Archivnictví a spisová služba – hlavní změny podle novely zákona, vyhlášky a národního standardu – aktuální znění

Anotace:
Cílové skupiny získají informace o nových právních předpisech v oblasti vedení spisové služby, tvorbě a obsahu spisových řádů a skartačních plánů, jakož si i prohloubí organizační a pracovní návyky související se správným administrativním chodem organizace - tedy s přijímáním, evidencí, oběhem, vyřizováním, podepisováním, odesíláním, ukládáním a vyřazováním dokumentů podle příslušných zákonů, vyhlášek a metodických pokynů příslušných ministerstev.

Popis kurzu:
1. Základní charakteristika zákona č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších platných předpisů. Rozbor prováděcích vyhlášek č. 645/2004 Sb. a č. 259/2012 Sb., ve znění pozdějších změn ve vyhláškách č. 283/2014 Sb. a č. 111/2019 Sb.

2. Spisová služba, její smysl a poslání, předmět spisové služby;

3. Spisový řád jako vnitřní směrnice organizace, jeho tvorba a používání.

4. Organizace práce s dokumenty ve veřejné správě: příjem, třídění, označování a evidence dokumentů; oběh, vyřizování, podepisování a odesílání dokumentů; podací deník; elektronické systémy spisové služby; práce s elektronickými dokumenty, jejich evidence, vyřizování, uchovávání; jednoznačný identifikátor, metadata apod.

5. Ukládání a vyřazování dokumentů: Funkce, způsoby a organizace ukládání a vyřazování dokumentů ve veřejné správě jak listinných, tak i digitálních. Spisový a skartační plán, jeho tvorba a použití. Příruční registratura. Spisovna, kritéria pro vytvoření a provozování spisovny. Elektronická spisovna – součást systému ESSL. Archivní kniha. Vyřazování dokumentů – skartační řízení listinných dokumentů; – elektronická skartace.

6. Skartační řízení – skartační návrh, skartační seznamy; – skartační protokol, předávání dokumentů do archivů; - správná likvidace dokumentů typu „S“. Elektronická skartace – vytváření sip balíčků; – předávání dokumentů do Národního digitálního archivu.

7. Spisová rozluka.

8. Vedení spisové služby v mimořádných situacích.

Nabyté znalosti a dovednosti:
Cílem vzdělávacího programu je seznámit, jak správně vést archivnictví a spisovou službu v souladu s platným zákonem č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů a prováděcími vyhláškami.

Archivnictví a spisová služba – hlavní změny podle novely zákona, vyhlášky a národního standardu – aktuální znění
2.10.2025
Brno
Prezenční
objednat Cena
2 290 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Administrativní pracovník/Asistentka

Aplikace správního řádu v praxi správních orgánů – správní…
Správní řízení a rozhodnutí. Správní řízení formální a neformální. Účel správního řízení a jeho postup v základních etapách. Rozhodnutí jako výsledek správního řízení. Charakteristické znaky a vlastnosti správního rozhodnutí. Náležitosti…
23.10.2025
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
Zákon o silničním provozu – řidičské oprávnění, řidičský průkaz …
Seminář je určen pro úředníky obecních úřadů obcí s rozšířenou působností z odborů dopravy, dopravně-správních, správních, kteří se zabývají vydáváním řidičských průkazů.
30.10.2025
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
Příprava obecního zpravodaje
Očekávání účastníků, hlavní problémy účastníků s obecním zpravodajem v jejich obcích. Co je obecní zpravodaj: co je „periodikum samosprávného územního celku“, čím se obecní zpravodaj odlišuje od jiných médií. Zákony týkající se obecního zpravodaje…
4.11.2025
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Kurzy účetnictví

DPH u dovozu a vývozu zboží aktuálně - online kurz
Pracovní seminář k problematice uplatňování DPH při dovozu a vývozu zboží ve vazbě na aplikaci celních předpisů aktuálně pro rok 2024. Určeno: Seminář je určen zejména pracovníků pověřeným uplatňováním DPH ve firmách realizujících dovozy a vývozy…
20.10.2025
Marek REINOHA a Bc.Anna ZAHRADNÍKOVÁ
Účetnictví (podvojné) - rekvalifikační kurz akreditovaný MŠMT ve…
Pro koho je kurz určen: Pro začátečníky, kteří se chtějí uplatnit na trhu práce nebo zvýšit svoji kvalifikaci. Zájemcům, kteří se chtějí zdokonalit nebo zopakovat účetnictví po…
26.9.2025 - 14.11.2025
Orange Academy s.r.o.
DPH v roce 2025 - praktické zkušenosti a výhled do roku 2026
V roce 2025 proběhla rozsáhlá novelizace zákona o DPH. Většina změn měla účinnost od ledna 2025. Část změn je pak účinná později (1.7.2025, 1.1.2026 a 1.1.2027). Od 1.1.2025 došlo např. ke zkrácení lhůty nároku na odpočet, změny jsou i u oprav…
2.10.2025
Ing. Ivana LANGEROVÁ

