Krátké intervence při práci s nemotivovanými klienty sociálních služeb

Pořadatel kurzu:
Zřetel, s.r.o.

Popis kurzu:
Seminář se zaměřuje na jednoduché a efektivní intervenční a motivační techniky při práci s klientem v časové tísni nebo během časově omezené spolupráce. Hlavním cílem školení je nabídnout účastníkům techniky pro práci s nemotivovanými klienty, kteří využívají služeb jednorázově či zřídka, případně přicházejícími bez konkrétní zakázky, kde jsou možnosti standardních intervencí a klasické práce s klientem omezené. Stejně tak se zaměřuje na práci s dlouhodobými klienty, v níž často pracovníci rezignují, protože vyčerpali svůj repertoár intervencí. Seminář obsahuje část teoretickou, která identifikuje základní typologii klientů sociálních služeb vzhledem k jejich ne/existující zakázce či motivaci a přístupy a možnosti práce s nimi. Druhá část je pak zaměřena na praktické seznámení s technikami formou sebezkušenosti, prožitku a didaktického rozboru technik. Prostřednictvím kazuistik, reálných situací z praxe a diskuse s účastníky budou hledány možnosti využití těchto technik ve specifických situacích. Součástí semináře je pak také blok věnovaný etice práce s nemotivovanými klienty a hranicemi a úskalími krátkých intervencí.  

Nabyté znalosti a dovednosti:

Absolventi semináře se seznámí se základní typologií klientů využívajících ambulantní, terénní či pobytové sociální služby a možnostmi práce s nimi vzhledem k jejich motivaci a zakázce. Naučí se používat některé krátké motivační a intervenční techniky při práci s klientem v časové tísni, nemotivovaným klientem nebo dlouhodobým uživatelem služby.  

Krátké intervence při práci s nemotivovanými klienty sociálních služeb
2.6.2025
ONLINE - webinář
Online
objednat Cena
1 690 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Ostatní

Komunikace s rodinou klienta - Předávání informací, vyjednávání…
Kurz se věnuje tématu komunikace, konkrétně je zaměřen na specifika komunikace mezi sociální službou a rodinami klientů v nepříjemných situacích. Zabývá se oblastmi střetů zájmů, oprávněných požadavků ze strany služby a sdělování nepříjemných zpráv.…
29.4.2025
Zřetel, s.r.o.
Praktická psychologie pro pracovníky v sociální oblasti
Kurz se zaměřuje na získání znalostí z psychologie uplatnitelných v praxi, které mohou pracovníci v sociální oblasti využít při práci s klienty (témata osobnosti klienta, vztahů, potřeb, emocí, motivací), souvislosti s chováním a jednáním klientů.…
19.6.2025
Zřetel, s.r.o.
Public relations sociální služby
Mít dobré vztahy s veřejností je pro sociální službu jedna ze zásadních podmínek dlouhodobé existence. Dobře prezentovat a tlumočit práci a poslání služby je úkolem každého vedoucího a sociální pracovníka. V kurzu zjistíte, jak prezentovat sociální…
Na dotaz
Sovia

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Práce s klientem

Podpora změny a motivace u klientů
Seminář je určen pro pracovníky, kteří se potkávají při své práci s nemotivovanými klienty a s klienty, kteří odmítají změnu ve svém životě (klienti s tělesným a smyslovým postižením, lidé ohrožení sociálním vyloučením a v sociální krizi, klienti…
6.6.2025
Zřetel, s.r.o.
Využití všímavosti (mindfulness) při zvládání stresu v…
V každodenní praxi v sociálních službách jsme vystaveni situacím, ve kterých zažíváme spěch, stres, tlak a celkové přetížení. Okolnosti nám často nedovolují se těmto situacím zcela vyhnout. Můžeme se ale naučit nový přístup, díky kterému je budeme…
22.5.2025
Zřetel, s.r.o.
Základní techniky muzikoterapie při práci s klientem
Obohaťte svoji práci s klienty s tělesným, mentálním a kombinovaným postižením o prvky muzikoterapie.
16.4.2025
Diecézní charita Brno

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Pracovník v sociálních službách

Úvod do problematiky duševního onemocnění
Vzdělávací program se zaměřuje na rozšíření vědomostí o problematice duševních onemocnění, nastiňuje základy komunikace s lidmi s duševním onemocněním, zabývá se aktuálním trendem v této oblasti – zotavení a podává aktuální informace o dění okolo…
11.4.2025
Zřetel, s.r.o.
Základy vedení lidí a týmové spolupráce
V kurzu se účastníci dozví, co je potřeba pro efektivní vedení lidí a týmovou spolupráci. Program je vhodný nejen pro vedoucí pracovníky a sociální pracovníky, ale také pro pracovníky v sociálních službách, kteří jsou v pracovní pozici koordinátor.…
3.4.2025
Zřetel, s.r.o.
Základní principy praktické péče o klienta s demencí, Brno
Kurz seznamuje se základními principy a zásadami péče o klienta s demencí, tedy o klienta, u něhož dochází k postupným změnám v chování i ve fyzickém stavu v souvislosti s tímto chronickým progredujícím onemocněním, a to po stránce zajištění bezpečí…
10.4.2025
Centrum sociálního a zdravotnického…

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Právo v sociálních službách

Dluhové poradenství v sociálních službách
Setkání se zadluženým klientem s sebou nese zvýšenou potřebu znalostí z finanční oblasti. Kurz je prakticky zaměřený, poskytuje informace z běžné praxe a příklady prezentuje na kazuistikách klientů.
Na dotaz
Sovia
Péče a možnosti komunikace při práci s osobami s Alzheimerovou…
Kurz je určen pro pracovníky sociálních služeb, ale i navazujících služeb, kde se mohou objevit nemocní s Alzheimerovou chorobou. Kurz je možné nabídnout pečujícím osobám z řad profesionálů i rodinných příslušníků/neformálních pečovatelů. Nedílnou…
10.4.2025
Zřetel, s.r.o.
Práce a komunikace s klienty se specifickými potřebami zaměřené…
Kurz je primárně určen pro pracovníky sociálních služeb pro organizace pracující s dětmi i s dospělými a s klienty se specifickými potřebami. Absolvent kurzu získá znalosti z oblasti historie lži, kde a proč vzniká a jak působí ve skupině lidí, v…
18.3.2025
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Rozvoj kompetencí pečovatele

Podpora změny a motivace u klientů
Seminář je určen pro pracovníky, kteří se potkávají při své práci s nemotivovanými klienty a s klienty, kteří odmítají změnu ve svém životě (klienti s tělesným a smyslovým postižením, lidé ohrožení sociálním vyloučením a v sociální krizi, klienti…
4.4.2025
Zřetel, s.r.o.
Kreativní myšlení v praxi
Kreativita ve smyslu tvořivosti či tvůrčího myšlení je schopnost významná pro fungování jedince v 21. století. V době neustálých změn ve společnosti proto hovoříme o kreativitě jako o důležité kompetenci, potřebné ke zvládnutí rychle se měnících…
4.4.2025
Zřetel, s.r.o.
Syndrom vyhoření – jak mu předcházet a jak o sebe pečovat
Seminář se zaměřuje na problematiku syndromu vyhoření v pomáhajících profesích jako takových a péčí pracovníků o sebe. Práce s lidmi kladena jedince vysoké nároky a je nutné se zaměřit na salutogenní a patogenní psychohygienické faktory a…
21.3.2025
Zřetel, s.r.o.