Gerontooblek a osoby s handicapem

Pořadatel kurzu:
Zřetel, s.r.o.

Popis kurzu:
Zážitkový a interaktivní kurz je určen všem, kteří pracují s osobami se zdravotním postižením. Při teoretické části přednášky se lektor zaměřuje především na psychosociální změny, nebo nemoci a na nejčastější psychické a sociální bariéry, se kterými se osoba se zdravotním postižením setkává, a to jak v domácím prostředí, tak i v ústavech sociální péče, nebo jiné pobytové či ambulantní sociální službě. Pracovníci si kladou vysoké nároky, včetně schopnosti vcítit se do druhého.
Účastníci tohoto kurzu mají jedinečnou možnost seznámit se s pocity i pohybem osob těžce nemocných a to zážitkovou formou, kdy si vyzkouší speciální gerontooblek, který simuluje pohyb a vůbec pocity zdravotně postižených občanů, nohy jim ztěžknou, záda se ohnou, v rukou se ztratí cit, rozostří se zrak a budou hůře slyšet. Díky této zkušenosti lépe odhadnou pocity a potřeby nemocných lidí. Také se zlepší empatie, neboť v obleku si vyzkouší běžné životní činnosti, jako je chůze do schodů, ze schodů, návštěva toalety, ulehnutí na lůžko, vstávání, dále soběstačnost při oblékání, obouvání, zapínání knoflíků, přijímání stravy a tekutin s dopomocí i bez ní. Díky speciálním rukavicím si vyzkouší i třes rukou v různé intenzitě a účastníci se tak mohou seznámit s pocity starých lidí při Parkinsonově chorobě.

Nabyté znalosti a dovednosti:

Účastníci si na vlastní kůži vyzkouší, jaké to je během několika minut být v kůži handicapované osoby, jak fyzicky, mentálně i kombinované postižení – nohy jim ztěžknou, záda se ohnou, v rukou se ztratí cit, rozostří se zrak a budou hůře slyšet. Díky této zkušenosti lépe odhadnou pocity a potřeby nemocných lidí. Také se zlepší empatie.

Gerontooblek a osoby s handicapem
24.4.2025
Brno
Prezenční
objednat Cena
1 990 Kč

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Ostatní

Sebekoučink a koučovací přístup jako možnost rozvoje
Kurz je zaměřený na dovednost rozvoje sebe i druhých pomocí koučovacího přístupu. Součástí kurzu jsou témata týkající se osobní odpovědnosti a jejího vlivu na práci sociálního pracovníka příp. vedoucí týmu. Účastníci se naučí postupy, jak…
31.3.2025
Zřetel, s.r.o.
Moderní přístupy k lidem s duševním onemocněním
Kurz „Moderní přístupy k lidem s duševním onemocněním“ se zaměřuje na pojetí člověka s duševním onemocněním jako samostatného, zplnomocněného a zotaveného člověka, který si řídí svůj život. Zaměříme se na koncepty, které nám pomohou člověka vést a…
25.4.2025
Zřetel, s.r.o.
Zdravé hranice ve vztahu s klientem
Zajímá vás téma hranic při práci v pomáhajících profesích? Na kurzu pochopte, proč je dobré rozumět hranicím ve vztahu k sobě samému a ve vztazích k lidem okolo nás.
Od 14.3.2025 (+2 další)
Diecézní charita Brno

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Práce s klientem

Zvládání stresu a stresové zátěže v oblasti sociálních služeb
Seminář reaguje na potřebu pracovníků v sociálních službách a v dalších pomáhajících profesích vypořádávat se s každodenními stresovými situacemi. V rámci školení se účastníci dozvědí informace o vzniku a vlivu stresu na jednotlivce a dále postupy,…
24.6.2025
Zřetel, s.r.o.
PR a marketing pro poskytovatele sociálních služeb
PR stejně jako oblast marketingu není rozhodně jen doménou tržního sektoru. Aktéry, na které PR a marketing neziskové organizace - poskytovatele soc. služby cílí, jsou potenciální (i stávající) klienti, opatrovníci a rodiny klientů, zaměstnanci,…
18.6.2025
Zřetel, s.r.o.
Práce s uživateli alkoholu v poradenských a sociálních službách
Kurz se zaměřuje na práci s uživateli alkoholu či závislými osobami v poradenských a sociálních službách, a to včetně těch, které se neprofilují jako adiktologické.
3.4.2025
Diecézní charita Brno

