Efektivní komunikace I a II

Pořadatel kurzu:
Diecézní charita Brno

Anotace:
Kurz vychází z potřeb pracovníků působících v neziskovém sektoru resp. v sociálních službách. Účastníci se v úvodu seznámí se základními poznatky psychologie komunikace. Zabývat se budeme tématy: proces a schéma komunikace, obsah a pragmatika komunikace, funkce a nezbytnost zpětné vazby pro přesné dorozumění, rozlišování stylů komunikace a jejich užití, úrovně komunikace, symetrická a asymetrická komunikace. Prostor bude věnován i důležitým složkám neverbální a paraverbální komunikace, která hraje důležitou roli při utváření kontaktů a vztahů s klienty. Základní informace budou dále obohaceny o principy transakční analýzy a teorii rolí, což umožní účastníkům kompetentněji postupovat v situacích, kdy je třeba pracovat s celými skupinami klientů najednou. V této souvislosti dostanou frekventanti možnost nahlédnout i do tématu moci v sociálních službách, jejíž nositelem bývá často právě styl komunikace (partnerský versus paternalistický model péče). Součástí bude také porozumění principům a překážkám efektivní komunikace, ozřejmíme si pozitivní i negativní komunikační strategie (tzv. komunikační fauly), a provedeme praktický nácvik komunikačních dovedností ve dvojici i ve skupině (prezentace informací, argumentace a dosažení dohody).

Popis kurzu:
Osvojení základních poznatků z teorie komunikace

Rozšíření základních poznatků o principy transakční analýzy a teorii rolí v sociálních skupinách

Porozumění principům a překážkám efektivní komunikace, znalost pozitivních i negativních komunikačních strategií

Praktický nácvik komunikačních dovedností ve dvojici i ve skupině (sebeprezentace, vedení dialogu, argumentace, dosažení dohody)

Nácvik komunikačních dovedností navazující na základní dovednosti (poskytování zpětné vazby, zvládání konfliktních situací a agresivního jednání, osvojení principů asertivního jednání a komunikace)

Zvýšení kompetence při komunikaci s klienty sociálních služeb, nácvik metody aktivního naslouchání

Nabyté znalosti a dovednosti:
Jednotlivá témata: nácvik vedení interview s klientem , základní pravidla prezentace zjištěných informací a projevu na veřejnosti proces, schéma, funkce, úrovně a styly komunikace v sociální službě, symetrie v komunikaci, pravidla konverzace v sociální službě verbální, neverbální a paraverbální komunikace v sociální službě jak využít metody komunikace v sociální službách - principy transakční analýzy; stavy já komunikaci, komunikační strategie a komunikační hry komunikace ve skupině, sociální role; nácvik argumentace, schopnost dohodnout se a přistoupit na kompromis předpoklady a překážky efektivní komunikace v sociálních službách, pozitivní a negativní taktiky v komunikaci, „komunikační fauly“ zásady poskytování konstruktivní zpětné vazby, model „sendvič“ konflikty a jejich zvládání pozitivním způsobem, vyjednávání, princip zásady „výhra-výhra“, jednání s agresivním klientem principy asertivního jednání s klientem, asertivní práva a povinnosti, schopnost odmítat, přijetí pochvaly vedení rozhovoru s klientem v kontextu sociálních služeb, praktické tipy pro navázání kontaktu a udržení raportu, dovednost naslouchání metoda aktivního naslouchán

Efektivní komunikace I a II
Na dotaz
Brno
Prezenční
Cena
2 350 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Osobní rozvoj a zájmové kurzy » Osobní rozvoj a asertivita

JAK BÝT AUTORITOU - seminář z cyklu Školní konstelace
Cítíte se být přirozenou autoritou nebo je pro vás těžké získat si pozornost a musíte se žáky bojovat o moc? Tento seminář odhaluje hlavní vlivy a zákonitosti, které mají bezprostřední vliv na to, jak nás naše okolí vnímá a jak k nám přistupuje.…
Na dotaz (+1 další)
Tvořivá škola, z.s.
Individuální mandalový diagnostický test - ONLINE
Jako jediné centrum v naší republice nabízíme mandalový diagnostický test. Nově také on-line! Zjistěte, jestli už jste ten rozchod opravdu zpracovali, jestli máte dobrý přístup ke své životní energii nebo kde pořád děláte chybu. Proč se vám některé…
Na dotaz
Centrum Mandala z. s.
Techniky arteterapie a artefiletiky v individuální a skupinové…
Cílem kurzu je seznámit se prakticky a zážitkově s vybranými technikami arteterapie a artefiletiky a na základě vlastní zkušenosti získat základní dovednost tyto techniky používat v individuální, nebo skupinové práci s uživateli sociálních služeb.…
Na dotaz (+1 další)
Diecézní charita Brno