Jak napsat kvalitní smlouvu o poskytnutí sociální služby

Pořadatel kurzu:
Zřetel, s.r.o.

Popis kurzu:
Na základě §88 písmene i) zákona č.108/2006 Sb., o sociálních služžbách, vznikla všem poskytovatelům povinnost k uzavírání Smlouvy o poskytnutí soc. služby (SML). Zákon o soc. službách (ZSS) stanovil nejenom povinnost k uzavření SML, ale i proces uzavírání smluvního vztahu, podstatné náležitosti, včetně formy. SML (dohoda) mezi smluvními stranami upravuje vzájemná práva a povinnosti smluvních stran. Soc. služby zajišťují činnosti osobní a intimní povahy osobám závislých na pomoci a péči druhých, a proto je takový smluvní vztah specifický. SML zakládá smluvním stranám smluvní závazek s právními následky, proto je důležitá srozumitelnost textu smlouvy. Účastníkům semináře budou představeny zákonem vymezené základní náležitosti SML. K jednotlivých náležitostem budou uváděny příklady, s ohledem na účel a cílovou skupinu, jakožto jednu ze smluvních stran. ZSS neupravuje a neřeší řadu situací, které se objevují ve smluvních vztazích soc. služeb. Některá smluvní ujednání mají oporu v jiném, aktuálně účinném právním předpise. Účastníci semináře budou seznámeni s příklady smluvních ujednání, která mají oporu zejména v občanském zákoníku. Cílem semináře je dosažení pochopení obsahu SML. Na základě pochopení obsahu jednotlivých náležitostí uvedené SML lze pak tvořit reálné a funkční smlouvy pro potřeby konkrétní soc. služby a konkrétního klienta. Tento seminář není zaměřen na soc. služby pobytové formy. Výklad a uváděné praktické příklady, budou přínosem pro sociální služby terénní a ambulantní formy.

Nabyté znalosti a dovednosti:

Účastník bude vědět jaké jsou  povinnosti poskytovatele sociální služby k uzavření Smlouvy o poskytnutí sociální služby. 
Účastník semináře se seznámí s důležitými aspekty Smlouvy o poskytnutí sociální služby jako je srozumitelnost, individuálnost, dodržení formy smluvního vztahu.
Účastník semináře bude vědět, že smlouva o poskytnutí sociální služby, je vzájemnou a dobrovolnou dohodou mezi klientem a poskytovatelem sociální služby.
Účastník semináře bude vědět, kde najde základní a podstatné náležitosti Smlouvy o poskytnutí sociální služby.
Účastníkovi semináře budou ukázány vhodné a chybné příklady smluvních ujednání z existujících smluv sociálních služeb
Absolvent semináře bude vědět to, že co neřeší zákon o sociálních službách může být ujednáno dle občanského zákoníku.
Absolvent semináře si odnese osnovu pro vytvoření reálné a funkční smlouvy o poskytování sociální služby
Absolvent může využít získané vědomosti pro obsahové změny ve stávající smlouvě o poskytnutí sociální služby

Jak napsat kvalitní smlouvu o poskytnutí sociální služby
5.6.2025
ONLINE - webinář
Online
objednat Cena
1 690 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Ostatní

Adaptace seniora při nástupu do instituce
Seminář představí účastníků informace o procesu adaptace tak, aby po jeho absolvování znali nejen základní psychologické poznatky o lidské adaptabilitě, ale uměli také rozpoznat a adekvátně reagovat na potřeby klientů v průběhu adaptace v jejich…
2.6.2025
Zřetel, s.r.o.
Závadové chování dětí z pohledu kurátora pro děti a mládež
Kurz má za cíl seznámit pracovníky, kteří se při své práci v pomáhajících profesích setkávají s projevy závadového chování dětí a mladistvých s možnostmi těch, kdo vykonávají sociálně právní ochranu dětí. V průběhu kurzu budou frekventanti seznámeni…
16.6.2025
Zřetel, s.r.o.
Podpora změny a motivace u klientů
Seminář je určen pro pracovníky, kteří se potkávají při své práci s nemotivovanými klienty a s klienty, kteří odmítají změnu ve svém životě (klienti s tělesným a smyslovým postižením, lidé ohrožení sociálním vyloučením a v sociální krizi, klienti…
6.6.2025
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Práce s klientem

