Archivnictví a spisová služba – hlavní změny podle novely zákona, vyhlášky a národního standardu – aktuální znění

Anotace:
Cílové skupiny získají informace o nových právních předpisech v oblasti vedení spisové služby, tvorbě a obsahu spisových řádů a skartačních plánů, jakož si i prohloubí organizační a pracovní návyky související se správným administrativním chodem organizace - tedy s přijímáním, evidencí, oběhem, vyřizováním, podepisováním, odesíláním, ukládáním a vyřazováním dokumentů podle příslušných zákonů, vyhlášek a metodických pokynů příslušných ministerstev.

Popis kurzu:
1. Základní charakteristika zákona č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších platných předpisů. Rozbor prováděcích vyhlášek č. 645/2004 Sb. a č. 259/2012 Sb., ve znění pozdějších změn ve vyhláškách č. 283/2014 Sb. a č. 111/2019 Sb.

2. Spisová služba, její smysl a poslání, předmět spisové služby;

3. Spisový řád jako vnitřní směrnice organizace, jeho tvorba a používání.

4. Organizace práce s dokumenty ve veřejné správě: příjem, třídění, označování a evidence dokumentů; oběh, vyřizování, podepisování a odesílání dokumentů; podací deník; elektronické systémy spisové služby; práce s elektronickými dokumenty, jejich evidence, vyřizování, uchovávání; jednoznačný identifikátor, metadata apod.

5. Ukládání a vyřazování dokumentů: Funkce, způsoby a organizace ukládání a vyřazování dokumentů ve veřejné správě jak listinných, tak i digitálních. Spisový a skartační plán, jeho tvorba a použití. Příruční registratura. Spisovna, kritéria pro vytvoření a provozování spisovny. Elektronická spisovna – součást systému ESSL. Archivní kniha. Vyřazování dokumentů – skartační řízení listinných dokumentů; – elektronická skartace.

6. Skartační řízení – skartační návrh, skartační seznamy; – skartační protokol, předávání dokumentů do archivů; - správná likvidace dokumentů typu „S“. Elektronická skartace – vytváření sip balíčků; – předávání dokumentů do Národního digitálního archivu.

7. Spisová rozluka.

8. Vedení spisové služby v mimořádných situacích.

Nabyté znalosti a dovednosti:
Cílem vzdělávacího programu je seznámit, jak správně vést archivnictví a spisovou službu v souladu s platným zákonem č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů a prováděcími vyhláškami.

Archivnictví a spisová služba – hlavní změny podle novely zákona, vyhlášky a národního standardu – aktuální znění
2.10.2025
Brno
Prezenční
objednat Cena
2 290 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Administrativní pracovník/Asistentka

Proces kontroly ve veřejné správě a zpracování kontrolních…
Podmínky a formy kontroly – působnost zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád), ve znění pozdějších předpisů, subsidiární použití zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, kontrola v místech realizace, kontroly na…
27.11.2025
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
Zákon o obcích – VELKÁ NOVELA od 01.01.2024 a následující 3…
Cílem semináře je poskytnout komplexní pohled na obec. Zahrnuje nejen rovinu teoretickou z pohledu práva, ale i praktické návody a zkušenosti. Obsah semináře je obohacen související judikaturou českých soudů. Seminář zdůrazňuje zásadní novinky,…
9.10.2025
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
Asistent/ka - rekvalifikační kurz akreditovaný MŠMT s profesní…
Kurz je určen pro ty: kteří si chtějí prohloubit znalosti v oblasti administrativy, komunikace, společenského chování a legislativy související s prací asistenta/asistentky, a kteří chtějí znát náplň…
11.10.2025 - 13.12.2025
Orange Academy s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Kurzy účetnictví

Vedení pokladny, účetnictví, DPH, GDPR a další souvislosti ve…
Vhodné pro pokladní, pracovníky přijímající tržby v hotovosti, vedoucí pracovníky, účetní (pro všechny typy organizací, plátce DPH i neplátce a ostatní). 1. Směrnice pro činnost pokladny – podle typu organizace organizační struktura účetní…
22.9.2025
Květoslava NOVOTNÁ
Vedení pokladny, účetnictví, DPH, GDPR a další souvislosti ve…
Vhodné pro pokladní, pracovníky přijímající tržby v hotovosti, vedoucí pracovníky, účetní (pro všechny typy organizací, plátce DPH i neplátce a ostatní). 1. Směrnice pro činnost pokladny – podle typu organizace organizační struktura účetní…
22.9.2025
Květoslava NOVOTNÁ
Původ zboží a jeho význam v mezinárodním obchodě - online kurz
Seminář je určen celním deklarantům, dovozcům a vývozcům zboží, pracovníkům poradenských firem. Seminář je účelově zaměřen na problematiku prokazování a stanovování původu zboží. Lektor bude prezentovat základní pravidla preferenčního a…
12.11.2025
Marek REINOHA

