Základy mediace pro sociální pracovníky

Anotace:
Kurz přináší vymezení mediace jako metody sociální práce, včetně indikací a kontraindikací pro její využití v oblasti sociálních služeb. Účastníci se seznámí s klíčovými komunikačními technikami využívanými v mediaci (přerámcování, neutralizace, pojmenovávání zájmů) a s fázemi mediačního procesu. Na případové studii si jedno mediační setkání projdou formou hraní rolí.

Popis kurzu:
Vymezení pojmu mediace (historie, současnost, mediace občanskoprávní a mediace v trestní justici...), zjištění zkušeností účastníků s mediací, indikace a kontraindikace využívání mediace v sociálních službách.

Styly řešení konfliktů - vysvětlení stylů řešení konfliktů jako základ pro uvědomení si oblasti, ve které se mediace pohybuje.

Mediační komunikační techniky - seznámení s komunikačními technikami využívanými v mediaci - přerámcování, pojmenovávání
skrytých zájmů, efektivní dotazování, parafrázování a shrnování.

Představení fází mediačního procesu.

Skupinové hraní rolí pod vedením a s komentáři lektora - všichni účastníci se postupně zapojí do modelové situace, každý participuje na jedné části mediačního procesu.

Nabyté znalosti a dovednosti:
Absolvent ví, kdy je možné využít mediaci jako účinný nástroj řešení konfliktní situace a čím se mediace liší od terapeutické práce. Absolvent má teoretickou znalost fází mediace a seznámí se na případové studii s průběhem mediačního procesu, včetně klíčových komunikačních technik. Absolvent získá inspiraci pro svou práci, v jakých situacích a jakým způsobem může dílčí techniky mediační práce využívat.

Základy mediace pro sociální pracovníky
26.4.2025
Praha 2
Prezenční
objednat Cena
2 500 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Práce s klientem

Sebevědomí - jak nestát v cestě sám sobě
Chcete mít zdravé sebevědomí? Vážit si sám sebe a být si vědom své hodnoty? Na kurzu se dozvíte, jak nebýt sám sobě "brzdou", která nám brání v dosažení cílů. Naučíte se, jak zatočit se strachem a obavami, které nám brání být sami sebou. Pochopíte,…
4.9.2025
Diecézní charita Brno
Základy krizové intervence - 64 hodin
Výcvik je koncipován na základě zkušeností z praxe tak, aby absolvent byl připraven adekvátně reagovat v náročných životních situacích, se kterými se může potkat ve své praxi. Výcvik je založen na poznání vlastních kompetencí, ale i limitů či…
Na dotaz
TAKTEM z.ú.
Kritika - co přináší a jak na ni reagovat
V tomto akreditovaném kurzu se budeme věnovat kritice, která nás provází v různé podobě celým naším životem a promítá se do vnímání naší vlastní hodnoty. Kritika může přinést celou škálu pocitů, se kterými si ne vždy dokážeme dobře poradit. Způsob,…
12.6.2025
Diecézní charita Brno

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Pracovník v sociálních službách

Etické otázky v sociálních službách
Pomáhající při výkonu svého zaměstnání disponují značnou mocí nad klientem. Tento akreditovaný workshop by měl vést k tomu, aby se naučili reflektovat etické aspekty své profese a tak minimalizovali možné zneužití této moci.
Na dotaz
Diecézní charita Brno
Práce s dítětem s narušenou vztahovou vazbou
Cílem kurzu je seznámit sociální pracovníky a pracovníky v sociálních službách s teorií attachmentu, se základními projevy chování dětí s narušenou vztahovou vazbou a také se základními principy komunikace a přístupem k těmto dětem. Seznámení se s…
Na dotaz (+5 další)
CETERAS s.r.o.
Klíč k vyjednávání aneb konečně se domluvíme
Vyjednávání je velkou součástí našeho života. Denně vyjednáváme v zaměstnání se svými kolegy, nadřízenými, podřízenými, dodavateli a zákazníky ohledně cen, smluv, kvality a mnohých dalších věcí. V neposlední řadě také denně vyjednáváme v našich…
23.5.2025
Diecézní charita Brno

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Rozvoj kompetencí pečovatele

Focusing - metoda pro zvládání emocí a stresu
Kurz seznamuje účastníky s metodou Focusing - tělesně zakotvené prožívání a možnostmi jeho využití pro svoji vlastní duševní hygienu, zvládání vlastních emocí, zvládání stresu a sebereflexi, stejně jako pro zlepšení schopnosti empatie a naslouchání…
11.9.2025
Diecézní charita Brno
Práce s krizí v životě člověka
Kurz zahrnuje základní pohled na teorii krize. Seznamuje s různými pohledy na krizi dle kontextu nazírání, dále se zaměřuje na různé příčiny krize a na možnosti poskytování odborné pomoci při krizi v životě člověka. Teoretické základy pak budou…
Na dotaz
Sovia
Alternativní a augmentativní komunikace - funkce, nácvik a…
Kurz je určen pro ty pracovníky sociálních služeb, kteří pracují s klienty s obtížemi v komunikaci a s těmi, kteří nemluví. Kurz zdůrazňuje nutnost vytvoření alternativního komunikačního systému s klientem, seznamuje s existujícími komunikačními…
5.9.2025
Diecézní charita Brno