Základy krizové intervence

Pořadatel kurzu:
CETERAS s.r.o.

Anotace:
Krizová intervence se zaměřuje na okamžitou pomoc při zvládání náročných životních situací, které pro nás představují nadlimitní psychickou zátěž (např. nevěra partnera, úmrtí v rodině, sebevražedné myšlenky, nehody a katastrofy) a jsou zahlcující svou intenzitou, délkou trvání, naléhavostí nebo nepředvídatelností. Zaměřuje se tedy na akutní potíže klienta a jejím cílem je ohraničení akutního krizového stavu, zeslabení intenzity krize a stabilizace klienta. Cílem kurzu je seznámit účastníky se základními principy krizové intervence, strukturou a principy vedení rozhovoru s klientem v krizi. Kurz je postaven na příkladech z praxe a možnosti si v bezpečném prostředí vyzkoušet modelový rozhovor s klientem v krizové situaci. Kurz tak pomůže zvýšit kompetence účastníků při práci s klientem v akutní krizi. Účastníkům nabídne také inspiraci v podobě krátkých technik práce se sebou a podpoří je v respektování svých hranic a limitů.

Popis kurzu:
Obsah
Co je to krize – její definice, příčiny, typologie a fáze
Co můžeme v rámci řešení krize zvládnout sami
Co dělat, když naše vyrovnávací strategie selžou
Druhy krizové intervence z hlediska typu kontaktu a cílové skupiny
Základní principy krizové intervence a vedení rozhovoru s klientem v krizi
Specifika komunikace s klientem v akutní krizi (ohrožený na zdraví či životě, panika)
Základní úskalí a limity krizové intervence
Úvod do práce s traumatem v kontextu krizové intervence
Sebepéče, vlastní hranice a limity, psychohygiena
Základy krizové intervence
27.11.2025
Brno
Prezenční
informace Cena
2 400 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Ostatní

SUPERDÁVKA – Systém pomoci v hmotné nouzi a další dávkové…
Seminář je určen pro pracovníky na obcích, na krajských úřadech, na Úřadu práce, v sociálních službách, v neziskových organizacích apod., kteří potřebují získat informace o nepojistných dávkových systémech, především o systému pomoci v hmotné nouzi.…
29.1.2026
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
Psychohygiena jako prevence syndromu vyhoření - online kurz
Obsah vzdělávacího programu: Obecně k syndromu vyhoření, příznaky, specifika  1) potřeby jednotlivce versus potřeby kolektivu 2) hodnoty a motivace jako ukazatel kvality profesního života 3) vyhoření jako důsledek nerovnováhy mezi ideály a…
19.11.2025
Mgr. Marie VINKLEROVÁ DiS.
Psychohygiena jako prevence syndromu vyhoření - online kurz
Obsah vzdělávacího programu: Obecně k syndromu vyhoření, příznaky, specifika  1) potřeby jednotlivce versus potřeby kolektivu 2) hodnoty a motivace jako ukazatel kvality profesního života 3) vyhoření jako důsledek nerovnováhy mezi ideály a…
15.12.2025
Mgr. Marie VINKLEROVÁ DiS.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Práce s klientem

Základy emoční inteligence
Kurz zahrnuje základní pohled na teorii krize. Seznamuje s různými pohledy na krizi dle kontextu nazírání, dále se zaměřuje na různé příčiny krize a na možnosti poskytování odborné pomoci při krizi v životě člověka. Teoretické základy pak budou…
Na dotaz
Sovia
Mediace - způsob řešení konfliktu, úvod
Kurz se věnuje teoretickému zázemí mediace i praktickému nácviku řešení konfliktů za pomoci mediátora. Účastníci se seznámí s tím, co je to mediace, se základními mediačními přístupy a klíčovými hodnotami mediace, se strukturou procesu facilitativní…
Na dotaz
Mediační centrum, z. s.
Jak na vztek aneb "uklidni se" nefunguje
Kurz si klade za cíl seznámit jeho frekventanty s problematikou vzteku a agresivního chování tak, aby po jeho absolvování nejen uměli rozpoznat a adekvátně reagovat na agresivní chování klientů, ale aby si také byli vědomi projevů vlastního vzteku a…
13.11.2025
Diecézní charita Brno