je…
Na dotaz
TAKTEM z.ú.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Pracovník v sociálních službách

Jak zvládat náročné komunikační situace
Zlepšete svoji schopnost komunikace a zvládání náročných komunikačních situací s klienty i s kolegy. Zjistěte, jak se vyvarovat nedorozumění a jak řešit konflikty, které nejsou jednoduché a přinášejí negativní emoce. Součástí kurzu jsou praktické…
Na dotaz
Sovia
Dluhové poradenství v sociálních službách
Setkání se zadluženým klientem s sebou nese zvýšenou potřebu znalostí z finanční oblasti. Kurz je prakticky zaměřený, poskytuje informace z běžné praxe a příklady prezentuje na kazuistikách klientů.
Na dotaz
Sovia
Úvod do dluhové problematiky v praxi sociálního pracovníka
Úvod do dluhové problematiky v praxi sociálního pracovníka“ je zacílen především na sociální pracovníky pracující nebo přicházející do kontaktu s předluženými klienty. V rámci kursu budou jeho účastníci seznámeni se základními pojmy z oblasti…
Na dotaz (+1 další)
JABOK - Vyšší odborná škola sociálně…

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Rozvoj kompetencí pečovatele

Case management v sociální práci
16 vyučovacích hodin Charakteristika kurzu Kurz je úvodem do case managementu jakožto způsobu koordinované podpory v sociální práci. Kurz poskytne základy případové práce s lidmi, kteří se ocitají na okraji společnosti a ve větší míře u nich…
Na dotaz
Společnost Podané ruce o.p.s.
Základní principy kinestetické mobilizace v péči o klienta, Brno
Kurz Kinestetika v posilování aktivizace klienta seznámí s možnostmi zefektivnění manipulace s klientem s ohledem jak na klienta, tak na pečující osobu. Obsahem kurzu jsou prvky konceptu kinestetiky a jejich praktické užití, způsoby předcházení…
Na dotaz (+5 další)
Centrum sociálního a zdravotnického…
Motorická gramotnost a inhibice primitivních reflexů v práci s…
Kurz se zabývá významem rozvoje motoriky dítěte a jeho vlivu na učební dovednosti. Zaměřuje se na primitivní reflexy, jejichž přetrvávání může způsobovat jak specifické poruchy učení (dyslexie, dysgrafie, dyspraxie, ADHD, ADD) tak jiné psychické…
9.1.2026
CETERAS s.r.o.