Personální práce v činnosti vedoucích odborů, oddělení a personalistů úřadů obce a města

Popis kurzu:
1. Zahájení, představení, struktura přednášky.

2. Řízení lidských zdrojů („ŘLZ“), postavení a činnost personalisty a jeho součinnost s vedoucími zaměstnanci.

3. Základní právní předpisy v oblasti personální práce – zákon o obcích, zákon o úřednících, zákoník práce, nařízení vlády o platových poměrech ve veřejné správě a službách ad.

4. Základní personální činnosti:

výběr zaměstnanců a správné vedení výběrového pohovoru; hodnocení zaměstnanců a jejich motivace; vzdělávání zaměstnanců a péče o ně, vnitrofiremní kultura a sociální klima; ukončování pracovního poměru, a s tím spojené stresové situace.

Komunikace se zaměstnanci a jejich poznávání pro účely manažerské a personální práce:

poznávání osobností zaměstnanců; verbální komunikace, naslouchání; praktické nacvičování neverbální komunikace (řeč těla); poznávání manipulátorů.

5. Vyhledávání, výběr a přijímání zaměstnanců.

6. Personální evidence, vedení osobních spisů.

7. Hodnocení zaměstnanců:

formální a neformální hodnocení; vedení hodnotícího rozhovoru; hlavní chyby hodnotitele v hodnocení zaměstnanců; hlavní chyby v hodnocení.

8. Motivace zaměstnanců:

motiv; pozitivní a negativní motivace; motivace a odměňování.

9. Stres v manažerské práci a jeho minimalizace:

eustres a distres; chronický stres a akutní stres; stres, imunita a zdraví; možnosti péče o sebe a minimalizace stresu /byliny, homeopatika, pozitivní myšlení, péče o sebe/.

10. Dotazy, diskuse, závěr.
Personální práce v činnosti vedoucích odborů, oddělení a personalistů úřadů obce a města
26.5.2026
Olomouc
Prezenční
informace Cena
2 390 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Administrativní pracovník/Asistentka

Čeština není dřina – úřední písemnosti v praxi (nejen pro…
Seminář sestává ze dvou hlavních vzdělávacích předmětů. Součástí jednotlivých vzdělávacích předmětů je diskuse vyplývající z dané problematiky. 1. Pravopisné zásady češtiny včetně doporučení normy ČSN 01 6910: Úprava písemností zpracovaných…
28.5.2026
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
Kronika obcí, městysů a měst
Seminář je určen pro kronikáře obcí, městysů a měst.
24.3.2026
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
Asistent/ka - rekvalifikační kurz akreditovaný MŠMT s profesní…
Kurz je určen pro ty: kteří si chtějí prohloubit znalosti v oblasti administrativy, komunikace, společenského chování a legislativy související s prací asistenta/asistentky, a kteří chtějí znát náplň…
3.3.2026 - 9.4.2026
Orange Academy s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Legislativa a zákony

SPRÁVNÍ ŘÍZENÍ NA ÚSEKU STAVEBNÍHO ZÁKONA - územní řízení,…
Cílem semináře je seznámit jeho účastníky s vybranými otázkami jednotlivých druhů správních řízení na úseku stavebního práva. Primárním cílem je snaha objasnit a vysvětlit základní pojmy a instituty správního řízení, územního a stavebního řízení,…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Veřejné zakázky v praxi - z pohledu dodavatele
Veřejné zakázky tvoří v současnosti podstatnou možnost pro dodavatele, jak se uplanit na trhu. Orientace a znalost procesu veřejných zakázek tvoří předpoklad úspěšného vyhledávání příležitosti, předkládání nabídek i vlastní realizace ze strany…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Nový stavební zákon ve znění novel č. 87/2025 Sb., č. 223/2025 a…
Cílem školení je seznámení jeho účastníků s aktuálními požadavky nového stavebního zákona (NSZ), jeho prováděcích předpisů a změnového zákona, který byl schválen v souvislosti s přijetím nového stavebního zákona. Pozornost bude věnována význačné…
7.5.2026
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Management a vedení lidí

Řízení lidí v době změny
Trénink je určen jak manažerům, leaderům, kteří potřebují umět dosahovat cílů skrze své týmy v dobách, které nejsou jednoduché.
Na dotaz
Santia, spol. s r.o.
Umění jednat s negativními nebo toxickými lidmi
Vaše schopnost jednat s negativními lidmi bude mít větší vliv na Váš celkový úspěch a štěstí než jakákoli jiná dovednost, kterou můžete rozvíjet. Je snadné jednat s pozitivními lidmi, ale skutečná kvalita Vaší osobnosti se ukáže tehdy, kdy je…
10.12.2025
Mgr. Ing. Ivana Vodová
Efektivní on-line porady a schůzky
Principy vzdálené spolupráce, rozptýlení obav Nástroje pro vedení on-line porad a individuálních schůzek Důležitá pravidla a role pro on-line porady Specifika on-line individuálních schůzek
Na dotaz
Santia, spol. s r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Ostatní

Bytové spoluvlastnictví a společenství vlastníků jednotek,…
Odborný program semináře: Návrh novely ustanovení o společenství vlastníků jednotek. Navrhované změny založení a vzniku společenství vlastníků jednotek úpravy prohlášení vlastníka práv a povinností vlastníka přechod dluhů při…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Kontrola podle zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád…
1. Kontrola a postupy, které nejsou kontrolou podle kontrolního řádu Kontrola, dozor, dohled, inspekce, pojmové znaky kontroly x místní (terénní) šetření (ohledání), monitorování, zjišťování stavu věci na místě; ujasnění pojmů a vhodnosti…
23.4.2026
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
Finanční analýza firmy
Klíčovou součástí kurzu je jeho dovednostní zaměření: Účastníci získají nejen teoretický základ pro ekonomické řízení podniku, ale naučí se také uplatnit nabyté znalosti při řešení praktických úkolů. Seminář vybaví znalostmi a dovednostmi jak úplné…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Personalista

DESATERO PRACOVNÍHO POMĚRU – praktické tipy pro personalisty
Cílem semináře je seznámení účastníků s nejčastěji vyskytujícími se problémy v personální oblasti tak, aby se v praxi vyvarovali nejčastěji vyskytujícím se chybám. Obsah semináře vychází z poznatků a praxe lektorů v personální oblasti a při…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Kritika a zvládání konfliktů <br />Jak uspět v kritice a…
Jsme připraveni přijmout kritiku? Umíme věcně kritizovat? Uspějme v konfliktu. Účastníci kurzu se seznámí s pojetím konfliktu a jeho zvládáním jako formy krizové komunikační situace. Naučí se techniky zvládání konfliktních situací, udržení…
3.12.2025
PhDr. Miroslav KADLČÍK
VYBRANÉ PROBLÉMY ZÁKONÍKU PRÁCE (včetně připravované novely)…
Kurz je zaměřen na základní seznámení s vybranými pracovněprávními problémy. Jeho cílem je poskytnout posluchačům přehled v problematice nejen z pohledu teorie, ale rovněž tak z pohledu praxe. Primárně je kurz zaměřen na posluchače z řad…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.