Nenásilná komunikace - úvod do metody prakticky

Pořadatel kurzu:
Zřetel, s.r.o.

Popis kurzu:
Nenásilná komunikace jako koncept nabízí možnost vnímat komunikaci s kýmkoliv nikoliv jako boj, ale jako cestu k porozumění a rozvoji. V oblasti práce s lidmi se denně setkáváme se situacemi, které nám nejsou příjemné a nevíme, jak s nimi naložit. Toto školení je zaměřeno na rozvoj schopnosti vcítění se do sebe i druhého člověka, nového pohledu na problémovou situaci a zároveň získání komunikačních dovedností  nutných k citlivému vyjádření sebe sama společně s vnímáním druhého člověka. Ovládnutí základů této metody nám dává možnost předávat její myšlenku dál a podporovat tak naše klienty v sebevědomějším vystupování a větší citlivosti k sobě. Pozornost bude zaměřena na téma potřeb člověka, jako oblasti, která je společná všem lidem a tedy vhodná pro vzájemné pochopení. Školení je zaměřeno velmi prakticky a ve všech oblastech půjde lektor společně s účastníky do hloubky tak, aby došlo k opravdovým změnám. Zaměříme se na rozvoj schopnosti hledat strategie k naplnění potřeb a rozumět jednotlivým úrovním potřeb tak, aby byly sdělitelné pro okolí. Součástí kurzu je téma kapacity jednat nenásilně a typů pro jejich zvyšování. Lektor se s účastníky zabývá tématem spolupráce s lidmi v problémových situacích i za předpokladu vzájemných nesympatií. Ukazuje rozdělení spolupráce na pružnou a obvyklou a umožňuje tak jejich využití v praxi. Zabývá se tématem osobní odpovědnosti za emoce a potřeby, které máme. Metoda NK je vhodná pro využití v rámci mediačního procesu.

Nabyté znalosti a dovednosti:

Absolvent porozumí principům nenásilné komunikace a bude je schopen použít a dále rozvíjet v praxi. Dojde ke zvýšení citlivosti a uvědomění si vlastních pocitů a potřeb a tím i možnosti většího pochopení druhých lidí. Účastník bude veden k introspekci vlastních mylných představ o komunikaci a jejich nahrazení konstruktivnějšími modely. Absolvent si bude vědom úrovní potřeb a využití této dovednosti v komunikaci. Bude rozvinuta schopnost sebevyjádření, což podporuje pocit spokojenosti jednotlivce i týmů, zlepšuje spolupráci s klienty a slouží jako prevence syndromu vyhoření. Absolvent bude rozumět konfliktu, jeho fázím a zlepší se jeho pohled na problémové situace. Díky mnoha praktickým cvičením se zlepší konkrétní dovednosti absolventa v empatickém napojení, parafrázování, hledání strategií pro naplnění potřeb a jasného vyjadřování se. Zlepšena bude také dovednost mediace.

Nenásilná komunikace - úvod do metody prakticky
30.5.2025
ONLINE - webinář
Online
objednat Cena
1 690 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Ostatní

Strategické plánování v organizaci
Kurz představuje proces strategického plánování včetně jeho úskalí. I sebelepší plán může ztroskotat na neochotě zaměstnanců měnit zažité stereotypy vlastní práce. Kdo je tedy nositelem myšlenky a realizátorem plánů? Kurz vám přiblíží jednotlivé…
15.4.2025
Zřetel, s.r.o.
Komunikace s klientem se specifickým chováním
Vzdělávací program je určen pro pracovníky v celé sociální oblasti, kteří se v každodenní práci s uživateli sociálních služeb dostávají do složitých a stresových situací. Vzdělávací program je svým praktickým obsahem zaměřen na rozvoj konkrétních…
24.4.2025
Zřetel, s.r.o.
Uživatel drog jako klient sociální služby
Seminář se zaměřuje na kontakt sociálního pracovníka (či pracovníka soc. služby) a uživatele drog v různých kontextech, seznamuje s nejčastěji zneužívanými typy látek a možnostmi a podmínkami léčby a následné péče uživatelů drog. Skolení přináší…
9.6.2025
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Práce s klientem

