Péče a možnosti komunikace při práci s osobami s Alzheimerovou nemocí

Pořadatel kurzu:
Zřetel, s.r.o.

Popis kurzu:
Kurz je určen pro pracovníky sociálních služeb, ale i navazujících služeb, kde se mohou objevit nemocní s Alzheimerovou chorobou. Kurz je možné nabídnout pečujícím osobám z řad profesionálů i rodinných příslušníků/neformálních pečovatelů. Nedílnou součástí kurzu je podpora a komunikace s mladšími klienty i se seniory s Alzheimerovou nemocí a s jejich rodinnými příslušníky či pečovateli. Bude probrána teoreticky i na příkladech z praxe respektující a zároveň specifická komunikace dle jednotlivých fází nemoci.  Budou zmíněny základní poznatky o nemoci i konkrétní kazuistiky z praxe z domácího prostředí i z prostředí sociálních služeb. Účastníci kurzu budou zapojeni aktivně díky veřejně dostupným testům pro klienty s Alzheimerovou nemocí, které se naučí používat a mohou je dále využívat při komunikaci s nemocnými. Jedná se o ucelený přehled aktuálních informací, které se týkají klientů s Alzheimerovou nemocí, způsoby pomoci této cílové skupině a jejich rodinám, včetně základního sociální poradenství. 

Nabyté znalosti a dovednosti:

Absolvent kurzu získá teoretické a praktické znalosti z oblasti komunikace a důstojné péče o nemocné s Alzheimerovou chorobou. Jak pečovat, jak podporovat a komunikovat se seniorem i s mladším klientem s touto nemocí a jak zvládnout specifika cílové skupiny. Účastník kurzu po jeho absolvování získá vhled do oblasti všech stupňů Alzheimerovy demence, jak se mění stav i potřeby a schopnosti nemocného a jak o nemocné s Alzheimerovou chorobou pečovat, neboť se jedná o klienty se specifickými potřebami. Cílem je podpořit pečující osoby, aby si důvěřovaly při péči o takto nemocné klienty, měly nadhled a rozuměly postupně se měnícím tělesným i psychickým schopnostem klienta. Absolventi kurzu získají kromě návodných komunikačních strategií, také základní povědomí o nových trendech při péči u tuto CS, o vhodných pomůckách, sociálních službách, příspěvku na péči, které jim mohou ulehčit péči o klienty.  

Péče a možnosti komunikace při práci s osobami s Alzheimerovou nemocí
10.4.2025
ONLINE - webinář
Online
objednat Cena
1 690 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Ostatní

Komunikace s rodinou klienta - Předávání informací, vyjednávání…
Kurz se věnuje tématu komunikace, konkrétně je zaměřen na specifika komunikace mezi sociální službou a rodinami klientů v nepříjemných situacích. Zabývá se oblastmi střetů zájmů, oprávněných požadavků ze strany služby a sdělování nepříjemných zpráv.…
27.5.2025
Zřetel, s.r.o.
Úvod do efektivní komunikace s romskými klienty
Seminář je zaměřen na osvětlení základních témat a způsobů komunikace s osobami romského etnika s důrazem na specifika komunikace mezi pracovníkem a uživatelem služby. Obsahem školení je vymezení sociální komunikace s její verbální a neverbální…
17.6.2025
Zřetel, s.r.o.
Úvod do motivačně intervenční práce s dospívajícími
Seminář představuje současná vývojová specifika mládeže, aktuální kontext dospívání a jejich význam pro práci s nimi. Představuje základní rámec nejčastějších problémů, se kterými se mladí lidé potkávají a jejich provázanost s přirozenými i…
29.4.2025
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Práce s klientem

