Základy mediace pro sociální pracovníky

Anotace:
Kurz přináší vymezení mediace jako metody sociální práce, včetně indikací a kontraindikací pro její využití v oblasti sociálních služeb. Účastníci se seznámí s klíčovými komunikačními technikami využívanými v mediaci (přerámcování, neutralizace, pojmenovávání zájmů) a s fázemi mediačního procesu. Na případové studii si jedno mediační setkání projdou formou hraní rolí.

Popis kurzu:
Vymezení pojmu mediace (historie, současnost, mediace občanskoprávní a mediace v trestní justici...), zjištění zkušeností účastníků s mediací, indikace a kontraindikace využívání mediace v sociálních službách.

Styly řešení konfliktů - vysvětlení stylů řešení konfliktů jako základ pro uvědomení si oblasti, ve které se mediace pohybuje.

Mediační komunikační techniky - seznámení s komunikačními technikami využívanými v mediaci - přerámcování, pojmenovávání
skrytých zájmů, efektivní dotazování, parafrázování a shrnování.

Představení fází mediačního procesu.

Skupinové hraní rolí pod vedením a s komentáři lektora - všichni účastníci se postupně zapojí do modelové situace, každý participuje na jedné části mediačního procesu.

Nabyté znalosti a dovednosti:
Absolvent ví, kdy je možné využít mediaci jako účinný nástroj řešení konfliktní situace a čím se mediace liší od terapeutické práce. Absolvent má teoretickou znalost fází mediace a seznámí se na případové studii s průběhem mediačního procesu, včetně klíčových komunikačních technik. Absolvent získá inspiraci pro svou práci, v jakých situacích a jakým způsobem může dílčí techniky mediační práce využívat.

Základy mediace pro sociální pracovníky
26.4.2025
Praha 2
Prezenční
objednat Cena
2 500 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Práce s klientem

Základy krizové intervence - 64 hodin
Výcvik je koncipován na základě zkušeností z praxe tak, aby absolvent byl připraven adekvátně reagovat v náročných životních situacích, se kterými se může potkat ve své praxi. Výcvik je založen na poznání vlastních kompetencí, ale i limitů či…
Na dotaz
TAKTEM z.ú.
Úvod do první pomoci při šikanování
Vzdělávací program je zaměřený na osvojení si základních postupů a přístupů první pomoci při šikaně a kyberšikaně, jejichž zvládnutí umožní účastníkům bezpečně zastavit většinu typů šikanování. Současně jeho zvládnutí napomůže porozumět dalším…
10.6.2025
Společnost Podané ruce o.p.s.
Manipulace a lež: jak si s nimi poradit
Při jednání s klienty v nepříznivé sociální situaci se pracovníci často setkávají s manipulací a lhaním ze strany klientů. Toto jejich jednání se podílí na udržování a zhoršování jejich nepříznivé sociální situace. Zvládání tohoto jednání je…
8.4.2025
Diecézní charita Brno

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Pracovník v sociálních službách

Karty jako koření rozhovoru
Použití karet představuje způsob práce, který pomáhá otevírat nová témata, podporuje kreativitu. Práce s kartami může nastartovat hledání řešení, způsobit “aha” zážitek a akcelerovat poradenský proces, nebo pomoc navázat kontakt s klientem. Kurz je…
4.4.2025
CETERAS s.r.o.
Základní principy praktické péče o klienta s demencí, Brno
Kurz seznamuje se základními principy a zásadami péče o klienta s demencí, tedy o klienta, u něhož dochází k postupným změnám v chování i ve fyzickém stavu v souvislosti s tímto chronickým progredujícím onemocněním, a to po stránce zajištění bezpečí…
10.4.2025
Centrum sociálního a zdravotnického…
Motivace klienta ke změně v životě
Tento akreditovaný wokrshop je určen pracovníkům, kteří se věnují přímé poradenské práci se svými klienty, a to především dlouhodobějšího charakteru. Je inspirován modelem spolupráce s klientem nazývaným "motivační rozhovory", který je orientovaný…
23.9.2025 - 24.9.2025
Diecézní charita Brno

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Rozvoj kompetencí pečovatele

Vztah jako podstata pomáhajících profesí
Vztah je nedílnou součástí intervencí v pomáhajících profesích. Aby byl zdravý a efektivní pro vymezenou spolupráci, je důležité vytvářet bezpečné prostředí mezi pracovníky a klienty, musí být podpořena fungující komunikace a pracovník si musí být…
23.5.2025
JABOK - Vyšší odborná škola sociálně…
Kvalifikační kurz pro pracovníky v sociálních službách
Kurz je určen pro veškerou veřejnost. Na závěr obdrží účastník o absolvování kurzu Osvědčení s akreditací č. 2014/0519-PK
Na dotaz
Klvaňovo gymnázium a střední zdravotnická…
Etnická specifika Romů, metody a techniky práce s nimi
Kurz je určený pro pracovníky nízkoprahových klubů, volnočasových center, pedagogy a dobrovolníky pracující s romskou mládeži, kteří chtějí získat nové podněty a inspiraci pro práci s touto cílovou skupinou. Kurz je akreditován v rozsahu 16…
Na dotaz
Společnost Podané ruce o.p.s.