Podpora změny a motivace u klientů
Seminář je určen pro pracovníky, kteří se potkávají při své práci s nemotivovanými klienty a s klienty, kteří odmítají změnu ve svém životě (klienti s tělesným a smyslovým postižením, lidé ohrožení sociálním vyloučením a v sociální krizi, klienti…
4.4.2025
Zřetel, s.r.o.
Možnosti využití případových konferencí v práci s rodinou
Kurz seznámí účastníky s možnostmi využití případových konferencí v sociální práci s rodinou. Účastník získá teoretické znalosti o přípravě a realizaci případových konferencí. Prakticky si procvičí dílčí dovednosti nutné k vedení případových…
11.4.2025
JABOK - Vyšší odborná škola sociálně…
Jak rozpoznat výskyt násilí v sociální službě a jak na to…
Chcete získat přehled o tom, zda se ve vašem zařízení vyskytuje násilí? Na akreditovaném kurzu se dozvíte, jaké jednání je již z hlediska práva postižitelné – tedy trestné a jak zacházet s informacemi, které se pracovník v sociálních službách dozví.…
23.9.2025
Diecézní charita Brno

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Pracovník v sociálních službách

Základy práce s klientem s manipulativním chováním i agresí
Ve vzdělávacím programu Základy práce s klientem s manipulativním chováním i agresí bude popsána manipulace, její formy a příčiny. Budou rozebráni činitelé vyvolávající agresivní chování (např. nevhodné chování personálu jako spouštěč manipulace či…
5.5.2025
Zřetel, s.r.o.
Úvod do problematiky nevhodného zacházení a jednání se seniory a…
Nevhodné zacházení se seniory a jedinci s handicapem je velmi často skrytý problém, který je ovšem velmi závažného charakteru. Tímto programem chceme vzdělávat a zkvalitnit práci zaměstnanců v sociální oblasti. Naučit je vhodnému zacházení a jednání…
17.3.2025 - 18.3.2025
Zřetel, s.r.o.
Komunikace napříč organizací jako cesta k rozvoji - integrita,…
Kurz je zaměřen specificky na komunikaci v rámci organizace na úrovni horizontální i vertikální. Jedním z velmi častých důvodů pro nespokojenost v práci a následující vyhoření je nekvalitní týmová komunikace a frustrace z ní plynoucí. Kurz je…
21.3.2025
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Právo v sociálních službách

Úvod do problematiky nevhodného zacházení a jednání se seniory a…
Nevhodné zacházení se seniory a jedinci s handicapem je velmi často skrytý problém, který je ovšem velmi závažného charakteru. Tímto programem chceme vzdělávat a zkvalitnit práci zaměstnanců v sociální oblasti. Naučit je vhodnému zacházení a jednání…
19.5.2025 - 20.5.2025
Zřetel, s.r.o.
Závislosti na drogách a alkoholu pohledem pracovnice z praxe
Praktické ukotvení procesu závislosti a práce se závislým člověkem. Označení návykových látek a jejich funkce v životě závislého. Zdroje k účelné pomoci pracovníka ve vztahu ke klientovi. Téma počítá s informacemi, které jsou se závislostí úzce…
3.9.2025
Zřetel, s.r.o.
Praktická psychologie pro pracovníky v sociální oblasti
Kurz se zaměřuje na získání znalostí z psychologie uplatnitelných v praxi, které mohou pracovníci v sociální oblasti využít při práci s klienty (témata osobnosti klienta, vztahů, potřeb, emocí, motivací), souvislosti s chováním a jednáním klientů.…
19.6.2025
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Rozvoj kompetencí pečovatele

Sabotéři v naší hlavě. Čím nám kazí život a jak jim přestat…
Koncept sabotérů vychází z teorie o pozitivní inteligenci a takzvaném PQ mozku. Jedná se o velmi účinný koučovací a sebekoučovací koncept využitelný jak pro samotné pracovníky a jejich osobnostní růst, zralost a udržitelnost  v práci, tak i pro…
3.4.2025
Zřetel, s.r.o.
Příprava a realizace aktivit pro klienty v NZDM
Účastníci se naučí, jak klienty motivovat k různým aktivitám, jaké způsoby motivace máme a jak je prakticky využít. Budou informováni o rozdílech vnější a vnitřní motivace a tom, jak propojit potřeby klienta v této oblasti a možnosti nabídky…
27.5.2025
Zřetel, s.r.o.
Řízení kvality pobytových služeb pro seniory
Kurz je určen všem, kterým záleží na kvalitně poskytované péči v pobytových zařízeních. Co je kvalita v kontextu standardů kvality a co v kontextu jednotlivých obyvatel domovů pro seniory a domovů se zvláštním režimem? Kde se tato měřítka protínají…
3.6.2025
Zřetel, s.r.o.