Archivnictví a spisová služba – hlavní změny podle novely zákona, vyhlášky a národního standardu – aktuální znění

Anotace:
Cílové skupiny získají informace o nových právních předpisech v oblasti vedení spisové služby, tvorbě a obsahu spisových řádů a skartačních plánů, jakož si i prohloubí organizační a pracovní návyky související se správným administrativním chodem organizace - tedy s přijímáním, evidencí, oběhem, vyřizováním, podepisováním, odesíláním, ukládáním a vyřazováním dokumentů podle příslušných zákonů, vyhlášek a metodických pokynů příslušných ministerstev.

Popis kurzu:
1. Základní charakteristika zákona č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších platných předpisů. Rozbor prováděcích vyhlášek č. 645/2004 Sb. a č. 259/2012 Sb., ve znění pozdějších změn ve vyhláškách č. 283/2014 Sb. a č. 111/2019 Sb.

2. Spisová služba, její smysl a poslání, předmět spisové služby;

3. Spisový řád jako vnitřní směrnice organizace, jeho tvorba a používání.

4. Organizace práce s dokumenty ve veřejné správě: příjem, třídění, označování a evidence dokumentů; oběh, vyřizování, podepisování a odesílání dokumentů; podací deník; elektronické systémy spisové služby; práce s elektronickými dokumenty, jejich evidence, vyřizování, uchovávání; jednoznačný identifikátor, metadata apod.

5. Ukládání a vyřazování dokumentů: Funkce, způsoby a organizace ukládání a vyřazování dokumentů ve veřejné správě jak listinných, tak i digitálních. Spisový a skartační plán, jeho tvorba a použití. Příruční registratura. Spisovna, kritéria pro vytvoření a provozování spisovny. Elektronická spisovna – součást systému ESSL. Archivní kniha. Vyřazování dokumentů – skartační řízení listinných dokumentů; – elektronická skartace.

6. Skartační řízení – skartační návrh, skartační seznamy; – skartační protokol, předávání dokumentů do archivů; - správná likvidace dokumentů typu „S“. Elektronická skartace – vytváření sip balíčků; – předávání dokumentů do Národního digitálního archivu.

7. Spisová rozluka.

8. Vedení spisové služby v mimořádných situacích.

Nabyté znalosti a dovednosti:
Cílem vzdělávacího programu je seznámit, jak správně vést archivnictví a spisovou službu v souladu s platným zákonem č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů a prováděcími vyhláškami.

Archivnictví a spisová služba – hlavní změny podle novely zákona, vyhlášky a národního standardu – aktuální znění
2.10.2025
Brno
Prezenční
objednat Cena
2 290 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Administrativní pracovník/Asistentka

Řešení stížností - písemně i telefonicky, s nadhledem
Poskytujete skvělé služby, děláte pro klienty první poslední, ale vždy se najde někdo, kdo není spokojený? Jste to Vy, kdo je ve firmě hromosvodem, po kterém padají všechny negativní emoce nespokojených zákazníků, a je toho na Vás někdy moc? Kazí…
Na dotaz
Santia, spol. s r.o.
Mindset a práce se stresem
Nejistota, stres, změna – to vše může negativně ovlivnit naši obranyschopnost. Co získáte? Současná doba nás velmi přísně zkouší – je plná nejistoty, stresu, radikálních změn. To vše samozřejmě oslabuje zároveň naši imunitu. Je na nás, abychom tomu…
Na dotaz
Santia, spol. s r.o.
Kontrolní a dozorová činnost živnostenských úřadů. Procesní a…
Cílem vzdělávacího programu je seznámení účastníků kurzu o vybraných procesních postupech a hmotněprávních ustanoveních (předmětů kontroly) při kontrolní činnosti podle zákona o kontrole (kontrolního řádu) a zvláštních právních předpisů se zaměřením…
6.11.2025
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Kurzy účetnictví

Účetnictví (podvojné) - rekvalifikační kurz akreditovaný MŠMT ve…
Pro koho je kurz určen: Pro začátečníky, kteří se chtějí uplatnit na trhu práce nebo zvýšit svoji kvalifikaci. Zájemcům, kteří se chtějí zdokonalit nebo zopakovat účetnictví po…
28.11.2025 - 20.1.2026
Orange Academy s.r.o.
Účetní závěrka 2025 některých vybraných účetních jednotek v…
Seminář je určen ekonomickým, účetním, kontrolním, majetkovým pracovníkům a pracovníkům, kteří se podílejí na schvalování účetních závěrek vybraných účetních jednotek.   ustanovení zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví souvisejících s řádnou…
2.12.2025
Jaroslava SVOBODOVÁ
Kurz účetnictví
Kurz účetnictví je určen pro všechny, kteří si chtějí osvojit ucelené a prakticky využitelné základy účetnictví bez ohledu na předchozí zkušenosti. Účastníci získají přehled o vedení účetnictví podnikatelských subjektů, naučí se účtovat běžné účetní…
19.9.2025 - 22.12.2025
Střední odborná škola Mittani, z.ú.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Legislativa a zákony