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Legislativa a zákony

Správní řád prakticky (aktuální stav) - online kurz
Chcete si rozšířit, prohloubit a aktualizovat znalosti v oblasti správního řádu, zejména z praktického pohledu, seznámit se s judikaturou správních soudů, s poznatky z metodické komise Ministerstva vnitra a jejich aplikací v praxi?  Právě tento…
21.10.2025
Mgr. Kateřina KOLÁŘOVÁ JUSTOVÁ
Stavební zákon - změny v roce 2025 u povolování staveb
Seminář je určen pro úředníky stavebních úřadů všech stupňů, ale i stavebníky, odbornou veřejnost, stejně tak každého, kdo si potřebuje ujasnit nakolik se změnila situace při povolování staveb v roce 2025. Stavební zákon č. 283/2021Sb. má již 9…
30.9.2025
JUDr. Vladimíra SEDLÁČKOVÁ
Geoparticipace pro efektivní výkon správních činností úřady…
Cílem vzdělávacího programu Geoparticipace pro efektivní výkon správních činností úřady územních samosprávných celků je rozšíření znalostí a dovedností úředníků územních samosprávných celků v moderním komunikační prostředí pro posílení přímého…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Mzdové účetnictví

Mzdové účetnictví se základy personalistiky - rekvalifikační…
Pro koho je kurz určen: Pro začátečníky, kteří se chtějí uplatnit na trhu práce nebo získat dovednosti v oblasti mzdového účetnictví a základů personalistiky. Zájemcům, kteří si…
6.7.2025 - 24.8.2025
Orange Academy s.r.o.
Mzdové účetnictví se základy personalistiky a využitím PC -…
Pro koho je kurz určen: Začátečníkům, kteří se chtějí uplatnit na trhu práce nebo získat dovednosti v oblasti mzdového účetnictví a základů personalistiky. Zájemcům, kteří si…
18.11.2025 - 8.1.2026
Orange Academy s.r.o.
Odměňování zaměstnanců ve veřejných službách a správě se…
Seminář je zaměřen prakticky. Jaké jsou povinnosti zaměstnavatele na úseku odměňování, jak vypadá platový výměr, máte správně zpracován vnitřní platový předpis? Jak na osobní příplatky, jak na odměny. Na co si dát pozor při kontrolách ze strany…
11.12.2025
JUDr. Hana POLÁKOVÁ

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Ostatní

HACCP - snadno a rychle
Cílem kurzu je seznámit účastníky s problematikou systému HACCP v potravinářských provozech (stravování, výroba potravin), dále s principy systému HACCP a s postupy zavádění systému v praxi. Provedeme analýzu rizik a nebezpečí a naučíme se stanovit…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Ztráty a nálezy
Na školení získáte tu správnou kuráž při vedení agendy spojené s nálezy. Propojíme ji s archivační povinností, zpětnou prokazatelností a systematikou našeho postupu. Uvedeme si příklady výborně vedené agendy a směrnice (není nutná, jen další nástroj…
18.11.2025
Mgr. Blanka HANZELOVÁ
Spisová a archivní služba - online kurz
Spisová a archivní služba s přihlédnutím k eIDAS a GDPR – aktuálně. Seminář je určen veřejnoprávním a soukromoprávním původcům, kteří řeší otázku, jak prakticky zajistit nakládání s dokumenty v listinné i digitální podobě v souladu s archivní…
20.11.2025
Mgr. Hana BRZOBOHATÁ

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Personalista

Asertivita v praxi
Cílem semináře je objasnit podstatu asertivního jednání, zmapovat a zvládnout vlastní asertivní styl jednání, zdokonalit schopnost lépe hájit a prosazovat zájmy své, svého týmu, zlepšit své vztahy s druhými lidmi, naučit se lépe čelit…
27.11.2025
PhDr. Miroslav KADLČÍK
Vedení, komunikace a motivace lidí - pro mistry
Mistr je klíčovým článkem mezi vedením společnosti a zaměstnanci. Jeho schopnost efektivně komunikovat, vést a motivovat tým přímo ovlivňuje pracovní výkon, atmosféru na pracovišti i výsledky firmy. Toto školení poskytne mistrům praktické…
4.11.2025
Mgr. Klára KADÉTOVÁ Ph.D.
Asertivita v praxi
Cílem semináře je objasnit podstatu asertivního jednání, zmapovat a zvládnout vlastní asertivní styl jednání, zdokonalit schopnost lépe hájit a prosazovat zájmy své, svého týmu, zlepšit své vztahy s druhými lidmi, naučit se lépe čelit…
25.11.2025
PhDr. Miroslav KADLČÍK

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Základy podnikání

Daňový specialista (akreditováno MŠMT)
Rekvalifikační kurz daňový specialista je určen nejen začátečníkům, ale také mírně pokročilým studujícím. Stručný obsah kurzu: - Úvod do oblastní daní - Obecná problematika daní - Daň z příjmu fyzických osob - Daň z příjmu právnických osob -…
Od 17.7.2025 (+3 další)
ProFi Job Consulting, s.r.o.
Účetnictví (akreditováno MŠMT) - dopolední
Rekvalifikační kurz účetnictví je určen nejen začátečníkům, ale také mírně pokročilým studujícím. Studující budou seznámeni s postupem účtování v běžném roce a také s problematkou závěrkových a uzávěrkových prací. Studující obdrží kvalitní…
Na dotaz (+3 další)
ProFi Job Consulting, s.r.o.
Mistr vyjednávání
Veďte jednání a uzavírejte smysluplné obchody. Využijte neverbální komunikace a nalaďte se při obchodním jednání na stejnou vlnu.
Na dotaz
Sovia