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Legislativa a zákony

Nejčastější chyby při aplikaci správního řádu pohledem judikatury
Seminář se zaměřuje na nejčastější anebo nejproblematičtější chyby při aplikaci a výkladu správního řádu pohledem judikatury správních soudů. Postupně popisuje a analyzuje správní řízení od jeho zahájení až po vydání rozhodnutí, včetně fáze exekuční…
9.9.2025
Mgr. Bc. Petra JUŘÁTKOVÁ
Zákon na ochranu zvířat proti týrání a jeho novelizace - online…
Zákon č. 246/1992 Sb., na ochranu zvířat proti týrání, ve znění pozdějších předpisů - se zaměřením na problematiku ochrany zvířat ve vztahu ke kompetencím obecních úřadů obcí s rozšířenou působností a obcí - a se zaměřením na rozsáhlou novelu,…
13.11.2025
JUDr. Jana TRAPLOVÁ
Uzavírání smluv - jak správně uzavírat smlouvy pro neprávníky …
Cílem semináře je poskytnout jeho účastníkům praktický návod, jak správně uzavírat smlouvy od nadpisu smlouvy až po její podpis. Seminář se bude zabývat otázkami, jakým chybám se vyvarovat při uzavírání smluv, jak odstranit nejistotu (minimalizovat…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Mzdové účetnictví

Mzdové účetnictví se základy personalistiky - rekvalifikační…
Pro koho je kurz určen: Pro začátečníky, kteří se chtějí uplatnit na trhu práce nebo získat dovednosti v oblasti mzdového účetnictví a základů personalistiky. Zájemcům, kteří si…
7.10.2025 - 23.12.2025
Orange Academy s.r.o.
Účetnictví (akreditováno MŠMT) - dopolední
Rekvalifikační kurz účetnictví je určen nejen začátečníkům, ale také mírně pokročilým studujícím. Studující budou seznámeni s postupem účtování v běžném roce a také s problematkou závěrkových a uzávěrkových prací. Studující obdrží kvalitní…
Na dotaz (+3 další)
ProFi Job Consulting, s.r.o.
Archivnictví a spisová služba – hlavní změny podle novely zákona…
Cílové skupiny získají informace o nových právních předpisech v oblasti vedení spisové služby, tvorbě a obsahu spisových řádů a skartačních plánů, jakož si i prohloubí organizační a pracovní návyky související se správným administrativním chodem…
13.11.2025
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Ostatní

Spisová a archivní služba
Spisová a archivní služba s přihlédnutím k eIDAS a GDPR – aktuálně. Seminář je určen veřejnoprávním a soukromoprávním původcům, kteří řeší otázku, jak prakticky zajistit nakládání s dokumenty v listinné i digitální podobě v souladu s archivní…
20.11.2025
Mgr. Hana BRZOBOHATÁ
Kontrola podle zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní…
1. Kontrola a postupy, které nejsou kontrolou podle kontrolního řádu Kontrola, dozor, dohled, inspekce, pojmové znaky kontroly x místní (terénní) šetření (ohledání), monitorování, zjišťování stavu věci na místě; ujasnění pojmů a vhodnosti…
16.9.2025
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
Právní úprava svobodného přístupu k informacím ve vztahuk…
Seminář se věnuje problematice práva na informace ve veřejné správě podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím. Na semináři je kladen důraz nejen na klasický výklad právní úpravy, ale i na příklady z praxe, nejčastější spory,…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Personalista

Personalistika - rekvalifikační kurz akreditovaný MŠMT s…
Pro koho je kurz určen: Kurz je určen pro všechny, kteří se chtějí naučit orientovat se v personální problematice. Pro ty, kteří hledají uplatnění v zajímavém a rychle se…
13.9.2025 - 15.11.2025
Orange Academy s.r.o.
ČSN 01 6910: Úprava dokumentů zpracovaných textovými procesory a…
Hlavním cílem vzdělávacího programu je seznámit cílovou skupinu s aktuálními trendy v oblasti úřední a obchodní korespondence a se změnami, které přinesla revidovaná norma ČSN 01 6910 Úprava dokumentů zpracovaných textovými procesory v roce 2014.…
4.11.2025
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
Vedení, komunikace a motivace lidí - pro manažery
Úspěšné vedení lidí neznamená jen rozdávat úkoly a kontrolovat jejich splnění. Skutečně efektivní manažer rozumí psychologii svých zaměstnanců, umí s nimi správně komunikovat a motivovat je k vyšším výkonům. Tento kurz vám ukáže, jak se vyhnout…
23.9.2025
Mgr. Klára KADÉTOVÁ Ph.D.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Základy podnikání

Mistr vyjednávání
Veďte jednání a uzavírejte smysluplné obchody. Využijte neverbální komunikace a nalaďte se při obchodním jednání na stejnou vlnu.
Na dotaz
Sovia
Archivnictví a spisová služba – hlavní změny podle novely zákona…
Cílové skupiny získají informace o nových právních předpisech v oblasti vedení spisové služby, tvorbě a obsahu spisových řádů a skartačních plánů, jakož si i prohloubí organizační a pracovní návyky související se správným administrativním chodem…
13.11.2025
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ
Popis kurzu: Absolvent školení získá ucelený přehled znalostí potřebých pro začátek podnikání. Osnova kurzu: Marketing a prodej Právní formy podnikání Obchodní zákoník Zákoník práce Daňová problematika Účetnictví Personalistika Sociální a zdravotní…
Na dotaz
Ivo Vítkovič - Studio Nely