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Pracovník v sociálních službách

Podpora klíčových pracovníků při individuální práci s klienty
Seminář je věnován problematice podpory klíčových pracovníků při individuální práci s klienty, je postavený na příkladech dobré praxe. Pozornost bude věnována procesům individuálních přístupů ke klientům, jejich smyslu a umění praktického využití v…
19.3.2025
Zřetel, s.r.o.
Jak zvládat náročné komunikační situace
Zlepšete svoji schopnost komunikace a zvládání náročných komunikačních situací s klienty i s kolegy. Zjistěte, jak se vyvarovat nedorozumění a jak řešit konflikty, které nejsou jednoduché a přinášejí negativní emoce. Součástí kurzu jsou praktické…
Na dotaz
Sovia
Krátké intervence při práci s nemotivovanými klienty sociálních…
Seminář se zaměřuje na jednoduché a efektivní intervenční a motivační techniky při práci s klientem v časové tísni nebo během časově omezené spolupráce. Hlavním cílem školení je nabídnout účastníkům techniky pro práci s nemotivovanými klienty, kteří…
28.3.2025
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Právo v sociálních službách

Sociálně-právní minimum
Absolvent kurzu získá základní orientaci v právních předpisech vztahujících se k právu sociálního zabezpečení a základní znalosti potřebné k poskytování sociálně-právního poradenství klientům. Kurz je určen především začínajícím sociálním…
28.4.2025 - 29.4.2025
Zřetel, s.r.o.
Vertikalizace, polohování s gerontooblekem - náhled do péče o…
Velkou část klientů sociálních služeb tvoří lidé s většími či menšími poruchami hybnosti. Péče o takto postižené klienty je velmi náročná a má svá přesně daná specifika v rámci mobilizace a vertikalizace, se kterými by měli být pracovníci sociálních…
26.6.2025
Zřetel, s.r.o.
Z hlavy do těla - praktický hravý workshop pro skutečnou změnu
Školení je zaměřeno velmi prakticky na porozumění a zejména zážitek přechodu z myšlenek do vnímání těla. Výsledkem toho zážitku je skutečný posun v práci s napětím, vztekem, studem, negativními myšlenkami, hodnocením sebe i druhých. Součástí školení…
28.4.2025
Zřetel, s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Sociální péče » Rozvoj kompetencí pečovatele

Podpora klíčových pracovníků při individuální práci s klienty
Seminář je věnován problematice podpory klíčových pracovníků při individuální práci s klienty, je postavený na příkladech dobré praxe. Pozornost bude věnována procesům individuálních přístupů ke klientům, jejich smyslu a umění praktického využití v…
30.4.2025
Zřetel, s.r.o.
Etika v sociálních službách pohledem sociálního pracovníka
Principy poskytování sociální služby v úzkém propojení s etickým chováním, morálkou, mravností a svědomím. Práva, oblast porušování práv klientů, střet zájmů. Práva a ochrana pečujících. Principy poskytování sociálních služeb (důstojnost, autonomie,…
7.5.2025
Zřetel, s.r.o.
Vztah jako podstata pomáhajících profesí
Vztah je nedílnou součástí intervencí v pomáhajících profesích. Aby byl zdravý a efektivní pro vymezenou spolupráci, je důležité vytvářet bezpečné prostředí mezi pracovníky a klienty, musí být podpořena fungující komunikace a pracovník si musí být…
23.5.2025
JABOK - Vyšší odborná škola sociálně…