Pořadatel kurzu:
Zřetel, s.r.o.
Nabyté znalosti a dovednosti:
• Účastníci porozumí základním komponentům čtenářských dovedností, včetně fonematického uvědomování, vizuálního vnímání a slovní zásoby.
• Účastníci si osvojí znalosti o specifických potřebách žáků s poruchami učení (např. dyslexií) a dalších žáků se speciálními potřebami.
• Účastníci budou schopni identifikovat klíčové faktory ovlivňující čtenářské dovednosti a čtení s porozuměním u těchto žáků.
• Účastníci se naučí aplikovat konkrétní výukové metody a techniky podporující čtenářské dovednosti.
• Účastníci budou umět vybrat a využít diagnostické nástroje pro hodnocení úrovně čtenářských dovedností.
• Účastníci se naučí praktické strategie, jak přizpůsobit výukové materiály a metody podle individuálních potřeb a schopností žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
• Účastníci budou motivováni k větší trpělivosti a empatii vůči žákům s obtížemi v oblasti čtení, budou chápat důležitost inkluzivního přístupu.
• Účastníci budou otevřeni inovativním metodám a technologiím, které mohou usnadnit výuku čtení u žáků se specifickými potřebami.
• Účastníci získají pozitivní přístup k integraci žáků s různými vzdělávacími potřebami do výuky čtení.
Tyto vzdělávací cíle webináře by měly vést k celkovému zlepšení kompetencí účastníků v oblasti výuky čtení a pomoci jim připravit žáky s různými potřebami na úspěšný vstup do čtenářského světa.