Zvládání stresu a stresové zátěže v oblasti sociálních služeb

Pořadatel kurzu:
Zřetel, s.r.o.

Popis kurzu:
Seminář reaguje na potřebu pracovníků v sociálních službách a v dalších pomáhajících profesích vypořádávat se s každodenními stresovými situacemi. V rámci školení se účastníci dozvědí informace o vzniku a vlivu stresu na jednotlivce a dále postupy, jak stresu předcházet a jak již existující stresové situace efektivně řešit. Účastníci získají přehled o nástrojích zvyšujících odolnost vůči stresu a o prevenci vzniku stresu. Kurz se také zaměřuje na management stresu v zaměstnání a na předcházení syndromu vyhoření. Účastníci si pomocí individuálních a skupinových cvičení budou analyzovat potenciální osobní stresory, zejména v rámci zaměstnání v sociálních službách, a stanovovat osobní plán přístupu ke stresorům a řešení pravidelně se opakujících stresových situací. Na závěr bude účastníkům připomenuta důležitost vlastního pozitivního přístupu ke stresovým situacím, včetně práce s negativními emocemi.  

Nabyté znalosti a dovednosti:

Účastníci školení se zorientují v mechanismu vzniku stresové reakce a uvědomí si vliv negativního stresu na psychiku a zdraví. V rámci svého zaměstnání budou schopni rozpoznat příznaky pracovního přetížení a s ním související syndrom vyhoření. Účastníci se seznámí s protistresovými preventivními opatřeními, způsoby zvyšování odolnosti vůči stresu a důležitostí rovnováhy všech životních oblastí. Školení bude zaměřeno také na zvládání akutního stresu.  

Zvládání stresu a stresové zátěže v oblasti sociálních služeb
29.4.2025
ONLINE - webinář
Online
objednat Cena
1 690 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Ostatní

Komunikace s rodinou klienta - Předávání informací, vyjednávání…
Kurz se věnuje tématu komunikace, konkrétně je zaměřen na specifika komunikace mezi sociální službou a rodinami klientů v nepříjemných situacích. Zabývá se oblastmi střetů zájmů, oprávněných požadavků ze strany služby a sdělování nepříjemných zpráv.…
29.4.2025
Zřetel, s.r.o.
Jak porozumět uživateli s Alzheimerovou nemocí – úvod do…
Seminář je úvodem do problematiky práce s uživatelem s Alzheimerovou nemocí a osobami postiženými demencí. Účastníci se seznámí s teoretickým základem – co to je demence, jak se dělí, jaké jsou rizikové faktory vzniku, jaké jsou její fáze, jak se…
3.7.2025
Zřetel, s.r.o.
Efektivní komunikace
Pro člověka představuje schopnost komunikovat nástroj, kterým se vzájemně propojuje s dalšími lidmi, předává informace, postoje, emoce. V některých případech je ale komunikace vysilující, nepřináší požadovaný výsledek, místo propojování staví…
24.6.2025
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Práce s klientem

Jak být opravdový ve vztahu ke svému okolí aneb být autentický…
Dokážete sdělovat svoje autentické pocity v rozhovoru s druhými lidmi? Díky kurzu pochopíte, co se při interakci s druhými lidmi ve vás skutečně odehrává a jak o tom mluvit žádoucím způsobem.
20.6.2025
Diecézní charita Brno
Základy adiktologického poradenství
Seminář se zaměřuje na problematiku alkoholových i nealkoholových závislostí. V rámci bio-psycho-sociálně-spirituálního modelu představuje různé typy závislosti a jejich specifika s ohledem na typ užívané látky, fázi drogové kariéry a případné…
14.4.2025 - 15.4.2025
Zřetel, s.r.o.
Metody práce s lidmi s duševním onemocněním v sociálních službách
Kurz umožňuje účastníkům lépe porozumět potřebám lidí s duševním onemocněním a seznámit je s možnostmi práce s nimi v sociálních službách.
3.6.2025 - 4.6.2025
Diecézní charita Brno

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Pracovník v sociálních službách

Strategické plánování v organizaci
Kurz představuje proces strategického plánování včetně jeho úskalí. I sebelepší plán může ztroskotat na neochotě zaměstnanců měnit zažité stereotypy vlastní práce. Kdo je tedy nositelem myšlenky a realizátorem plánů? Kurz vám přiblíží jednotlivé…
20.5.2025
Zřetel, s.r.o.
Základy specifického přístupu k lidem s mentálním postižením v…
Účastníci semináře se seznámí se základními specifiky lidí s mentálním postižením, s jejich psychologickými zvláštnostmi a tím, jak tyto znalosti uplatnit v praxi. Účastníci posílí své odborné kompetence ve znalostech specifik bezprostředního, tedy…
16.6.2025
Zřetel, s.r.o.
Paliativní péče v sociálních službách
Seminář si klade za cíl seznámit jeho účastníky s problematikou smrti a umírání tak, aby po jeho absolvování získali základní schopnosti rozpoznat a adekvátně reagovat na potřeby umírajícího klienta a jeho rodiny. Současně pomůže účastníkům získat…
28.4.2025
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Právo v sociálních službách

Kognitivní rehabilitace a jiné aktivizační činnosti u osob s…
Podpora kognitivních funkcí u uživatelů sociálních služeb, kteří onemocněli demencí, je důležitou podmínkou pro zachování jejich soběstačnosti v co nejvyšší možné míře. Seminář nabízí základní informace o výše zmíněném onemocnění a možnostech…
3.7.2025
Zřetel, s.r.o.
Základy krizové intervence
Školení se zaměřuje na předání základních znalostí a dovedností pro práci s klienty v krizi. Definuje krizi v kontextu bio-psycho-sociálně-spirituálního modelu života a ozřejmuje hlavní možné spouštěče krize v kontextu různých věkových skupin. Dále…
23.4.2025
Zřetel, s.r.o.
Proaktivní práce s emocemi a revitalizační strategie při práci s…
Kurz se věnuje otázce emocí při práci s lidmi. Účastníci společně hledají odpovědi na otázky typu: Jsou emoce náš nepřítel nebo spolupracovník? Jak se v nich vyznat a jak je využít pro rozvoj svých (nejen) pracovních kompetencí? Jak pěstovat dobrý…
3.6.2025
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Rozvoj kompetencí pečovatele

Úvod do problematiky bezdomovectví
Kurz seznamuje účastníky se základními informacemi o problematice bezdomovectví. Budou seznámeni s charakteristikou bezdomovectví a jeho legislativním rámce, jednotlivými definicemi, příčinami, formami a typy bezdomovectví. V neposlední řadě se v…
19.5.2025
Zřetel, s.r.o.
Jak vést dokumentaci v sociální službě
Získejte informace o tom, jak vést dokumentaci v sociální službě. Na kurzu se dozvíte, co uvádět a kam, komu můžeme dokumentaci ukazovat, které údaje můžeme sdělovat, jak údaje zaznamenávat, jak k nim přistupovat a jak je chránit před zneužitím.…
Na dotaz
Diecézní charita Brno
Komunikace s klientem se specifickým chováním
Vzdělávací program je určen pro pracovníky v celé sociální oblasti, kteří se v každodenní práci s uživateli sociálních služeb dostávají do složitých a stresových situací. Vzdělávací program je svým praktickým obsahem zaměřen na rozvoj konkrétních…
21.5.2025
Zřetel, s.r.o.