Pořadatel kurzu:
Zřetel, s.r.o.
Nabyté znalosti a dovednosti:
Účastníci se seznámí se základními teoretickými východisky problematiky poruch chování, jaké jsou rozdíly mezi poruchami chování a problémy v chování, jaké jsou jejich příčiny, co je obsaženo při jejich diagnostice, jak se poruchy chování klasifikují. Na předložených kazuistikách se seznámí s prací s žákem s poruchami chování v konkrétních situacích. V rámci semináře bude rozvíjena schopnost cíleného pozorování zaměřeného na potřeby dítěte, pedagogicky pracovat s dětmi s poruchami chování v podmínkách školy, podpora žákům při přizpůsobení se školnímu prostředí, pomoc pedagogickým pracovníkům školy při výchovné a vzdělávací činnosti, pomoc při komunikaci se žáky a zákonnými zástupci žáků a komunitou, ze které žák pochází, schopnost spolupracovat s učiteli při výchovně-vzdělávací práci ve třídě a podpora žáků při zvládání požadavků školy schopnost k smírčímu dojednávání v případě konfliktů a nedorozumění mezi školou, dítětem, rodinou, případně a dalšími institucemi.