Popis kurzu: Za pomoci pomůcek si ukážeme didaktické postupy vhodné pro v 1.trojročí. Nahlédneme do finanční gramotnosti. Ukážeme si , že v hodinách matematiky je dobré si hodně hrát a to za pomoci a deskových, logických a kombinatorické her. A řekneme si proč je dobré mít„ nápadník her a aktivit“.Teoretická část je vždy propojena s praktickou činností a zážitky účastníků – dramatizace, simulace, řešení úloh a úkolů.
Příklady aktivit pro rozvoj spolupráce, komunikace, paměti a postřehu, argumentaci a vzájemné pomoci.
Práce s chybou. Alternativní způsoby výuky – ukázky. Početní operace +, -, vztahy >,<, =
Práce s tabulkou. Hodnota x počet mincí – simulace, dramatizace, kombinatorika.
Nakupujeme výhodně – logické uvažování – aktivity. Početní operace ., : .
Gradované úlohy – individualizace výuky. Vlastní tvorba gradovaných úloh. Jak na slovní úlohy.
Venkovní učení v hodinách matematiky. Rozvoj prostorové představivosti.
Společná tvorba kartotéky matematických aktivit. Hodnocení a sebehodnocení.
Nabyté znalosti a dovednosti:
Rozvoj logického myšlení, číselné paměti, dovednosti řešit matematické problémy, rozvíjet prostorovou představivosti – vše propojené s reálným životem a radostí z matematiky.