Poruchy řeči u seniorů – terapie a praxe

Pořadatel kurzu:
Zřetel, s.r.o.

Popis kurzu:
Kurz je určen zejména pracovníkům v sociálních službách a aktivizačním pracovníkům, kteří přicházejí do každodenního styku s lidmi s narušenou komunikační schopností. Přiblíží jim důvody vzniku poruch komunikace a ztráty řeči či vyjadřovacích schopností. Seznámí se s možnostmi laické terapie, kterou mohou využít v běžném provozu sociální služby. Nabídne možnosti nejen pro aktivizační činnosti, v rámci kterých se uživatelé služby mohou aktivně podílet na tvorbě vlastních, individuálních komunikačních prostředků. Kurz vám nabídne různé možnosti alternativní a augmentativní komunikace a jejich využití v praxi.

Nabyté znalosti a dovednosti:

Účastník kurzu rozumí základním pojmům a dokáže přiměřeně přistupovat ke klientovi se sníženou schopností dorozumění běžnou řečí. Ví, co je alternativní a augmentativní komunikace. Umí vytvořit základní komunikační prostředí pro člověka s omezením komunikačních dovedností a má představu o tvorbě a praktickém využití pomůcek pro komunikaci v rámci AAK.

Poruchy řeči u seniorů – terapie a praxe
9.4.2025
ONLINE - webinář
Online
objednat Cena
1 690 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Ostatní

Komunikace s lidmi trpícími Alzheimerovou chorobou
Kurz Komunikace s lidmi trpícími Alzheimerovou chorobou přináší informace o procesu stárnutí uživatelů sociálních služeb a jejich měnících se potřeb, zejména o základních fyzických i psychických změnách doprovázejících Alzheimerovu demenci.
5.11.2025
Diecézní charita Brno
Úvod do problematiky duševního onemocnění
Vzdělávací program se zaměřuje na rozšíření vědomostí o problematice duševních onemocnění, nastiňuje základy komunikace s lidmi s duševním onemocněním, zabývá se aktuálním trendem v této oblasti – zotavení a podává aktuální informace o dění okolo…
11.4.2025
Zřetel, s.r.o.
Řízení času s ohledem na osobní vizi
Práce v sociálních službách je pro mnoho pracovníků jejich posláním a naplňuje nejen jejich pracovní čas, ale přesahuje i do jejich soukromého života. Jsou tak vystaveni riziku, že ve snaze zvládnout celou řadu pracovních i osobních úkolů, ztratí…
15.4.2025
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Práce s klientem

Využití všímavosti (mindfulness) při zvládání stresu v…
V každodenní praxi v sociálních službách jsme vystaveni situacím, ve kterých zažíváme spěch, stres, tlak a celkové přetížení. Okolnosti nám často nedovolují se těmto situacím zcela vyhnout. Můžeme se ale naučit nový přístup, díky kterému je budeme…
22.5.2025
Zřetel, s.r.o.
Zdravé hranice ve vztahu s klientem
Zajímá vás téma hranic při práci v pomáhajících profesích? Na kurzu pochopte, proč je dobré rozumět hranicím ve vztahu k sobě samému a ve vztazích k lidem okolo nás.
Od 14.3.2025 (+2 další)
Diecézní charita Brno
Nezbytnost životních krizí jako součást práce v pomáhajících…
Součástí sociální práce je pravidelná zpětná vazba, jak ke klientům, tak ke kolegům či sobě samému. Jednou z příčin životní nepohody klienta může být také nepříznivé sociální resp. vztahové prostředí, nepodporující rodinné vzorce, nepřijetí či…
1.4.2025
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Pracovník v sociálních službách

Metody práce s dětmi s poruchou attachmentu
Kurz je postaven na nejnovějších poznatcích z oblasti terapeutické práce s dětmi s poruchou attachmentu a na nových metodách a intervencích, jak pracovat s rodinami a dětmi s takovou narušenou vztahovou vazbou. Lektorka absolvovala v roce 2018 v ČR…
5.5.2025 - 6.5.2025
CETERAS s.r.o.
Problematika domácího násilí páchaného na seniorech
Rozsah kurzu: 8 hodin Akreditace MPSV č. A2017/0315-SP/PC/VP Počet účastníků: 16
Na dotaz
SPONDEA, z.ú.
Komunikace s klientem se specifickým chováním
Vzdělávací program je určen pro pracovníky v celé sociální oblasti, kteří se v každodenní práci s uživateli sociálních služeb dostávají do složitých a stresových situací. Vzdělávací program je svým praktickým obsahem zaměřen na rozvoj konkrétních…
21.5.2025
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Právo v sociálních službách

Zvládání stresu a stresové zátěže v oblasti sociálních služeb
Seminář reaguje na potřebu pracovníků v sociálních službách a v dalších pomáhajících profesích vypořádávat se s každodenními stresovými situacemi. V rámci školení se účastníci dozvědí informace o vzniku a vlivu stresu na jednotlivce a dále postupy,…
24.6.2025
Zřetel, s.r.o.
Gerontooblek v aktivizačních činnostech pro uživatele sociálních…
Smysluplné trávení volného času a v sociálních službách uživatelem akceptované aktivizační činnosti jsou v každodenním životě nenahraditelné. Proces stárnutí provází řada involučních změn organismu člověka -  z pohledu přípravy aktivizačního…
11.7.2025
Zřetel, s.r.o.
Komunikace napříč organizací jako cesta k rozvoji - integrita,…
Kurz je zaměřen specificky na komunikaci v rámci organizace na úrovni horizontální i vertikální. Jedním z velmi častých důvodů pro nespokojenost v práci a následující vyhoření je nekvalitní týmová komunikace a frustrace z ní plynoucí. Kurz je…
13.6.2025
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Rozvoj kompetencí pečovatele

Základy práce s klientem s manipulativním chováním i agresí
Ve vzdělávacím programu Základy práce s klientem s manipulativním chováním i agresí bude popsána manipulace, její formy a příčiny. Budou rozebráni činitelé vyvolávající agresivní chování (např. nevhodné chování personálu jako spouštěč manipulace či…
24.3.2025
Zřetel, s.r.o.
Zvládání stresu a stresové zátěže v oblasti sociálních služeb
Seminář reaguje na potřebu pracovníků v sociálních službách a v dalších pomáhajících profesích vypořádávat se s každodenními stresovými situacemi. V rámci školení se účastníci dozvědí informace o vzniku a vlivu stresu na jednotlivce a dále postupy,…
15.4.2025
Zřetel, s.r.o.
Polohování klienta v sociálních službách a v domácí péči
Vzdělávací program poskytne informace a praktické dovednosti pro práci s klienty, kteří nemohou,  z důvodu svého onemocnění o sebe postarat a jsou odkázáni na podporu či pomoc jiné osoby. Cílem kurzu je pomoci pečujícím osobám v terénních a…
29.5.2025
Zřetel, s.r.o.