Práce s uživateli alkoholu v poradenských a sociálních službách
Kurz se zaměřuje na práci s uživateli alkoholu či závislými osobami v poradenských a sociálních službách, a to včetně těch, které se neprofilují jako adiktologické.
3.4.2025
Diecézní charita Brno
Trénování paměti - jak se lépe učit a víc si pamatovat
Kurz účastníkům nabízí možnoti práce, praktické rady a typy jak pracovat se všemi skupinami seniorů, kteří mají poruchu paměti. Využití metody příjemného “šoku”, když senioři zjistí, že si toho ještě dost pamatují a zvýší si tak svoje sebevědomí a…
25.11.2025
Diecézní charita Brno
Tvorba multisenzorického prostředí (snoezelen) a pomůcky pro…
Vzdělávací program je úvodem do tvorby multisenzorického prostředí – místnosti či koutku. Cílem je seznámit účastníky s jeho základním vybavením a pomůckami a možnostmi, jak toto multisenzorické prostředí vytvořit. Představeny budou jednotlivé typy…
24.4.2025
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Pracovník v sociálních službách

Poskytování dávek osobám se zdravotním postižením v teorii a…
Stěžejním právním předpisem pro oblast peněžitých dávek určených občanům se zdravotním postižením, je Zákon o poskytování dávek osobám se zdravotním postižením. Tento zákon klade požadavky zejména na pracovníky veřejné správy, kteří pracují v…
15.5.2025
Zřetel, s.r.o.
Z hlavy do těla - praktický hravý workshop pro skutečnou změnu
Školení je zaměřeno velmi prakticky na porozumění a zejména zážitek přechodu z myšlenek do vnímání těla. Výsledkem toho zážitku je skutečný posun v práci s napětím, vztekem, studem, negativními myšlenkami, hodnocením sebe i druhých. Součástí školení…
28.4.2025
Zřetel, s.r.o.
Využití dramaterapie v pomáhajících profesích
Cílem vzdělávacího programu je seznámení účastníků s metodami a technikami dramaterapie po teoretické i praktické stránce a s dalšími možnostmi, jak využít těchto přístupů při práci s klienty v sociálních službách. Dále se kurz soustředí na rozvoj…
18.6.2025 - 20.6.2025
Společnost Podané ruce o.p.s.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Právo v sociálních službách

Poruchy řeči u seniorů – terapie a praxe
Kurz je určen zejména pracovníkům v sociálních službách a aktivizačním pracovníkům, kteří přicházejí do každodenního styku s lidmi s narušenou komunikační schopností. Přiblíží jim důvody vzniku poruch komunikace a ztráty řeči či vyjadřovacích…
9.4.2025
Zřetel, s.r.o.
Práce s emocemi v sociálních službách
Účastníci kurzu získají znalosti z teorie emocí, které jim usnadní orientaci v jejich vztazích ke klientům - příjemcům sociálních služeb. Seznámí se s vlastními prožitky, potřebami, očekáváními v mezilidských vztazích v porovnání s potřebami druhých…
30.4.2025
Zřetel, s.r.o.
Paliativní péče v sociálních službách
Seminář si klade za cíl seznámit jeho účastníky s problematikou smrti a umírání tak, aby po jeho absolvování získali základní schopnosti rozpoznat a adekvátně reagovat na potřeby umírajícího klienta a jeho rodiny. Současně pomůže účastníkům získat…
24.3.2025
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Rozvoj kompetencí pečovatele

Podpora klíčových pracovníků při individuální práci s klienty
Seminář je věnován problematice podpory klíčových pracovníků při individuální práci s klienty, je postavený na příkladech dobré praxe. Pozornost bude věnována procesům individuálních přístupů ke klientům, jejich smyslu a umění praktického využití v…
19.3.2025
Zřetel, s.r.o.
Cílování a škálování v sociálních službách
Seminář si klade za cíl seznámit jeho účastníky s problematikou individuální práce s klientem v kontextu povinností daných standardy kvality a zákonem o sociálních službách, a to prostřednictvím tvorby adekvátně zaměřených cílů s využitím škál.…
14.3.2025
Zřetel, s.r.o.
Cílování a škálování v sociálních službách
Seminář si klade za cíl seznámit jeho účastníky s problematikou individuální práce s klientem v kontextu povinností daných standardy kvality a zákonem o sociálních službách, a to prostřednictvím tvorby adekvátně zaměřených cílů s využitím škál.…
30.4.2025
Zřetel, s.r.o.