Šetrná manipulace s klientem dlouhodobě upoutaným na lůžko

Pořadatel kurzu:
Diecézní charita Brno

Anotace:
Vžijte se do pocitů člověka dlouhodobě upoutaného na lůžko, do jeho bolestí a možnosti vnímání okolního světa. Na kurzu vás seznámíme s pojmem imobilizační syndrom a pochopíte jeho význam, při péči o imobilní osobu. Uvědomíte si rizika, která mohou ohrozit imobilní osobu nebo pečujícího při polohování, hygieně, oblékání, přesunech a jak takovým situacím předcházet.

Popis kurzu:
Jednotlivá témata:
Předvedeme využití jednoduchých pomůcek, které máme doma: prostěradla, ručníky, a pomůcek, které se dají koupit nebo vyrobit
Seznámíme se i s technologickou podporou přesunů imobilní osoby.
Neopomeneme ani zásady školy zad.

Nabyté znalosti a dovednosti:
Zkušená lektorka vám prakticky předvede šetrnou manipulaci s imobilním klientem a pojmenujeme zásady takové manipulace: různé možnosti polohování, přesuny z lůžka na lůžko nebo z lůžka na vozík a zpět. Lektorka: Mgr. Ladislava Chanovická

Šetrná manipulace s klientem dlouhodobě upoutaným na lůžko
7.11.2025
Brno
Prezenční
objednat Cena
2 400 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Ostatní

Zbav se bolesti - patologické pohybové stereotypy pracovníků…
Trápí vás bolavé tělo a záda kvůli práci v pomáhající profesi? Tento kurz vás naučí, jak s tělem pracovat, aby po náročném práci bolelo co nejméně. Zjistíte, jaké je správné držení těla a naučíte se užitečné cviky i uvolňovací techniky. To vše…
14.11.2025
Diecézní charita Brno
Psychohygiena jako prevence syndromu vyhoření - online kurz
Obsah vzdělávacího programu: Obecně k syndromu vyhoření, příznaky, specifika  1) potřeby jednotlivce versus potřeby kolektivu 2) hodnoty a motivace jako ukazatel kvality profesního života 3) vyhoření jako důsledek nerovnováhy mezi…
19.11.2025
Mgr. Marie VINKLEROVÁ DiS.
Opatrovnictví v praxi - online kurz
Seminář je určen pro opatrovníky osob omezených ve svéprávnosti, zaměstnancům obcí vykonávajících úkoly opatrovníka a jejich nadřízeným pracovníkům, opatrovníkům osob v jiných případech. Cílem kurzu je seznámit účastníky s aktuálními problémy…
24.9.2025
Mgr. Tomáš PAVLÍČEK

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Práce s klientem

Etické otázky v sociálních službách
Pomáhající při výkonu svého zaměstnání disponují značnou mocí nad klientem. Tento akreditovaný workshop by měl vést k tomu, aby se naučili reflektovat etické aspekty své profese a tak minimalizovali možné zneužití této moci.
Na dotaz
Diecézní charita Brno
Jak zvládat náročné komunikační situace
Zlepšete svoji schopnost komunikace a zvládání náročných komunikačních situací s klienty i s kolegy. Zjistěte, jak se vyvarovat nedorozumění a jak řešit konflikty, které nejsou jednoduché a přinášejí negativní emoce. Součástí kurzu jsou praktické…
Na dotaz
Sovia
Krizová intervence a specifické situace -56 hodin
Výcvik prohlubuje znalosti krizové intervence (KI), a to formy face to face i telefonickou formu. Zaměřuje se hlavně na KI s různými typy klientů a upozorňuje na jejich specifika v rámci práce krizového interventa. Po absolvování výcviků Základy…
Na dotaz
TAKTEM z.ú.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Pracovník v sociálních službách

Specifika komunikace v paliativní péči
Chcete zvládat komunikaci s nevyléčitelně nemocným a jeho rodinou? Na kurzu vás naučíme, jak se podívat na situaci umírajícího pacienta. Na procesy, kterými prochází a na jeho prožívaní. Díky tomu budete schopni všemu lépe porozumět a najdete i…
9.6.2026
Diecézní charita Brno
Základy komunikace s lidmi s demencí
Kurz se praktickou formou zaměřuje na objasnění tématu komunikace s cílovou skupinou osob s demencí. Věnuje se tématům, která jsou nezbytná pro pochopení procesu stárnutí, fungování mozku a paměti. Praktickou formou přiblíží účastníkům možnosti…
10.10.2025
JABOK - Vyšší odborná škola sociálně…
Manipulace a jak se proti ní bránit v pomáhajících profesích
Hlavními cíli kurzu jsou rozeznání manipulativních postupů protistrany a umění vhodné reakce na manipulaci jak ve vztahu s klienty sociálních služeb, tak v rámci pracovního týmu. Kurz popisuje partnerské jednání založené na rovnováze ve vzájemném…
Na dotaz
Společnost Podané ruce o.p.s.