Stavby na cizích pozemcích (a stavbách) - střet práva na ochranu…
Cílem semináře je seznámit cílovou skupinu (úředníky zařazené do obecních úřadů, městských úřadů, magistrátů, krajských úřadů vykonávajících jak správní činnost, tak i činnost spadající do samosprávy; starosty obcí; firmy realizující stavby a…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Ztráty a nálezy
Na školení získáte tu správnou kuráž při vedení agendy spojené s nálezy. Propojíme ji s archivační povinností, zpětnou prokazatelností a systematikou našeho postupu. Uvedeme si příklady výborně vedené agendy a směrnice (není nutná, jen další nástroj…
18.11.2025
Mgr. Blanka HANZELOVÁ
Nejcˇasteˇjší chyby prˇi aplikaci spra´vni´ho rˇa´du pohledem…
Seminář se zaměřuje na nejčastější anebo nejproblematičtější chyby při aplikaci a výkladu správního řádu pohledem judikatury správních soudů. Postupně popisuje a analyzuje správní řízení od jeho zahájení až po vydání rozhodnutí, včetně fáze exekuční…
4.11.2025
Mgr. Bc. Petra JUŘÁTKOVÁ

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Mzdové účetnictví

Mzdový účetní / mzdová účetní (s využitím výpočetní techniky) -…
Pro koho je kurz určen: Začátečníkům, kteří se chtějí uplatnit na trhu práce nebo získat dovednosti v oblasti mzdového účetnictví a základů personalistiky. Zájemcům, kteří si…
4.10.2025 - 6.12.2025
Orange Academy s.r.o.
Mzdové účetnictví se základy personalistiky - rekvalifikační…
Pro koho je kurz určen: Pro začátečníky, kteří se chtějí uplatnit na trhu práce nebo získat dovednosti v oblasti mzdového účetnictví a základů personalistiky. Zájemcům, kteří si…
18.11.2025 - 18.12.2025
Orange Academy s.r.o.
Mzdové účetnictví se základy personalistiky - rekvalifikační…
Pro koho je kurz určen: Pro začátečníky, kteří se chtějí uplatnit na trhu práce nebo získat dovednosti v oblasti mzdového účetnictví a základů personalistiky. Zájemcům, kteří si…
21.9.2025 - 2.11.2025
Orange Academy s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Ostatní

Dlouhodobý majetek v účetnictví ÚSC a příspěvkových organizací
Program semináře: Legislativa pro r. 2025 Výklad ostatních předpisů týkajících se dlouhodobého majetku pro r. 2025 u vybraných účetních jednotek. Zákon o daních z příjmů, zdaňování příjmů z majetku, dopady bezúplatného převzetí…
16.10.2025
Ing. Hana JURÁŇOVÁ
Správní řád nejen pro začátečníky - online kurz
Seminář je určen úředníkům územních samosprávných celků, kteří se připravují na zkoušku odborné způsobilosti a dalším začínajícím úředníkům působícím v různých oblastech státní a veřejné správy, jejichž agenda zahrnuje postupy podle správního řádu…
9.12.2025
Mgr. Kateřina KOLÁŘOVÁ JUSTOVÁ
Problémové oblasti v hospodaření příspěvkových organizací -…
Schvalování veřejných příjmů a veřejných výdajů•    hotovostní příjmy•    hotovostní výdaje•    problémy spojené s limitovanými přísliby (definování okruhu schvalovaných výdajů, sledování plnění limitů)•    chyby minulých let a použití účtu 408•   …
20.11.2025
Ing. Petr SIKORA

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Personalista

Odměňování zaměstnanců ve veřejných službách a správě s důrazem…
Seminář je určen: vedoucím zaměstnancům, oddělení PaM, personalistům, mzdovým účetním příspěvkových organizací, samosprávy a částečně i zaměstnanců státní správy.Obsah semináře:? Obecné principy odměňování zaměstnanců ve veřejných službách a…
17.12.2025
Ing. Lenka DUFKOVÁ
Spisová a archivní služba
Spisová a archivní služba s přihlédnutím k eIDAS a GDPR – aktuálně. Seminář je určen veřejnoprávním a soukromoprávním původcům, kteří řeší otázku, jak prakticky zajistit nakládání s dokumenty v listinné i digitální podobě v souladu s archivní…
20.11.2025
Mgr. Hana BRZOBOHATÁ
Pracovnělékařské služby aktuálně - online kurz
Obsah školení:     Přehled právních předpisů upravujících pracovnělékařské služby, aplikace v době krizových opatření.     Zajišťování, účel a obsah pracovnělékařských služeb a krizová opatření.     Pracovnělékařské prohlídky a…
22.10.2025
MUDr. Dana KUKLOVÁ CSc.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Základy podnikání

ZÁKLADY PODNIKÁNÍ
Popis kurzu: Absolvent školení získá ucelený přehled znalostí potřebých pro začátek podnikání. Osnova kurzu: Marketing a prodej Právní formy podnikání Obchodní zákoník Zákoník práce Daňová problematika Účetnictví Personalistika Sociální a zdravotní…
Na dotaz
Ivo Vítkovič - Studio Nely
Účetnictví (akreditováno MŠMT) - dopolední
Rekvalifikační kurz účetnictví je určen nejen začátečníkům, ale také mírně pokročilým studujícím. Studující budou seznámeni s postupem účtování v běžném roce a také s problematkou závěrkových a uzávěrkových prací. Studující obdrží kvalitní…
Na dotaz (+3 další)
ProFi Job Consulting, s.r.o.
Mistr vyjednávání
Veďte jednání a uzavírejte smysluplné obchody. Využijte neverbální komunikace a nalaďte se při obchodním jednání na stejnou vlnu.
Na dotaz
Sovia