Základy validace podle Naomi Feil
V první části kurzu budou představeny teoretické poznatky vztahující se k tématu demence, komunikace vhodné pro osoby s demencí. Objasnění pojmu validace podle Naomi Feilové se zaměřením na jednotlivé odborné autory ze kterých přístup čerpá,…
29.9.2025
Diecézní charita Brno
Problematika domácího násilí páchaného na seniorech
Rozsah kurzu: 8 hodin Akreditace MPSV č. A2017/0315-SP/PC/VP Počet účastníků: 16
Na dotaz
SPONDEA, z.ú.
Efektivní komunikace
Pro člověka představuje schopnost komunikovat nástroj, kterým se vzájemně propojuje s dalšími lidmi, předává informace, postoje, emoce. V některých případech je ale komunikace vysilující, nepřináší požadovaný výsledek, místo propojování staví…
28.5.2025
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Pracovník v sociálních službách

Zvládání stresu a stresové zátěže v oblasti sociálních služeb
Seminář reaguje na potřebu pracovníků v sociálních službách a v dalších pomáhajících profesích vypořádávat se s každodenními stresovými situacemi. V rámci školení se účastníci dozvědí informace o vzniku a vlivu stresu na jednotlivce a dále postupy,…
10.6.2025
Zřetel, s.r.o.
Umění zpětné vazby v komunikaci
Chcete zlepšit svoji schopnost komunikace? Zajímá vás, jak využívat zpětnou vazbu? Jak sdělit citlivou informaci a jak to „ustát“ v roli příjemce? Jak (se) neurazit? Jak pracovat s emocemi? Kurz je určen všem zájemcům, kteří potřebují zlepšit a…
Na dotaz
Sovia
Když je klientem sociální služby cizinec ONLINE
Jsou mezi vašimi klienty cizinci? Přijďte na nový kurz, na kterém se seznámíte s důležitými pojmy, zákony a ustanoveními. Dozvíte se také, na co si dávat pozor, aby vás nic nepřekvapilo, když vaši pomoc potřebuje cizinec.
30.4.2025
Diecézní charita Brno

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Právo v sociálních službách

Specifika komunikace s lidmi se syndromem demence
Seminář si klade za cíl seznámit účastníky s problematikou syndromu demence tak, aby po jeho absolvování nejen uměli rozpoznat a adekvátně reagovat na potřeby klientů s demencí, ale aby také získali komunikační dovednosti využitelné při péči o tyto…
17.3.2025
Zřetel, s.r.o.
Individuální plánování v praxi (nejen) pečovatelských služeb
Kurz umožní jeho účastníkům nahlédnout na individuální plánování z jiného úhlu, který jim přinese při plánování velkou úlevu a pochopení, proč vlastně plánovat. Pochopí, co jsou osobní cíle, jak je zjišťovat, jaká vazba existuje mezi nepříznivou…
13.3.2025
Zřetel, s.r.o.
Úvod do efektivní komunikace s romskými klienty
Seminář je zaměřen na osvětlení základních témat a způsobů komunikace s osobami romského etnika s důrazem na specifika komunikace mezi pracovníkem a uživatelem služby. Obsahem školení je vymezení sociální komunikace s její verbální a neverbální…
12.5.2025
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Rozvoj kompetencí pečovatele

Úvod do problematiky bezdomovectví
Kurz seznamuje účastníky se základními informacemi o problematice bezdomovectví. Budou seznámeni s charakteristikou bezdomovectví a jeho legislativním rámce, jednotlivými definicemi, příčinami, formami a typy bezdomovectví. V neposlední řadě se v…
7.7.2025
Zřetel, s.r.o.
Výkony na pomezí zdravotní a sociální péče
Kurz se zaměřuje na rozdíl mezi kompetencemi zdravotnických pracovníků a pracovníků v sociálních službách. Definuje hranice mezi zdravotní a sociální péčí a popisuje konkrétní situace a výkony, se kterými se účastníci kurzu v praxi setkávají.
Od 15.4.2025 (+1 další)
Diecézní charita Brno
Práce a komunikace s klienty se specifickými potřebami zaměřené…
Kurz je primárně určen pro pracovníky sociálních služeb pro organizace pracující s dětmi i s dospělými a s klienty se specifickými potřebami. Absolvent kurzu získá znalosti z oblasti historie lži, kde a proč vzniká a jak působí ve skupině lidí, v…
18.3.2025
Zřetel, s.r.o.